Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Daarnaast, dan zijn er een paar reacties die je niet zelf kunt modereren. Er zijn nog genoeg anderen die modereren, dus het komt vanzelf wel goed. (daar ben ik van overtuigd)
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
[ Voor 3% gewijzigd door Galinsky op 04-05-2016 11:46 ]
Daarnaast telt een niet gemodereerde '0' reactie niet mee aan je gemiddelde reactiescore, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Indien een score fout staan, dan kan het gemeld worden in het Mismoderatie Topic en zal de score hoogstwaarschijnlijk beïnvloed worden zodat die wel goed staat.
Al hoewel ik snap wat je bedoeld met +1 t/m 3, kan het geven van een onvolledige beoordelingsschaal zorgen voor een gevoel van ontevredenheid of onjuiste score omdat men toch 'iets' wil uitdelen.
Kortom, ik snap je punt, maar ik denk niet dat het een verstandige keuze is.
Dat kan, maar dat is maar 1 moderatie, dus dat valt in het niet bij de overige moderaties.DrivinUCrazy schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:45:
Potentieel nadeeltje: Zo zou je in theorie met 2 accounts elkaar kunnen blijven ophemelen.
Hetzelfde argument kun je ook gebruiken voor moderaties op reacties onder je eigen post. Ik ben er altijd al een voorstander van geweest dat dat gewoon moet kunnen. Iemand die op jouw reageert heeft immers ook gewoon de kans gehad om jouw post te modereren. En als genoeg mensen objectief modereren (even in het midden latend of dat ook gebeurt, want dat is voor deze discussie irrelevant) dan worden foutieve moderaties sowieso effectief weggestreept.
De boel is ook nogal wat geëvolueerd in de loop der tijd. In den beginne mocht je volgens mij helemaal niet meer modereren onder een artikel zodra je gepost had. Dus toen moest vooral zorgen dat je alle moderaties al gedaan had voor je postte
"Duidelijk"? Aangezien ik het al niet met je eens ben, kun je je er vraagtekens bij zetten of het idd zo duidelijk isIrcghost schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:09:
Dit is al vaker naar voren gekomen, en de nadelen wegen in mijn ogen duidelijk zwaarder op tegen de voordelen.
Als misbruik zo groot is, dan moet je de boel doortrekken naar het niet mogen modereren van posts waar je op reageert, en eventueel gedane moderaties moet je dan intrekken. Het mes snijdt immers aan twee kanten.
[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 04-05-2016 14:12 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Daarom staat er ook precies voor het woordje 'duidelijk', de volgende woorden: 'in mijn ogen'.oisyn schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:27:
[...]
Dat kan, maar dat is maar 1 moderatie, dus dat valt in het niet bij de overige moderaties.
Hetzelfde argument kun je ook gebruiken voor moderaties op reacties onder je eigen post. Ik ben er altijd al een voorstander van geweest dat dat gewoon moet kunnen. Iemand die op jouw reageert heeft immers ook gewoon de kans gehad om jouw post te modereren. En als genoeg mensen objectief modereren (even in het midden latend of dat ook gebeurt, want dat is voor deze discussie irrelevant) dan worden foutieve moderaties sowieso effectief weggestreept.
Ik ben altijd al een voorstander geweest van gewoon alle posts mogen modereren. De boel is ook nogal wat geëvolueerd in de loop der tijd. In den beginne mocht je volgens mij helemaal niet meer modereren onder een artikel zodra je gepost had. Dus toen moest vooral zorgen dat je alle moderaties al gedaan had voor je postte. Later werd het dat je alleen de gehele subthread niet mocht modereren waarin je gereageerd had. Uiteindelijk is dat redelijk recent aangepast naar alle reacties behalve die direct onder je. En dat is de laatste horde die nog genomen moet worden imho
[...]
"Duidelijk"? Aangezien ik het al niet met je eens ben, kun je je er vraagtekens bij zetten of het idd zo duidelijk is
Als misbruik zo groot is, dan moet je de boel doortrekken naar het niet mogen modereren van posts waar je op reageert, en eventueel gedane moderaties moet je dan intrekken. Het mes snijdt immers aan twee kanten.
Ik denk ook dat het geen onverstandige keuze is om die mogelijkheid uit te zetten, wordt alleen wat lastiger omdat je dan waarschijnlijk retroactief een moderatie moet weghalen nadat die gegeven is.
Het voordeel van het weghalen van die mogelijkheid is dat als mensen het ergens niet mee eens zijn, zij dit niet meer simpelweg kunnen uiten door te (mis)modereren, maar dat zij het echt onder woorden moeten brengen. Opent daardoor misschien ook meer discussies en minder moderatie klachten binnen de berichten op de FP.
[ Voor 12% gewijzigd door Ircghost op 04-05-2016 13:38 ]
Het lijkt mij daarnaast ook dat als iemand constant plusjes geeft/krijgt dat dit bij de FP mods wel moet opvallen
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Die redenatie volg ik niet helemaal. Meningmodding blijft toch gewoon mogelijk? Alleen kunnen ze dan niet meer zelf reageren zonder dat de moderatie wordt ingetrokken. Kijkend naar het aantal foute meningmoderaties die ik tegenkom afgezet tegen het aantal reacties op de post waarin gemodereerd is, concludeer ik dat het gros van de medingmodders sowieso al niet vocaal is. Het uitzetten van moderaties op posts waar je op hebt gereageerd verandert dus nauwelijks iets aan de situatie.Ircghost schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:36:
Het voordeel van het weghalen van die mogelijkheid is dat als mensen het ergens niet mee eens zijn, zij dit niet meer simpelweg kunnen uiten door te (mis)modereren, maar dat zij het echt onder woorden moeten brengen.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik had het iets beter moeten verwoorden, je hebt gelijk dat er inderdaad meer mismodders lijken te zijn die gewoon klikken dan die daadwerkelijk reageren. Maar het zou in ieder geval bij die discussies kunnen helpen dat ze elkaar niet onderling negatief beoordelen..oisyn schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:16:
[...]
Die redenatie volg ik niet helemaal. Meningmodding blijft toch gewoon mogelijk? Alleen kunnen ze dan niet meer zelf reageren zonder dat de moderatie wordt ingetrokken. Kijkend naar het aantal foute meningmoderaties die ik tegenkom afgezet tegen het aantal reacties op de post waarin gemodereerd is, concludeer ik dat het gros van de medingmodders sowieso al niet vocaal is. Het uitzetten van moderaties op posts waar je op hebt gereageerd verandert dus nauwelijks iets aan de situatie.
Maar goed, misschien zijn de mensen die reageren over het algemeen niet de notoire mismodders. Maar ik mag die gegevens niet zo uit de database trekken, dus daar durf ik niet hard iets over te zeggen.
Uitzonderingen maken is ingewikkeld en het volledig toestaan van het modereren op reacties op de eigen reactie levert toch een aanzienlijk risico op meningmodereren op. Als ik het moet inschatten is de risico aanzienlijk groter dan met willekeurige andere reacties.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.