Refurbished iPhone van failliete webshop is defect, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noudtju
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-12-2023
Beste, MedeTweakers

Als eerste wil ik mij excuseren voor mij taal fouten die ik gegarandeerd ga maken. Heel wat maanden terug rond het begin van augustus had ik een refurbished iPhone 5C blauw gekocht. En een maand geleden is mijn iPhone defect gegaan.

De iPhone stond op het Apple logo en ging er maar niet uit. Ook al probeerden ik alles. DFU modes, verschillende knoppen combinaties.

iphoneoutlet is een paar maanden geleden failliet gegaan dus konden ze niks leveren. Toen verwees iphoneoutlet naar thuiswinkel waarborg. Ik heb vervolgens een klacht ingediend en vervolgens antwoordt terug gekregen. "iphoneoutlet is niet bij ons aangesloten" Dus ik weer een mail terug sturen dat ze misbruik maken van het logo en de naam. Toen weer een mail terug gekregen met het e-mailadres van de curator. Ik weer netjes een mail gestuurd naar de curator

Vervolgens kreeg ik dit terug van de curator

Geachte heer Van XXXXXXXX,

Naar aanleiding van uw onderstaande e-mail bericht ik u dat u uw vordering schriftelijk, voorzien van bewijsstukken waaronder de aankoopfactuur, bij mij kunt indienen.

Na ontvangst daarvan ontvangt u een bevestiging dat uw vordering is opgenomen op de lijst van voorlopig erkende concurrente crediteuren.
U ontvangt te zijner tijd automatisch bericht over de afwikkeling van het faillissement. Ik merk daarbij op dat ik niet verwacht dat op enig moment betaling aan u plaats zal vinden, nu ik niet verwacht aan uitkering aan concurrente crediteuren toe te kunnen komen. Uw vordering zal wel worden meegenomen bij het vaststellen van de totale schuldenlast van Ouchene Trading B.V. (iPhoneoutlet).

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

XXXXXXXXXX
Insolventiemedewerkster

AKA Ik kan fluiten naar mijn geld.

Op anderen forums en consumenten sites zeiden ze dat ik nog fabrieksgarantie zou hebben. Toen vanaf Brabant met de trein naar Den haag gegaan. Een reis van 40,- Maar dat maakte niets uit. Als mijn iPhone gered zou kunnen worden. Ik had een afspraak gemaakt bij de genius bar die mij zouden helpen. Toen hadden ze mijn IMEI nummer ingevoerd en bleek de chipset uit 2013 te komen en ze gesjoemeld hadden met de telefoon. Want eigenlijk zou de buiten kant ook al roze moeten zijn. Er zaten wederzijds dit ook, meer bugs: touchscreen, sim niet herkennen.

En wat moet ik nu doen?

Site: http://www.iphoneoutlet.nl/

Beste antwoord (via Noudtju op 04-05-2016 12:03)

Verwijderd

Behoorlijk rot voor je trouwens. Een iPhone is een (heel) duur ding. Het beste wat je denk ik kunt doen is kijken of je hem aan een andere 'iphoneoutlet' kunt verkopen die de onderdelen (scherm etc.) dan weer gebruiken om een nieuwe 'refurbished' iPhone van te bouwen... Of kijken of zo'n soort zaak hem nog kan repareren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:53

GforceNL

Out of memory....

Refurbished blijft altijd lastig. Als er onderdelen vervangen worden, vervalt vaak de garantie, tenzij dit door een erkende reseller / reparateur gebeurd.

Je kunt de telefoon elders laten repareren en een claim indienen bij de curator voor de reparatie kosten, maar of je die betaald gaat krijgen betwijfel ik.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
iPhone weggooien en je verlies incasseren. iPhone is waarschijnlijk refurbished met niet originele onderdelen.

Bij die toko is ook niks te halen aangezien ze failliet zijn, je kunt met je garantieclaim achteraansluiten want belastingdienst, bank, huurbaas, leveranciers, etc. gaan voor.

Tweedehands iPhone 5c kost je 150-200€. Was niet zo heel snugger om met een iPhone uit 2013 van onduidelijke afkomst (i.e. je hebt hem niet nieuw gekocht) nog garantie proberen te claimen overigens. Had je die 40€ kunnen besparen.

[ Voor 74% gewijzigd door Whatson op 04-05-2016 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit is meer iets voor het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

3i > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De toko is failliet, dus je kunt helemaal achteraan sluiten in de rij met schildeisers. Het lijkt me logisch dat aan een 'refurbisched' telefoon geleuteld is en je daarom geen fabrieksgarantie meer hebt. Denk niet dat je veel kans hebt om er nog iets uit te halen dus.

En op welk moment ben je 'opgelicht' ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:53

GforceNL

Out of memory....

Nog even op de site gekeken en ze vermelden het ook bij de garantie voorwaarden:
Garantie refurbished iPhones: 12 maanden
Bij de aanschaf van een refurbished (gereviseerde) iPhone op iPhoneOutlet.nl heeft standaard 12 maanden garantie. De garantie verloopt niet via Apple. U heeft garantie bij iPhoneOutlet.nl.
http://www.iphoneoutlet.n...ntie-en-non-conformiteit/

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb de topictitel aangepast om deze informatiever te maken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Ik denk, helaas voor jou, dat dit een kwestie is van je verlies nemen.

Ten eerste is het al een refurbished iPhone (niet duidelijk of het een apple certified is of een eigen brouwsel).
Ten tweede het bedrijf is failliet. Dus zul je tussen een grote waslijst aan schuldeisers terecht komen die allemaal veel meer schade (financieel gezien) zullen hebben dan jij. En dus ook een groter bedrag zullen krijgen indien er iets uitgekeerd gaat worden.
Ten derde is het thuiswinkel waarborg misschien wel aangevraagd en toegekend. Maar hebben ze daar de rekening niet van betaald dus dat waarborg is niet geldig.

Voor wat betreft de trip naar de Apple Store. Er is volgens mij een pagina bij apple waar je het imei nummer in kunt vullen en dan meer gegevens kunt krijgen over je telefoon. Ik weet niet of je dit eerst hebt gedaan, maar dit had je een reisje van 40 euro kunnen besparen (even bellen had misschien ook geholpen)

Helaas voor jou loopt het zo en dacht je een knappe, goedkope refurbished iPhone te kopen. Maar dit zijn wel de risico's als je met zo'n bedrijf in zee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
AKA Ik kan fluiten naar mijn geld.
Dit is helaas wat er aan de hand is. Ik zie geen manier om alsnog wat voor elkaar te krijgen. Helaas heb je een dure les geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Misschien valt het zelf te repareren? Wat voor symptomen vertoont hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noudtju
Sorry voor de fouten die ik heb gemaakt Daedalus en gambieter. het is een van mijn eerste forums. Ik zal er de volgende keer op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noudtju
Zelf repareren zal denk ik enorm moeilijk gaan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behoorlijk rot voor je trouwens. Een iPhone is een (heel) duur ding. Het beste wat je denk ik kunt doen is kijken of je hem aan een andere 'iphoneoutlet' kunt verkopen die de onderdelen (scherm etc.) dan weer gebruiken om een nieuwe 'refurbished' iPhone van te bouwen... Of kijken of zo'n soort zaak hem nog kan repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 09:05
Je kunt natuurlijk altijd je claim neerleggen bij de curator. De kans dat je hier geld uit kan krijgen is echter minimaal, gezien er veelal vrijwel geen vermogen in failliete bedrijven zit. Wat mogelijk hierbij wel een optie is, is aangeven dat de webshop de boel heeft opgelicht door aan te geven dat ze keurmerken hanteerden die ze niet hadden. Een creatieve curator die hier brood in ziet zou in dat geval over kunnen gaan tot het persoonlijk aanspreken van de bestuurder van de failliete toko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:57
Lan Mandragoran schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:30:
Je kunt natuurlijk altijd je claim neerleggen bij de curator. De kans dat je hier geld uit kan krijgen is echter minimaal, gezien er veelal vrijwel geen vermogen in failliete bedrijven zit. Wat mogelijk hierbij wel een optie is, is aangeven dat de webshop de boel heeft opgelicht door aan te geven dat ze keurmerken hanteerden die ze niet hadden. Een creatieve curator die hier brood in ziet zou in dat geval over kunnen gaan tot het persoonlijk aanspreken van de bestuurder van de failliete toko.
Dat hoeft niet het geval te zijn, Thuiswinkel waarborg doet namelijk volgens mij failliete bedrijven ook vrij snel uitschrijven als lid, wat niet betekend dat ze nooit lid geweest zijn, enkel dat ze op moment van thuiswinkel aanschrijven door TS geen lid meer waren. Dat je dan enkele maanden later van Thuiswinkel Waarborg een reactie krijgt dat ze geen lid zijn is dan ook niet vreemd. Dat Thuiswinkel waarbord later wel het adres van de curator kan aanleveren doet mij eerder vermoeden dat de winkel op enig moment wel lid geweest is geweest van Thuiswinkel waarborg.

Verder doet Thuiswinkel waarborg sowieso voor zover ik weet niets bij faillisementen, waardoor deze TS sowieso niet hadden kunnen helpen.

Zie ook
Geen garantiefonds
Het Thuiswinkel Waarborg is geen garantiefonds. Wanneer een bij ons aangesloten webwinkel failliet gaat, of in surseance van betaling verkeert, kan Thuiswinkel.org er niet voor zorgen dat je je (aan)betaling terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .pointer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-09 12:47
Noudtju schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:44:
Zelf repareren zal denk ik enorm moeilijk gaan.
Wat is er precies defect aan, dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noudtju
Touchscreen bugs, Hij ziet mijn sim niet ,om de 3 minuten moet ik opnieuw het wifi knopje indrukken. En dan zou ik de chip moeten veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

Als ik hier kijk lijkt het er op dat ze gewoon lid waren van Thuiswinkel. Door het faillissement zijn ze waarschijnlijk direct geschrapt van de ledenlijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kun je niet een Apple Care afsluiten voor het apparaat en dan het apparaat aan Apple zelf aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
CptChaos schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 00:18:
Kun je niet een Apple Care afsluiten voor het apparaat en dan het apparaat aan Apple zelf aanbieden?
Dat kan alleen binnen een x periode na aanschaf bij Apple of apr. Niet bij een telefoon van 3 jaar oud zoals Apple het "gewoon" ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Pendora schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 01:50:
[...]

Dat kan alleen binnen een x periode na aanschaf bij Apple of apr. Niet bij een telefoon van 3 jaar oud zoals Apple het "gewoon" ziet
En sowieso niet bij telefoons die in essentie uit verschillende onderdelen in elkaar gezet zijn. Apple kan van zo ongeveer elk onderdeel zien of 't erin hoort of niet; alles heeft een unieke code erop staan die ze uit kunnen lezen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas.vantuijl
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-09 14:02
Ten eerste... erg vervelend voor je... maar dat terzijde:
Ik denk dat je hem nog wel kan verkopen aan een iphone repair shop of een andere refurbished store voor de onderdelen. Meestal kunnen de onderdelen gebruikt worden voor een andere iphone. Ik zou als ik jou was gewoon een nieuwe iphone kopen, met een nieuwe iphone heb je altijd fabrieksgarantie en meestal ook garantie van de winkel waar je hem koopt.

Professioneel Beunhaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ik denk dat je die iPhone het beste in de vuilnisbak kan werpen, minus je sim natuurlijk. (d.w.z. hem afgeven om recycled te worden.)

Ik lees uit je verhaal dat het een beetje een frankenstein iPhone 5C is - die oorspronkelijk roze was en uit 2013 kwam. Ik vermoed dat men uit meerdere defecte iPhone 5Cs een nieuwe 'refurb' hebben gemaakt. En zo te horen is dat ook niet door Apple zelf gedaan. (Hier in NZ kan/kon je iPhone refurbs kopen van Apple maar die zijn meestal toch nog 80% van de nieuwprijs - maar wel met garantie en doorgaans nauwelijks van nieuw te onderscheiden.)

Telefoons blijven verbruiksartikelen die zowiezo niet voor de lange duur worden gemaakt. En iedereen sleept ze elke dag mee in hun kontzak (kraak, kraak, kraak), in de trein, op de WC, in bad.. en wie weet is jouw oorspronkelijke telefoon ergens tussen de badeendjes en de shampoo verdwenen in een bubbelbad? Daar is met flink drogen en chipjes solderen misschien wel weer nieuw leven in te blazen maar met een erg beperkte levensduur.

Of je opgelicht bent? Nee. Als die toko niet failliet was gegaan, dan had je gewoon garantie kunnen claimen. Is het lullig? Absoluut.

Had je dit kunnen voorkomen? Ja maar wel door je telefoon nieuw dan wel refurbished van Apple zelf te kopen. (Ik weet niet of dit laatste in NL mogelijk is) maar dan was je wel flink meer geld kwijt geweest.

Je had net zo goed een gebruikte iPhone van marktplaats of tweakers V&A kunnen kopen (mijn voorkeur voor het laatste). Je hebt dan ook geen idee wat er met die telefoon gebeurd is maar bij een refurb ben je er zeker van dat dat ding wel kapot geweest is. Een gebruikte, werkende telefoon kan wellicht een betere keuze zijn maar het blijft gokken.. tenzij je gewoon van Apple zelf koopt natuurlijk.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derpadin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05:43
Misschien een beetje off-topic maar mijn oude refurbished iphone 5C had exact het zelfde probleem. Ik had hem via Ibood gekocht en helaas was net de 1 jaar garantie verlopen. Toch vreemd dat dit gebeurt met refurbished iphones...
Pagina: 1