HP - geen recovery partitie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Hallo,

Ik heb een HP probook 4510s die ik graag wil herstellen naar de fabrieksinstellingen, volgens de handleiding moet je tijdens het opstarten op esc drukken en krijg je een aantal opties, die krijg ik ook.

Vervolgens moet je op F11 drukken om de recovery partitie te starten. Ik heb alle opties zoals F8, F9, F10 en F12 maar F11 niet. Die is niet zichtbaar.

Nu las ik ergens op internet dat ik die partitie op actief moest zetten in Windows via computerbeheer, en dat ik dan vanaf de recovery partitie zou kunnen starten, maar dat werkt dus niet.

Heb ik überhaupt nog wel een recovery partitie? Lijkt mij wel want ik heb de harde schijf nooit helemaal geformatteerd, alleen de C-partitie eens (niet de gehele schijf).]

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1605/166394/R9i9Deio.png

Weet iemand meer?

[ Voor 3% gewijzigd door xenor op 04-05-2016 09:49 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik zie in je screenshot geen recovery partitie staan. Meestal heeft HP een partitie aangemaakt die ook Recovery heet. Jij hebt slecht een niet gebruikte ruimte van 194GB staan.

Je weet zeker dat je niet een keer de hele schijf leeg gemaakt hebt? Daar lijkt het namelijk wel op. HP maakt namelijk ook altijd je system reserved paritie erg groot, jij het de standaard van 100MB staan.

Indien je recovery media hebt kan je daar nog Windows opnieuw kunnen installeren. Je kan dit ook doen met een Windows DVD en de code die onderop je laptop staat. Alternatief als je naar Windows 10 upgrade kan je dit ook doen zonder behoud van applicaties indien je een schone start wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenor
  • Laatst online: 26-12-2024
CMD-Snake schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:59:
Ik zie in je screenshot geen recovery partitie staan. Meestal heeft HP een partitie aangemaakt die ook Recovery heet. Jij hebt slecht een niet gebruikte ruimte van 194GB staan.

Je weet zeker dat je niet een keer de hele schijf leeg gemaakt hebt? Daar lijkt het namelijk wel op. HP maakt namelijk ook altijd je system reserved paritie erg groot, jij het de standaard van 100MB staan.

Indien je recovery media hebt kan je daar nog Windows opnieuw kunnen installeren. Je kan dit ook doen met een Windows DVD en de code die onderop je laptop staat. Alternatief als je naar Windows 10 upgrade kan je dit ook doen zonder behoud van applicaties indien je een schone start wil maken.
Ik zou het niet weten, recovery partitie is weg... Ik heb HP gebeld en recovery DVD's besteld en worden opgestuurd, goede service :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Laatst online: 21:36

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het had ook gekund dat die 149 GB niet-toegewezen ruimte een verborgen partitie is. Dan wordt dit op deze manier weergegeven terwijl er de recovery image op staat.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Hero of Time schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:07:
Het had ook gekund dat die 149 GB niet-toegewezen ruimte een verborgen partitie is. Dan wordt dit op deze manier weergegeven terwijl er de recovery image op staat.
Maar een recovery partitie van 149GB is wel erg groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Laatst online: 21:36

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ja, en? Ik heb fabrikanten gezien die een schijf van 500 GB in het systeem zette en bijna 200 GB al innamen voor de recovery. Als er een bit-for-bit image is gemaakt van de installatie, dan is de herstelpartitie net zo groot als de C: partitie en eventuele boot partities. Dus zo gek is 't niet. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Hero of Time schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:32:
Ik heb fabrikanten gezien die een schijf van 500 GB in het systeem zette en bijna 200 GB al innamen voor de recovery. Als er een bit-for-bit image is gemaakt van de installatie, dan is de herstelpartitie net zo groot als de C: partitie en eventuele boot partities. Dus zo gek is 't niet. ;)
Dan is het inderdaad nog zo gek niet. Maar ben dit nog nooit tegen gekomen. De meeste herstelpartities die ik heb gezien waren tussen de 4 en 40GB. (Maar meestal zo'n 16GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Uit ervaring weet ik dat de HP recovery partitie meestal de letter D draagt en via windows -> deze pc gewoon zichtbaar is.

De partitie is meestal een 17GB groot maar dat kan dus best per model verschillen.

[ Voor 11% gewijzigd door Zeehond op 04-05-2016 19:38 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Hero of Time schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:32:
Ja, en? Ik heb fabrikanten gezien die een schijf van 500 GB in het systeem zette en bijna 200 GB al innamen voor de recovery. Als er een bit-for-bit image is gemaakt van de installatie, dan is de herstelpartitie net zo groot als de C: partitie en eventuele boot partities. Dus zo gek is 't niet. ;)
Lenovo maakt rustig een recovery partitie van 75GB aan op een 256GB SSD. :/ Verbruikte ruimte is dan rond de 15GB.

Overigens markeert HP die partitie in Windows echt als recovery. Ze maken een volume met een label.

Ik denk dat hier de recovery partitie echt weg is. Maar goed, TS krijgt toch media opgestuurd dus dan is het probleem opgelost.
Pagina: 1