Toon posts:

N300 Sitecom onvindbaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb een oude extender, de N300 van Sitecom die ik wil gebruiken om beter bereik van WiFi te creëeren in huis. Ik heb op verschillende plekken in huis het ding in een stopcontact gehad, maar helaas heeft dit niet het gewenste "gedrag" opgeleverd.
Binnen de door mijn computer gevonden netwerken is de N300 niet te vinden.
Wie weet wat ik moet doen om dit wel voor elkaar te krijgen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 01:33:
............
Wie weet wat ik moet doen om dit wel voor elkaar te krijgen?
Ik zou beginnen met het zelfstandig lezen van de gebruiksaanwijzing. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Wat heb je al geprobeerd? Als je hem zo in een stopcontact drukt krijg je nog geen internet..

Ik weet niet of je nog op de stap zit van gebruikers aanwijzing lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Doe jezelf aub een plezier, en blijf heel ver weg van range extenders.

Een korte uitleg:

WiFi is half duplex. Er kan of ontvangen of verzonden worden, maar nooit tegelijk.
De theoretische cijfers op de verpakking van je apparaat zijn sowieso niet haalbaar.

Daarbij komt dat een range extender ook half duplex praat, dus wordt alles nóg trager omdat je nu 3 schakels in de keten hebt die niet gelijktijdig kunnen zenden en ontvangen.

Het resultaat is, als je al een verbinding kunt opbouwen, deze belabberd traag is.

Je enige oplossing is een oude router inzetten als access point, of, wat in mijn ogen de mooiste oplossing is, maar wel duurder, een los access point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Shollegie,

Deze stappen zijn voor de volgende modellen: WLX-1000, WLX-2001, WLX-2003, WLX-2006, WLX-2007, WLX-5100.

Probeert u het volgede:

- Sluit een netwerk kabel aan tussen uw range extender en uw computer.
- Voert u nu een reset uit van de range extender, door de OPS knop gedurende 20 seconden ingedrukt te houden.
- Hierna wacht u 2 minuten totdat de range extender weer is opgestart.
- Opent u een webbrowser (b.v. Internet Explorer) en vult u het volgende adres in op de adresbalk: http://192.168.128.253
- U zou nu moeten kunnen inloggen met gebruikersnaam: admin en wachtwoord admin
(Wanneer u deze pagina niet kunt bereiken, volg dan eerst de stappen voor het instellen van een statisch ip adres onderaan dit bericht)

Klikt u op het menu item 'Wizard' en volg de aanwijzingen op het scherm.

Bevestig tijdens de installatie dat het netwerk dat u probeert te verlengen een signaalsterkte heeft hoger dan 50. Indien het signaal een waarde lager dan 50 heeft, probeer de extender dan op een andere plek (dichter bij de router).
Het is aan te raden om het netwerk dat u wilt verlengen te voorzien van een vast draadloos kanaal en deze te beveiligen met alleen de WPA2 AES beveiligingstandaard (geen WPA/WPA2 of TKIP met AES).

Nadat de extender is geinstalleerd, kunt u verbinding maken met het nieuwe _EXT netwerk. Bij het verbinden gebruikt u het wachtwoord van uw oorspronkelijke netwerk.

Indien u verbindingsproblemen blijft houden, controleer dan de door de router gebruikte beveiligingstandaard en test of het wel werkt nadat u een ander kanaal instelt op uw router en de extender hiervoor configureert.

Toevoeging voor Ziggo/UPC modemrouters (zou niet nodig moeten zijn bij de Dual Band modellen):

Verder, krijgt u na installatie geen verbinding, maar brandt het signaallampje wel en staat in het menu van de extender bij Mode: de status Universal Repeater (Connected), test dan eens met de DHCP client disabled (staat onder Toolbox). Let wel: na dit ingesteld te hebben verliest u toegang tot de instelpagina van de extender, u kunt indien nodig opnieuw bovenstaande stappen doorlopen om weer toegang te verkrijgen

STATISCH IP ADRES INSTELLEN
WINDOWS VISTA/7/8/10:
1) Klik op Start (bij Windows 8/10 met de rechtermuisknop en kies Netwerkverbindingen)
2) Selecteer Configuratiescherm in het menu.
3) Klik op Netwerkstatus en -taken weergeven, hiermee opent u het Netwerkcentrum.
4) Klik links in de takenlijst op Netwerkverbindingen beheren / Adapter instellingen wijzigen.
5) Klik met de rechtermuisknop op LAN-verbinding, en selecteer Eigenschappen.
6) Mocht er om toestemming gevraagd worden, klik dan op Doorgaan.
7) Klik op internetprotocol versie 4 (TCP/IPv4), en druk op de knop Eigenschappen.
8) Vul in dit scherm de volgende gegevens in:
IP-adres : 192.168.128.20
Subnetmask: 255.255.255.0
9) Klik op OK, en druk in het vorige scherm wederom op OK.

MAC OS:
1) Geef uw Mac een statisch IP adres. Klik op het Apple logo in de 'Finder' en ga naar 'Systeem Voorkeuren, klik hier vervolgens op 'Netwerk'
2) Nu kunt u uw ingebouwde 'Ethernet Adapter' selecteren. Zet vervolgens de 'IPv4 Configureren' op 'Handmatig'
3) Gebruik nu de volgende instellingen:
IP Adres: 192.168.128.20
Subnet Masker: 255.255.255.0
Router: 192.168.128.253
DNS Server 192.168.128.253

Nadien kunt u lan-verbinding weer op Automatisch IP-adres verkrijgen / DHCP terugzetten.

Mocht je nog verdere vragen hebben, dan kun je contact opnemen met onze helpdesk via e-mail, telefoon of live chat.

Opties voor meer ondersteuning
Telefonisch contact:
Voor Nederland: via partner Network Solution Centre 0900 381 0002 (80 cent per minuut)

Voor de gratis e-mail en live chat opties, volg deze instructies:
1.Ga naar http://www.sitecomlearningcentre.com
2 Voer uw productcode en het versienummer in
3 Klik op een van de FAQ's (meest gestelde vragen)
4 Scroll helemaal naar beneden van de FAQ pagina (het kan zijn dat u naar de volgende pagina moet gaan)
5 Klik op de link voor persoonlijk contact

Met vriendelijke groet,

Sitecom Webcare