Pages: Afbeelding naar de achtergrond.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 20:19
Beste Tweakers,

Ik gebruik nu Pages voor mijn afstudeerproject, en ik heb een probleempje met de plaatsing van afbeeldingen.
Ik gebruik vierkanten, en zet hierin mijn afbeeldingen. Ik wil deze afbeeldingen achter alle andere content hebben staan. Dus ook achter de paginanummers (in de voettekst) en achter andere tekst die erin komt te staan.

Op dit moment zijn op de pagina's met grote afbeeldingen de paginanummers niet zichtbaar...

Dit lukt me echter niet. Wel lukte het me om het in de achtergrond te zetten als een soort watermark, wat betekend dat de afbeelding op elke pagina terugkomt. Dit is dan ook niet de bedoeling.

Is er iemand die mij hierbij kan helpen?

Alvast erg bedankt!
...

Pages 5.6.1.
Mac OS X El Capitan
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Plaatsen van een watermark
- Zoeken op forums van Apple
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

nelizmastr

Goed wies kapot

https://discussions.apple.../2784800?start=0&tstart=0

Zo zat het eerder in elkaar. Zelf vind ik de iWork suite dramatisch contra-productief (behalve Keynote), maar wellicht kun je deze opties in de huidige versie nog terugvinden.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
Mmm dat ziet er erg omslachtig uit, als ik ook altijd tekstblokken moet toevoegen. Ok, als ik het omdraai, misschien is het dan makkelijker:
Is het mogelijk om de voettekst helemaal in de voorgrond te zetten, zodat het boven alle andere content komt te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:19
Ik neem aan dat jij met afstudeerproject je scriptie bedoelt. Is er een specifieke reden waarom je daar Pages voor gebruikt? Dat raad ik namelijk ten zeerste af, vooral als je document groter wordt, en je in een later stadium wijzigingen gaan aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
Nee, het heet een afstudeerproject in mijn geval.

Ik gebruik Pages omdat ik daar bekend mee ben, en ik geen tijd heb om nieuwe software aan te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:20
Voor lange teksten is Pages erg handig. Weinig tierelantijntjes, goede tekstgrootte en prima fonts.

Met afbeeldingen erbij wordt het echter een groot drama. Ik schrijf mijn teksten nu dus ook in Pages, maar alle opmaak en afbeeldingen doe ik in word 2011. Word 2011 werkt op de mac vele malen beter dan het windows equivalent en heeft hele handige functies zoals Notieblok weergave en een publishing layout waarbij je eenvoudig tekst en afbeeldingen kan samenvoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

nelizmastr

Goed wies kapot

Sowieso vraag ik me af waarom je tekst maakt en achteraf daar een afbeelding achter wil hangen. Dat is pas omslachtig. Als je modellen maakt (waar ik vanuit ga waar je mee bezig bent) dan kan je die beter in een apart bestand maken en als afbeelding toevoegen. Dat werkt een stuk effectiever.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:20
Nee hoor. Voor wetenschappelijk artikelen is er alleen een verwijzing naar een afbeelding. Waar deze precies staat maakt niet uit aangezien de uitleg bij de afbeelding in het onderschrift staat.

Daarom doe ik dus de opmaak met publishing layout in word. Gek genoeg heeft die variant niet de first world problems met verspringende afbeeldingen naar een andere pagina als je ze een milimeter wil verplaatsen.
Pagina: 1