Ik wil graag mijn eerste CPU LC loop bouwen en wil graag wat advies van de profs
Ik heb nu een Noctua NH-D15 maar deze is vrijwel kansloos op een i7 5930K vanaf 4.3-4.4GHz.
De temperaturen schieten zo richting 80*C onder belasting, vandaar de wens om over te stappen naar waterkoeling.
Meer specs van mijn machine:
i7 5930K CPU
2x EVGA 980Ti SC+ ACX+ SLI (blijven voorlopig op luchtkoeling)
Asus X99 Deluxe
Corsair Obsidian 750D kast
Na wat onderzoek op diverse fora en websites heb ik de volgende componenten uitgekozen:
CPU blok: EK Supremacy EVO Elite S.2011-3
Radiator: XSPC RX360 Black V3
Pomp: Laing D5-MCP655
Reservoir: Bitspower Water Tank Z-Multi 250
Slangen: PrimoChill PrimoFlex Advanced LRT 3/8 ID - 1/2 OD Clear
Fittingen: Koolance (hier moet ik wat meer onderzoek naar doen, vooral de 90 en 45 graden koppelstukken).
Fans: Corsair Air Series AF120 Performance Edition 1650RPM (x3)
Koelvloeistof: Feser UV zwart
Kan ik hieruit een fatsoenlijke LC setup bouwen of zie ik nog iets over het hoofd?
Het is een tamelijk dure setup maar het idee is om het in 1 keer al goed te doen, daarna de kast dichtschroeven en vergeten (totdat de Broadwell-E betaalbaar wordt dan
)
Bedankt alvast voor alle tips!
Ik heb nu een Noctua NH-D15 maar deze is vrijwel kansloos op een i7 5930K vanaf 4.3-4.4GHz.
De temperaturen schieten zo richting 80*C onder belasting, vandaar de wens om over te stappen naar waterkoeling.
Meer specs van mijn machine:
i7 5930K CPU
2x EVGA 980Ti SC+ ACX+ SLI (blijven voorlopig op luchtkoeling)
Asus X99 Deluxe
Corsair Obsidian 750D kast
Na wat onderzoek op diverse fora en websites heb ik de volgende componenten uitgekozen:
CPU blok: EK Supremacy EVO Elite S.2011-3
Radiator: XSPC RX360 Black V3
Pomp: Laing D5-MCP655
Reservoir: Bitspower Water Tank Z-Multi 250
Slangen: PrimoChill PrimoFlex Advanced LRT 3/8 ID - 1/2 OD Clear
Fittingen: Koolance (hier moet ik wat meer onderzoek naar doen, vooral de 90 en 45 graden koppelstukken).
Fans: Corsair Air Series AF120 Performance Edition 1650RPM (x3)
Koelvloeistof: Feser UV zwart
Kan ik hieruit een fatsoenlijke LC setup bouwen of zie ik nog iets over het hoofd?
Het is een tamelijk dure setup maar het idee is om het in 1 keer al goed te doen, daarna de kast dichtschroeven en vergeten (totdat de Broadwell-E betaalbaar wordt dan
Bedankt alvast voor alle tips!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2016 23:51 ]