Toon posts:

concentratie vermogen

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu de laatste dagen van mijn schooljaar aan het aftellen.
Ik moet alleen nog wel over, en dat word dus hard leren :r .
Alleen komt dan altijd weer het probleem, "hoe concentreer je je goed op je schoolwerk?"
Ik ben net ff bezig en dan begin ik weer te lopen, om snel nog ff iets anders te doen, of dan weer ff dat en dan weer ff dat, en dan is al weer de dag voorbij zonder dat je het door hebt gehad, en dan verneuk je de volgende dag je gehele repetitie :(

nou heb ik aan jullie de vraag;
hoe concentreren jullie je altijd goed op je werk?
hebben jullie speciale trucjes of gaat dat vanzelf?

ik moet het weten, want ik wil zeer graag over en ik ga nu mijn repetitieweek in, dus dat word knal hard leren

alvast bedankt, HouDoe, SweeT

Verwijderd

Niet echt een topic voor hier. Maar goed.

PC uit. Ga ergens anders zitten dan op je kamer als het kan. En ander zorg dat je een leeg buro heb. Raam open voor frisse lucht. Zorg dat er genoeg licht is. En wat bij mij heel veel schilt. Zorg dat het stil is. Dat je geen afleiding hebt zoals muziek.

suc6 met je studie verder. :)

Verwijderd

Ik hoef voor een proefwerk meestal maar 15 minuten te leren :D

En, uhm, tjah, je hebt wel trucjes natuurlijk.

Als het er bij mij om spant dan gaat:

- m'n pc als eerste uit :o
- alle muziek/geluid uit
- een halve pot goede STERKE cafeïnne erin :)
- relaxed op bed liggen

Dan heb ik in ieder geval volledige ontspanning en concentratie.
Dan ken ik het binnen een kwatiertje tot een half uurtje ('k zit in 4VWO en ga over met 4 negens en ben op twee vakken cum laude geslaagd >:) )

Een goede tip is ook een eigen samenvatting maken, desnoods te typen ofzo. Het duurt dan een uurtje langer, maar je zal zien dat je de stof beter begrijpt. Dit omdat je onbewust al bezig bent geweest met het "filteren" van de leerstof, de belangrijkste punten eruit te halen, en omdat leren herhaling is.

In ieder geval, veel succes!

Verwijderd

Misschien ook een goede tips>>>
1.Ga er ff tussen uit nu en dan. Als je ff 2 uur naar een vriend toegaat dan kan je er daarna weer vol tegen aan.
2. Leg het boek een half uur van tevoren weg. Als je hem tot de repetitie door blijft lezen dan blijft alleen de laatste pagina hangen.
3. (heel belangrijk) LET OP IN DE LES! (okee nu een beetje laat), Maar als je goed oplet dan hoef je nauwelijks meer te leren.
Op deze manier heb ik dit jaar mijn eerste jaar Technische Natuurkunde gehaald(HBO).
En dat zijn zeer weinig uren thuis leren.

Oh ja en als iemand vraagt of je het kan uitleggen, DOE HET. Dat is de perfecte test of je het weet.

Veel Suc6

Verwijderd

uik leerde "vroeger" sporadisch, maar als ik ff doorlas ging ik vaak op de wc zitten :) het schijnt dat mensen zich daar goed kunnen concentreren,...just try it :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 juni 2001 14:23 schreef Xaran het volgende:
Niet echt een topic voor hier. Maar goed.
waar dan wel? :P

en de rest bedankt voor jullie reacties.
Alleen denk ik zelf dat ff twee uur naar een vriend/vriendin gaan niet zoveel nut heeft, want dan blijf ik daar toch wel hangen.
En in een kwartiertje tot half uurtje ken ik echt de stof niet, dat duurt bij mij wel 3 uur of zo en dan nog exclusief samenvatting.
Waarschijnlijk ligt dat dan ook aan mijn fotografische geheugen
maar in ieders geval bedankt

HouDoe, SweeT

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Ja, concentreren.... dextro pillen? Iig geen w of l. Dus ja, dan heb je dat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.