Hey iedereen
Laat ik eens bij het begin beginnen.
Mijn systeem was:
T-bird 800 (locked)
MSI Pro2a Mobo
Maxtor DiamondMax HDD 40 GIG @ 7200
Asus V6800 videokaart
2x 128 MB oem geheugen
Creative DVD Encore dxr3 pakket
Soundblaster Live 1024
Realtech 100 mbit NIC van Target
Mijn probleem was:
Elke keer als ik movies afspeelde van welk formaat dan ook, had ik spontane reboots met mijn computer.
Als ik Q3A speelde liep de comp. soms spontaan vast bij harde schijf activiteit.
1x op een lanparty had ik zelf ff geen harde schijf meer.....Power eraf en hij was erweer.
Vage dingen dus.
Ik had allerlei tests gedaan op mijn HDD --> Die bleek in alle gevallen goed.
Ik heb mijn voeding vervangen voor andere voeding.
Ik heb mijn videokaart omgewisseld voor een nieuwe.
Ik heb ander geheugen geprobeerd.
Ik heb alle pci kaarten eruit gehaald.
Ik heb een bios update erover heen gedaan.
Niets maar dan ook niets hielp.
Hij bleef spontaan rebooten.
Nu las ik laatst iets over iemand die ook spontane reboots had met dit mobo...Die zei dat het lag aan de combinatie van de udma 100 controller en de soundblaster live. Hier schijnt inmiddels een fix voor te zijn.
Nu heb ik het mobo alweer verkocht, want ik had deze probs niet met mijn vorige mobo.
Nu zit ik eraan te denken om een MSI KT266 Pro Raid Mobo te kopen. Ik wil dit met 256 MB DDR geheugen van Viking kopen, maar nu ben ik bang dat ik dezelfde vage fouten weer krijg.
Ik ben in eigenlijk wel fan van MSI, dus als het kan wil ik toch weer een MSI bordje.
Verder begrijp ik ook dat er binnenkort een verbeterde chip van de KT266 komt. Deze worden er bij de nieuwste versies stil bij ingepropt. Hoe weet je nu dat je de nieuwste hebt?
Kan iemand me adviseren wat ik nu moet doen?
Wachten op de nieuwe chip of nu al een mobo kopen....
En als ik moet wachten....Hoe lang dan nog?
Laat ik eens bij het begin beginnen.
Mijn systeem was:
T-bird 800 (locked)
MSI Pro2a Mobo
Maxtor DiamondMax HDD 40 GIG @ 7200
Asus V6800 videokaart
2x 128 MB oem geheugen
Creative DVD Encore dxr3 pakket
Soundblaster Live 1024
Realtech 100 mbit NIC van Target
Mijn probleem was:
Elke keer als ik movies afspeelde van welk formaat dan ook, had ik spontane reboots met mijn computer.
Als ik Q3A speelde liep de comp. soms spontaan vast bij harde schijf activiteit.
1x op een lanparty had ik zelf ff geen harde schijf meer.....Power eraf en hij was erweer.
Vage dingen dus.
Ik had allerlei tests gedaan op mijn HDD --> Die bleek in alle gevallen goed.
Ik heb mijn voeding vervangen voor andere voeding.
Ik heb mijn videokaart omgewisseld voor een nieuwe.
Ik heb ander geheugen geprobeerd.
Ik heb alle pci kaarten eruit gehaald.
Ik heb een bios update erover heen gedaan.
Niets maar dan ook niets hielp.
Hij bleef spontaan rebooten.
Nu las ik laatst iets over iemand die ook spontane reboots had met dit mobo...Die zei dat het lag aan de combinatie van de udma 100 controller en de soundblaster live. Hier schijnt inmiddels een fix voor te zijn.
Nu heb ik het mobo alweer verkocht, want ik had deze probs niet met mijn vorige mobo.
Nu zit ik eraan te denken om een MSI KT266 Pro Raid Mobo te kopen. Ik wil dit met 256 MB DDR geheugen van Viking kopen, maar nu ben ik bang dat ik dezelfde vage fouten weer krijg.
Ik ben in eigenlijk wel fan van MSI, dus als het kan wil ik toch weer een MSI bordje.
Verder begrijp ik ook dat er binnenkort een verbeterde chip van de KT266 komt. Deze worden er bij de nieuwste versies stil bij ingepropt. Hoe weet je nu dat je de nieuwste hebt?
Kan iemand me adviseren wat ik nu moet doen?
Wachten op de nieuwe chip of nu al een mobo kopen....
En als ik moet wachten....Hoe lang dan nog?
Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter