Windows 8 en 10 niet meer te installeren.

Pagina: 1
Acties:

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-01 22:57
Hoi,
Mijn PC:

Moederbord: Asus Rampage v Extreme
CPU: Intel Core i7-5820K / 3.3 GHz - 15 MB cache - LGA2011-3 Socket
Voeding: Corsair AX1200i
Memory: Corsair DDR4 (weet ik even niet)
SSD: 2x Samsung 850 evo 500GB in Raid-0
GPU: 2x AMD 290X

Omdat mijn pc vaak vastloopt (bevriest) (willekeurig moment kan na 10 minuten zijn maar ook na 2 uur met een Spel, op bureaublad niks doen, chrome, VLC player.) dus heb ik mijn pc geformatteerd. Helaas na het formatteren bleef mijn pc vastlopen.

Ik zag dat er een Bios update was voor mijn moederbord dus heb ik deze geupdate.
Helaas na de update van de BIOS liep mijn PC meteen vast na het inloggen.
Dus ik weer formatteren, helaas is vanaf dit moment mijn pc niet meer installeer baar.

Na het bestanden kopiëren naar de SSD herstart Windows 10 setup zich en zou zich zelf dan moeten gaan installeren, helaas bevriest mijn PC nadat het rondje van Windows een paar keer rond is geweest.

Ik heb een andere USB stick gepakt en Windows 10 opnieuw gedownload
Opnieuw geïnstalleerd zelfde probleem.

Geheugen van mijn andere PC in deze PC gedaan, opnieuw installeren zelfde probleem.
Een ouwe hardeschijf gepakt, opnieuw installeren zelfde probleem.
Andere voeding, opnieuw installeren zelfde probleem.
Windows 8.1 proberen te installeren zelfde probleem.
Verschillende versies van de Bios geflasht met ClearOS, opnieuw windows installeren zelfde probleem.
Ik dacht moederbord kappot, nieuwe gekocht opnieuw installeren zelfde probleem op precies dezelfde plek loopt de installatie vast, Windows 8.1 en Windows 10.

Ik heb alle randapparatuur er af gehaald ik heb zelfs geprobeerd met alleen een muis (ook nog eens van een andere pc)

Het enige wat ik mij nog kan bedenken is dat mijn CPU kapot is of GPU.
CPU en GPU worden niet warm, Ik heb waterkoeling in mijn pc altijd lastig ombouwen.

Ik ben geen die hard overclocker, ik had mijn CPU altijd ietsjes overgeclockt CPU multiplier 43

Ik krijg geen BSOD , PC bevriest toetsenbord en muis lampjes reageren ook niet meer.
Alleen door een hard reset kan ik mijn PC weer opstarten.

Heeft misschien iemand nog een idee of een vermoeden wat er stuk kan zijn?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
SSD zal wel kapot zijn.

• kmichael
Ik heb een ouwe Hardeschijf gepakt, SSD er uit. Windows proberen te installeren lukte niet.
1 SSD geprobeerd, hielp ook niet.

Verwijderd

Misschien het moederbord. Geheugenbank defect ofzo.
Probeer eens een minimal setup. cpu, koeler, mobo, 1 reepje ram, ssd, één videokaart, voeding. En dan steeds het ram in een ander slot proberen. Probeer dat ook eens met enkel de 2e videokaart.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01 14:34
Mijn eerste gevoel zou ook de SSD/HDD aanwijzen. Voor de zekerheid: het zit ook niet in het kabeltje? Je mobo heeft geen onboard video? Dan zou je nog kunnen overwegen om te installeren zonder je grafische kaart(en?) aangesloten.

Ook voor de zekerheid: hoe lang heb je gewacht bij installatie? Ik heb ook wel eens gezien (bij een wat ouder systeem, dan dan weer wel) dat het rondje een paar minuten stil bleef staan waarna de installatie toch verder ging.

Desktop | Server | Laptop

• kmichael
Ben vandaag met de PC naar Azerty geweest top service gekregen,

Hij heeft de Bios gereset en de geheugen instellingen in de Bios stonden op auto, hij heeft deze instellingen veranderd naar XMP. Sinds die tijd start Windows weer geheel op. Nu nog een paar uur / dagen systeem testen door te gebruiken.

Maar het blijft vaag waarom een nieuw moederbord ook kuren had...

Als het dan nog steeds niet opgelost is, kan het nog zo zijn dat mijn Freesync monitor de boos doende is.
Als ik het probleem blijf houden met een andere monitor dan is er wat meer aan de hand, dan gaat mijn PC uit logeren ;) helaas, ik hoop het niet ik kan in ieder geval gewoon Windows zonder problemen installeren.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

hij heeft deze instellingen veranderd naar XMP
Oftewel je hebt OC-geheugen met afwijkende (overvolted) voltagesettings gekocht en die niet ingesteld. Dat werkt inderdaad niet nee...

Aangezien dit met geheugen blijkt te hebben verplaats ik dit topic naar PMG

Move OH -> PMG

[ Voor 20% gewijzigd door dion_b op 04-05-2016 21:53 ]

Oslik blyat! Oslik!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
kmichael schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:55:

Maar het blijft vaag waarom een nieuw moederbord ook kuren had...
Nee, dat is juist volkomen logisch als het aan het geheugen ligt. Het zou een wonder zijn als een nieuw moederbord dat oplost. Geen van beide moederborden hebben kuren.

Welk geheugen heb je precies? Hogere voltages dan standaard staan idd. in het XMP profiel en als je dat niet aanzet draait je geheugen niet stabiel.

• kmichael
noguru schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:19:
[...]
Welk geheugen heb je precies? Hogere voltages dan standaard staan idd. in het XMP profiel en als je dat niet aanzet draait je geheugen niet stabiel.
Corsair Vengeance LPX 16GB (4x4GB) DDR4 DRAM 2666MHz C15 Memory Kit - Black (CMK16GX4M4A2666C15)

http://www.corsair.com/se...-black-cmk16gx4m4a2666c15

Mijn PC heeft het ruim éé'n jaar goed gedaan, als het goed is met de standaard instellingen (of er moet per ongeluk een bios instelling zijn veranderd in de loop der tijd). Ik heb nooit mijn geheugen geoverclockt alleen mijn CPU.
Ik laat de rest voorlopig even op standaard instellingen staan. :)

Ik hoop dan echt dat het deze instellings fout was.

Offtopic: geheugen is een stuk goedkoper geworden, ik heb toen der tijd 250,- euro betaald nu 97,- 8)7
Pagina: 1