Hoi,
Mijn PC:
Moederbord: Asus Rampage v Extreme
CPU: Intel Core i7-5820K / 3.3 GHz - 15 MB cache - LGA2011-3 Socket
Voeding: Corsair AX1200i
Memory: Corsair DDR4 (weet ik even niet)
SSD: 2x Samsung 850 evo 500GB in Raid-0
GPU: 2x AMD 290X
Omdat mijn pc vaak vastloopt (bevriest) (willekeurig moment kan na 10 minuten zijn maar ook na 2 uur met een Spel, op bureaublad niks doen, chrome, VLC player.) dus heb ik mijn pc geformatteerd. Helaas na het formatteren bleef mijn pc vastlopen.
Ik zag dat er een Bios update was voor mijn moederbord dus heb ik deze geupdate.
Helaas na de update van de BIOS liep mijn PC meteen vast na het inloggen.
Dus ik weer formatteren, helaas is vanaf dit moment mijn pc niet meer installeer baar.
Na het bestanden kopiëren naar de SSD herstart Windows 10 setup zich en zou zich zelf dan moeten gaan installeren, helaas bevriest mijn PC nadat het rondje van Windows een paar keer rond is geweest.
Ik heb een andere USB stick gepakt en Windows 10 opnieuw gedownload
Opnieuw geïnstalleerd zelfde probleem.
Geheugen van mijn andere PC in deze PC gedaan, opnieuw installeren zelfde probleem.
Een ouwe hardeschijf gepakt, opnieuw installeren zelfde probleem.
Andere voeding, opnieuw installeren zelfde probleem.
Windows 8.1 proberen te installeren zelfde probleem.
Verschillende versies van de Bios geflasht met ClearOS, opnieuw windows installeren zelfde probleem.
Ik dacht moederbord kappot, nieuwe gekocht opnieuw installeren zelfde probleem op precies dezelfde plek loopt de installatie vast, Windows 8.1 en Windows 10.
Ik heb alle randapparatuur er af gehaald ik heb zelfs geprobeerd met alleen een muis (ook nog eens van een andere pc)
Het enige wat ik mij nog kan bedenken is dat mijn CPU kapot is of GPU.
CPU en GPU worden niet warm, Ik heb waterkoeling in mijn pc altijd lastig ombouwen.
Ik ben geen die hard overclocker, ik had mijn CPU altijd ietsjes overgeclockt CPU multiplier 43
Ik krijg geen BSOD , PC bevriest toetsenbord en muis lampjes reageren ook niet meer.
Alleen door een hard reset kan ik mijn PC weer opstarten.
Heeft misschien iemand nog een idee of een vermoeden wat er stuk kan zijn?
Mijn PC:
Moederbord: Asus Rampage v Extreme
CPU: Intel Core i7-5820K / 3.3 GHz - 15 MB cache - LGA2011-3 Socket
Voeding: Corsair AX1200i
Memory: Corsair DDR4 (weet ik even niet)
SSD: 2x Samsung 850 evo 500GB in Raid-0
GPU: 2x AMD 290X
Omdat mijn pc vaak vastloopt (bevriest) (willekeurig moment kan na 10 minuten zijn maar ook na 2 uur met een Spel, op bureaublad niks doen, chrome, VLC player.) dus heb ik mijn pc geformatteerd. Helaas na het formatteren bleef mijn pc vastlopen.
Ik zag dat er een Bios update was voor mijn moederbord dus heb ik deze geupdate.
Helaas na de update van de BIOS liep mijn PC meteen vast na het inloggen.
Dus ik weer formatteren, helaas is vanaf dit moment mijn pc niet meer installeer baar.
Na het bestanden kopiëren naar de SSD herstart Windows 10 setup zich en zou zich zelf dan moeten gaan installeren, helaas bevriest mijn PC nadat het rondje van Windows een paar keer rond is geweest.
Ik heb een andere USB stick gepakt en Windows 10 opnieuw gedownload
Opnieuw geïnstalleerd zelfde probleem.
Geheugen van mijn andere PC in deze PC gedaan, opnieuw installeren zelfde probleem.
Een ouwe hardeschijf gepakt, opnieuw installeren zelfde probleem.
Andere voeding, opnieuw installeren zelfde probleem.
Windows 8.1 proberen te installeren zelfde probleem.
Verschillende versies van de Bios geflasht met ClearOS, opnieuw windows installeren zelfde probleem.
Ik dacht moederbord kappot, nieuwe gekocht opnieuw installeren zelfde probleem op precies dezelfde plek loopt de installatie vast, Windows 8.1 en Windows 10.
Ik heb alle randapparatuur er af gehaald ik heb zelfs geprobeerd met alleen een muis (ook nog eens van een andere pc)
Het enige wat ik mij nog kan bedenken is dat mijn CPU kapot is of GPU.
CPU en GPU worden niet warm, Ik heb waterkoeling in mijn pc altijd lastig ombouwen.
Ik ben geen die hard overclocker, ik had mijn CPU altijd ietsjes overgeclockt CPU multiplier 43
Ik krijg geen BSOD , PC bevriest toetsenbord en muis lampjes reageren ook niet meer.
Alleen door een hard reset kan ik mijn PC weer opstarten.
Heeft misschien iemand nog een idee of een vermoeden wat er stuk kan zijn?