[Win 8] Twee pagefile.sys bestanden, zou er één moeten zijn

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-06 22:10
Ik heb onlangs in "System Properties" -> "Performance Options" -> "Virtual Memory" de paging file size veranderd. Dit is hoe het was:

C: System Managed
D: None
Met een pagefile.sys van 16GB op C:. Ik weet niet of er op dat moment iets aanwezig was op D:.

Ik heb het toen veranderd naar:

C: None
D: System Managed

Ik heb toen "automatically manage paging file size for all drives" weer aangevinkt en mijn pc opnieuw opgestart. Na het opnieuw opstarten had ik twéé pagefile.sys bestanden, en staat de paging file size weer op:

C: System Managed
D: None

Nu vraag ik mij af waarom er een pagefile.sys bestand op D: staat(ook 16GB). Stond deze er al(volgens mij niet), of is die aangemaakt door windows toen ik de setting heb aangeklikt, en vervolgens niet automatisch verwijderd?

Kan ik deze pagefile.sys op D: zomaar verwijderen? Ik wil het liefst dat deze pagefile.sys gewoon op C: staat, en dat er geen op D: staat.

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:45

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Je kan hem gewoon verwijderen. Als ie in use is zal dat niet lukken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:12

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je had bij het wijzigen van de instellingen wel per schijf even op 'Set' gedrukt? Als je dat niet doet, wordt het niet opgeslagen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
Hero of Time schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:16:
Je had bij het wijzigen van de instellingen wel per schijf even op 'Set' gedrukt? Als je dat niet doet, wordt het niet opgeslagen.
Ja dat wel, maar dus ook het vinkje weer aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vaag. Wat wil je nu als situatie? Pagefile op D: hebben? Hoeveel RAM heb je eigenlijk, want met 16 GB kan je net zo goed zonder (tenzij bepaalde applicaties het keihard eisen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
Hero of Time schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:30:
Vaag. Wat wil je nu als situatie? Pagefile op D: hebben? Hoeveel RAM heb je eigenlijk, want met 16 GB kan je net zo goed zonder (tenzij bepaalde applicaties het keihard eisen).
Ik wil de pagefile op C:, en de pagefile van D: zou ik graag willen verwijderen(maar zomaar verwijderen lijkt me link). Ik heb 8 GB RAM, waarschijnlijk is de 16GB vanwege wat grote foto's die ik af en toe bewerk in photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

pythagorasABC schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:36:
[...]

Ik wil de pagefile op C:, en de pagefile van D: zou ik graag willen verwijderen(maar zomaar verwijderen lijkt me link)...
Zoals gezegd: als die pagefile op D: in gebruik is, kun je 'm niet verwijderen.
Anyway, als diskspace geen issue is, zou ik gaan voor twee pagefiles, custom sized op 4G (zowel min als max, dus) Dat geeft de beste performance

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

pythagorasABC schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:36:
[...]

Ik wil de pagefile op C:, en de pagefile van D: zou ik graag willen verwijderen(maar zomaar verwijderen lijkt me link). Ik heb 8 GB RAM, waarschijnlijk is de 16GB vanwege wat grote foto's die ik af en toe bewerk in photoshop.
Als je veel Photoshop gebruikt, is het uitbreiden van je RAM een betere investering. Dat zorgt dat alles toch net even wat sneller gaat. RAM is tenslotte nog steeds vele malen sneller dan je harde schijf, of dat nou een 'oude' mechanische is of een SSD.

Zijn je C: en D: schijven aparte partities op dezelfde fysieke schijf of echt twee aparte schijven? Want als het dezelfde is, maakt het niet uit waar je het pagefile neerzet.

Voor het verwijderen, als het niet meer is ingesteld kan je 't bestand verwijderen. Is het nog in gebruik, dan herstarten en nog een keer proberen.

Pagina: 1