Upgraden macbook white 2007

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb redelijk impulsief een tweedehands macbook white uit 2007 aangeschaft. Ik ben niet veeleisend en het enige wat ik graag wil gebruiken is Word en safari ;) . Ik dacht dat ik Word zou kunnen aanschaffen vanuit de App store, maar helaas kan ik bijna geen enkel programma uit de app store halen, omdat ik een verouderde versie heb.

Is het mogelijk om, zonder al teveel moeite, mijn macbook white uit 2007 een degelijke upgrade te geven zodat ik gebruik kan maken van Word?

Ik ben nogal een leek op het gebied van elektronica, dus ik hoop heel erg dat er iemand mij in jip en janneke taal kan uitleggen hoe ik dit kan oplossen, als het op te lossen is.

Groeten,

Iris

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Klik linksboven op het Apple-logo en dan 'Over deze Mac' en kijk welke versie van OS X er op dit moment op staat en hoeveel werkgeheugen de Mac heeft.

Een MacBook white uit 2007 kan maximaal Mac OS X 10.7 (Lion) draaien, en we zijn inmiddels bij OS X 10.11 (El Capitan). Microsoft Office 2016 for Mac heeft minimaal OS X 10.10 nodig, dus dat gaat niet werken. De vorige versie, Microsoft Office 2011, heeft minimaal Mac OS X 10.5.8 nodig, dus dat zou eventueel nog kunnen. Lastige is om hier nog aan te komen, en je zult waarschijnlijk tegen compatibiliteitsproblemen aanlopen.

Denk dat de makkelijkste optie is om je impulsaankoop te verkopen, en een wat recenter model aan te schaffen :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord. Ik kan het volgende vinden bij Over deze Mac:

Processor: 2 GHz Intel Core 2 Duo
Geheugen: 2 GB 667 MHz DDR2 SDRAM

Is er een manier om toch de versie uit 2011 te installeren?

:F ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:03:
Bedankt voor je antwoord. Ik kan het volgende vinden bij Over deze Mac:

Processor: 2 GHz Intel Core 2 Duo
Geheugen: 2 GB 667 MHz DDR2 SDRAM

Is er een manier om toch de versie uit 2011 te installeren?

:F ;(
Boven die gegevens staat je OS X versie.

Je kan 2011 kopen op surfspot voor een paar tientjes. Qua compatibiliteit zal je nergens tegenaan lopen. Zit gewoon dezelfde ondersteuning in als Office 2010 voor Windows, courant genoeg.

Ik zou wel proberen om er 4GB RAM in te laten zetten en eventueel een SSD. Laat dit door een handige kennis doen. Dan kan-ie nog wel even mee ;)
Als je iemand kent die ook handig is met OS X installeren op niet ondersteunde Macs kan je vragen of hij met MacPostFactor OS X 10.8 Mountain Lion erop kan zetten. Kost twee tientjes.

Maar zoals het nu is zou ik in eerste instantie RAM upgraden en SSD plaatsen. Updaten naar Lion en Office erop gooien en dan kan je weer door.

I reject your reality and substitute my own