Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suboski
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-09 14:59
Mijn vraag:
Eerst: Ik ben een leek in dit gebied maar ben wel bereid om een hoop bij te leren.

Ik zoek momenteel een medium om mijn desktop met een laptop te verbinden. Het zou de bedoeling zijn om vanuit diezelfde locatie een 3D model van Revit op te slaan. We zouden het model delen via een workset dus we zouden beiden op hetzelfde moment een bestand moeten kunnen opslaan of verkrijgen via het medium. Het medium moet dus opslagcapaciteit hebben. Een 3D-model kan variëren van 100 Mb tot 300 Mb. Ik denk dat de snelheid hierin rol een speelt? Ik lees ook dat Synology webservers kan hosten. Is dit interessant? Momenteel heb ik een site via mijn internetprovider. Zou dit sterker zijn? Ik zou ook graag eens zien naar de toekomst: Welke opties zijn er nog interessant voor een toekomstige zelfstandige (2pers)? Mailserver + printerserver? Is dit BitTorrent optie een must-have? ik ben download vaak via BitTorrent.
Prijs mag variëren. Laten we nu een max instellen van 500€ maar indien nodig kan ik dit bijsturen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
We hebben een desktop en een laptop. Vanuit Mijn provider is er ook een internetmodem voorzien. Ik heb eens de USB toegang van die modem getest met een externe harde schijf maar dat was een no-go. Ik heb het eens getest met Google Drive maar aangezien we beiden kunnen uploaden op hetzelfde ogenblik en elkaar kunnen overschrijven is dit een no-go.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Na enige zoekwerk denk ik dat een NAS-systeem hetgeen doet wat ik vraag?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
ik ben zelf geen pro op dit gebied, maar ik zal proberen mijn inzicht uit te leggen.

zoek een file hosting software die meerdere accounts ondersteunt die een vaste hoeveelheid van het opslagmedium krijgen. (bv: eerste 20 GB voor os, 38GB voor persoon 1, en 38 GB voor persoon 2) waarvan de plaats van de bestanden van een gebruiker ongeveer zo geregeld word als bij een partitie. vaste grootte per gebruiker. als jullie beiden dan te gelijk uploaden zal ieere gebruiker uploaden in zijn "partitie" van het opslagmedium waardoor overschrijven geen mogelijkheid meer is.

http://www.cyberciti.biz/...our-privacy-and-security/ kan misschien uiktomst bieden in deze kwestie, het kiezen van software laat ik aan jouw over :)

voor hardware kan je een nas, een pc en eventueel een raspberry pi(2 of 3) gebruiken. de keuze is groot, en ik denk dat je met iedere nas, pc of raspberry pi heel ver komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zaak is om eerst even goed duidelijk te hebben wat er nodig is voor worksets. Waarschijnlijk is het bedoeld voor op windows shares en je kunt niet zo maar overal hosten etc, op een cloud drive ofzo.

Maar heeft autodesk daar geen tools voor, Autodesk 360 enzo

https://knowledge.autodes...27B-CDC766D35675-htm.html

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suboski
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-09 14:59
Beste bedankt al voor de reactie. A360 zou inderdaad ideaal zijn maar we gebruiken ook tekla dus daarop zou dit waarschijnlijk niet lukken. Tekla zou ook multisharing gebruiken. Een revit file zonder workset is één file. Met workset heb je main file waaruit deeltjes zijn genomen. Die parts zorgt ervoor dat u permissie hebt om bepaalde objecten aan te passen.

Echter bij google drive was dit een no go omdat hij eerst alles uploade van uw schijf naar de google drive online. Stel u voor dat wij beiden plots aan hetzelfde bezig zijn dan uploaden wij dit ook. Terwijl bij een directe verbinding u een waarschuwing krijgt omdat de controleservice direct weet dat een andere erin werkt(alvorens u aanpast), werkt dit bij google drive niet. Ofwel krijg je een conflict in uw lokaal model ofwel schrijft de laatste het voorgaande over.