Basissysteem voor kantoorwerkzaamheeden

Pagina: 1
Acties:

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-11 15:24
Ik ben al een paar jaar niet meer op de hoogte van wat er leeft in computerland. Ik ben stuk meer een software man dan een hardware man dus als ik op zoek ga naar een nieuw systeem laad ik me vooral leiden door de prachtige BBG's van tweakers. De laatste twee hadden er geen basis systeem in dus ben ik uit gegaan van de BBG van januari, daar de SSD vervangen voor een iets beter beschikbaar model en een grotere HDD toegevoegd.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt een pc voor simpele kantoorwerkzaamheden. Als er iets ingewikkeldere dingen gedaan worden zal het niet heel veel uitmaken dat het ietsje langer duurt. Prijs is het belangrijkste ding.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is geen absolute maximumprijs. Rond de 400 euro is een acceptabel bedrag waar een basissyteem voor samen te stellen moet zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen de kast is nodig, de rest gaan we recyclen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niks bijzonders. Ik denk dat een SSD het gebruikscomfort erg verhoogd maar dan zal er een grotere HDD nodig zijn voor opslag.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Graag advies of alles nog een beetje courant is en of het eventueel zonder verlies van al te veel gebruikscomfort goedkoper kan.

Wat ik zelf had samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4500 Boxed€ 85,-€ 85,-
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 54,-€ 54,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,71€ 49,71
1Cooler Master N200 Closed€ 42,95€ 42,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 28,95€ 28,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 33,95€ 33,95
1Crucial BX200 240GB€ 59,95€ 59,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 354,51

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-12 11:01
Je kunt de processor vervangen door de pricewatch: Intel Celeron G3900 Boxed

Ruim voldoende voor kantoor :)

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Misschien ook belangrijk voor keuzes wat ga je draaien (linux, win7, win 8, win 10 , office?
Word de opslag geregeld op een server of word het een op zichzelf staand systeem ?
Hoe toekomst gericht moet het systeem zijn?
Op dit moment telt snelheid nog niet maar is dat de verwachting in de toekomst ook?
Misschien een optie om gewoon een leuke laptop te pakken?

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Lijkt me een prima systeem. Als je alleen Office-achtige zaken doet en prijs belangrijk is, zou ik ook voor de Celeron processor kiezen. Op die manier kom je op € 320,- uit.

Heb je al een Windows licentie? Vergeten mensen vaak aan te denken. ;)

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten