Garantie met ander besturingssyteem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09-2024
Beste Tweakers,

Ik heb een laptop waarop ik een ander besturingssysteem geïnstalleerd heb (er stond windows 8.1 home op, ik heb er windows 10 education opgezet). Nu moet ik hem vanwege een hardwaredefect aan het toetsenbord opsturen naar de fabrikant, Acer. In de mail hierover staat de volgende zin:
Alleen indien er sprake zou zijn van stoot- val- of waterschade, of het toestel niet van Acer-originele besturingssysteem zou zijn voorzien, zou u een prijsopgave kunnen krijgen voor de kosten van de reparatie.
Mag dit juridisch? Heeft iemand hier misschien meer informatie over? Ik heb geen garantiestickers doorbroken of iets dergelijks, alleen het OS vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 14:43

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Een tijdje terug heb ik in een pc zaak gewerkt, hier heb ik ervaren dat er over software nooit moeilijk wordt gedaan als je een hardware defect hebt, wat ze wel kunnen doen is kosten in rekening brengen als jij hem onterecht opstuurt voor garantie, als bijvoorbeeld de software een probleem veroorzaakt.

En het toetsenbord, als die niet voorzien is van val of stootschade kan je hem gerust inleveren voor garantie.

De juridische kant durf ik niet 100% te zeggen..

Signature