Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:20
Vorig jaar ben ik van baan gewisseld omdat ik bij mijn oude werkgever mijn ei niet kwijt kon en kwa doorgroei ook enigszins vastzat. Vanwege een spastische darm is een consultancy rol niet voor De_Bastaard weggelegd, en dan moet je je conclusie nemen en wat anders zoeken. Daarnaast speelden er wat organisatorische zaken waardoor er voor én na mij wat mensen vertrokken zijn die er al enige tijd zaten. Sommige vanwege valide redenen (werken er al bijna 10 jaar bijv.), anderen omdat de sfeer minder goed was als vroeger. Ik zelf heb er 4 jaar gewerkt.

Vorig jaar heb ik dus mijn conclusie getrokken, maar nu is mijn nieuwe baan ook niet je-van-het. Mijn jaarcontract loopt volgende maand af (al verwacht ik wel dat deze verlengd zal worden), maar toch.

Anyway, nu heeft mijn vorige werkgever dus wat uitdagingen (support afdeling waar ik werkte is wat senior medewerkers kwijt, waaronder ik) maar nu heeft mijn vorige manager ook een andere uitdaging gevonden. Afgelopen vrijdag werd ik opgebeld door iemand van het MT daar, dat er wat nieuwe ontwikkelingen zijn geweest en of ik misschien geinteresseerd ben.... want ook daar was bekend dat mijn huidige baan nu niet helemaal top is.

De rol die me is aangeboden is dus de rol van Support Manager, waarbij je ook alle contracten e.d. met klanten onderhoudt. Het aparte is dat ik dus (als ik het zou doen) terug in hetzelfde team zou komen maar dan in een andere rol.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe is dit bij jullie verlopen en wat zijn de dingen waar ik op moet letten?

Vooralsnog heb ik nergens ja op gezegd, maar wil ik het wel even bespreken met het betreffende MT lid. Ik wil bijv. voorkomen dat ik straks (als ik het zou doen...) ook opeens wat tickets mag oplossen.

Wat me nog het "raarst" lijkt is dat ik dus terug zou komen als de manager van de mensen waar ik eerst mee samen heb gewerkt.

Ik heb overigens helemaal nog geen ervaring in een leidinggevende rol en het is ook niet iets wat ik altijd al heb gewild ofzo. Nu komt het echter op mijn pad, en kan het carriere technisch misschien best een interessante keus zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-09 13:54

Basszje

Reisvaap!]

Qua mensen zal je wellicht wat scheve gezicht krijgen zoals dat altijd kan gebeuren, maar in principe moet je daar gewoon professioneel / collegiaal mee om kunnen gaan.

Als ik het goed lees ben je daar weggegaan vanwege de sfeer en bedrijfscultuur. Dat lijkt mij meer een pijnpunt want zoiets veranderd echt niet in een jaartje. Zeker niet als er een mentaliteit en gewoonte in zit.

Ik zou er goed over nadenken en een aantal voorwaarden neerzetten bij jezelf waar ze aan moeten voldoen, anders zit je straks weer ergens niet gelukkig te zijn.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
De_Bastaard schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:33:
Wat me nog het "raarst" lijkt is dat ik dus terug zou komen als de manager van de mensen waar ik eerst mee samen heb gewerkt.
Zo raar is dat toch ook niet? Je had ook toen je daar werkte mogelijk manager kunnen worden als er op dat moment een vacature was.
De_Bastaard schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:33:
Vorig jaar ben ik van baan gewisseld omdat ik bij mijn oude werkgever mijn ei niet kwijt kon en kwa doorgroei ook enigszins vastzat.
Ik denk dat dit een van de dingen is waar je op moet letten. Dat je manager wordt wil niet meteen betekenen dat deze situatie niet weer kan ontstaan. Elke keer een jaar moeten vertrekken om vooruitgang te krijgen is ook heel raar.

Verder moet je doen waar je gelukkig van wordt. Je moet ook met plezier naar je werk gaan.

Wel apart dat met nog een maand te gaan je nog geen idee hebt of je jaarcontract verlengd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
CMD-Snake schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:30:
[...]

Zo raar is dat toch ook niet? Je had ook toen je daar werkte mogelijk manager kunnen worden als er op dat moment een vacature was.

[...]

Ik denk dat dit een van de dingen is waar je op moet letten. Dat je manager wordt wil niet meteen betekenen dat deze situatie niet weer kan ontstaan. Elke keer een jaar moeten vertrekken om vooruitgang te krijgen is ook heel raar.

Verder moet je doen waar je gelukkig van wordt. Je moet ook met plezier naar je werk gaan.

Wel apart dat met nog een maand te gaan je nog geen idee hebt of je jaarcontract verlengd wordt.
Bedankt voor je reactie. Heb het een weeknkf twee geleden bij mijn manager aangekaart, ze zou er wat mee gaan doen maar toen ging ze op vakantie. Er is me altijd verteld dat er hierna een vast contract zou volgen, dus daar ga ik dan ook maar van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:12

FFW

Het trekt mij ook wel aan om ooit naar mijn oude werkgever terug te gaan (is semi overheid). Maar mijn verstand zegt dat het er nog steeds onaangenaam is. Mensen werkten daar gemiddeld >10 jaar, er waren toen al slechte doorgroeimogelijkheden, en dat maakte de collega's erg chagrijnig en cynisch. Dus ik beschouw het beter als een gesloten boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:59

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Binnen mijn team is het meerdere keren gebeurd dat iemand "naar boven" is gepromoveerd. Eerst collega 1 die mijn manager werd, en een paar jaar later die collega 1 die nog een stap omhoog promoveerde en collega 2 die mijn manager werd. Dat is iets waar van beide kanten gewoon correct mee omgegaan dient te worden. En ik heb liever iemand boven me die ik al jarenlang ken en waarmee ik dus zonder reserves openhartig dingen kan bespreken, dan iemand die er van buitenaf tussen wordt gezet. Bovendien aas ik totaal niet op een hogere functie; ik zit nu lekker waar ik zit en heb echt geen ambitie om een management-rol te gaan vervullen. Als er echter in "jouw" team wel mensen zitten die graag omhoog zouden willen, en dan kom jij weer terug om hun "het gras voor de voeten weg te maaien", dan kan dat inderdaad wel tot frictie leiden. Maar aangezien je daar zelf gewerkt hebt ken je als het goed is die mensen wel en zou je dus een inschatting moeten kunnen maken van in hoeverre zoiets zou kunnen spelen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je er toen je ei al niet kwijt kon, dan zou ik van een nieuwe rol zwart op wit willen hebben dat je carte blance krijgt om het naar je hand te zetten. Als het echt een werkinhoudelijk ei is (support is nou eenmaal de shit van anderen uitzoeken en opruimen), dan zou ik het niet doen. Of je moet wat saditisch aangekegd zijn er er genoegen in scheppen je oud collegas te zwepen zonder zelf iets te doen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 17:48

_Arthur

blub

Ook ooit gedaan: terug gegaan naar een werkgever waar ik weg was gegaan (om allerlei redenen); slechtste beslissing ooit om dat te doen.

Zoals hierboven al is gemeld: laat ze zwart op wit zetten wat je job is en zorg dat de redenen waarom je destijds bent weggegaan er niet meer zijn. Anders loop je daar binnen een maand weer tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Klinkt inderdaad als een goede onderhandelingspositie. Kader af wat je wilt, stuur het die richting op. Het is zeker niet per definitie een slecht idee, ik ken enkele mensen die er wél blij van werden om terug te gaan naar een vorige werkgever.

En maak je niet druk over een vernieuwde positie ten opzichte van anderen, zo werkt de wereld, en dat zijn jouw kwaliteiten. Ik zou wel aansturen op een cursus management. Daar leer je sowieso veel dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Nou, die management cursus "zou wel moeten kunnen", naast wat training on-the-job door collega managers.

De avond nadat ik met ex-werkgever heb gezeten, belt de ex-oprichter van dat bedrijf op. Hij is enkele jaren geleden vertrokken, maar heeft mij destijds wel aangenomen daar. Altijd een erg goede band mee gehad, en hij zit heel anders in het aansturen van een bedrijf als dat er nu gebeurt bij het bedrijf.

HIj heeft nu een ander bedrijf (met enkele ex-collega's als werknemer) die zich bezig houden met Mendix development. In eerste instantie waren we op een eerder tijdstip al tot de conclusie gekomen dat het werk wat zij deden niet voor mij was weggelegd (Consultancy, vanuit limburg --> randstad, 3x / week) maar nu hebben ze een project voor 2 jaar in Limburg.

Zo heb je niets, en zo heb je twee man die geinteresseerd zijn. Voorkeur gaat eigenlijk uit naar de laatste, omdat de bedrijfsmentaliteit veel anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 16:26

Freelance

(..)

De_Bastaard schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 08:15:
Nou, die management cursus "zou wel moeten kunnen", naast wat training on-the-job door collega managers.

De avond nadat ik met ex-werkgever heb gezeten, belt de ex-oprichter van dat bedrijf op. Hij is enkele jaren geleden vertrokken, maar heeft mij destijds wel aangenomen daar. Altijd een erg goede band mee gehad, en hij zit heel anders in het aansturen van een bedrijf als dat er nu gebeurt bij het bedrijf.

HIj heeft nu een ander bedrijf (met enkele ex-collega's als werknemer) die zich bezig houden met Mendix development. In eerste instantie waren we op een eerder tijdstip al tot de conclusie gekomen dat het werk wat zij deden niet voor mij was weggelegd (Consultancy, vanuit limburg --> randstad, 3x / week) maar nu hebben ze een project voor 2 jaar in Limburg.

Zo heb je niets, en zo heb je twee man die geinteresseerd zijn. Voorkeur gaat eigenlijk uit naar de laatste, omdat de bedrijfsmentaliteit veel anders is.
Lijkt me een makkelijke keus! Alleen na twee jaar (of eerder) moet je wellicht alsnog richting randstad of verder voor projecten.

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:24
Bij mij op 't werk zijn er de afgelopen tijd meerdere ex-collega's weer collega geworden, maar die zijn vertrokken omdat hun toenmalige functie niet bij hun paste, terwijl ze het bedrijf wel erg leuk vonden. En nu in een functie terug die veel beter bij ze past. En voor zover ik kan beoordelen ook geen scheve gezichten etc gezien.

Als je bent weggegaan o.a. vanwege de bedrijfscultuur weet ik niet hoe blij je wordt als je daar weer heen terug gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:59

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

"Zo heb je niets, zo heb je keuze uit twee"... Dat komt heel vaak voor. En ook dat hele teams collega's van het ene bedrijf naar het andere bedrijf overstappen. Allebei ook "first hand" meegemaakt.

Als ik jou was zou ik er eens goed over nadenken - en dan voor de tweede optie gaan. ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik heb er dus eens goed over nagedacht en mijn voorkeur gaat uit naar "de tweede optie". In de tussentijd heb ik ook een vastcontract aangeboden gekregen van mijn huidige werkgever, dus deze jongen moet helemaal niets maar mag alles. Ben dan ook wel erg benieuwd wat ze te bieden hebben om de lopende problemen op te lossen, puur uit interesse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 13:00
Je mag concluderen dat je iets goed doet!

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Pagina: 1