Toon posts:

Activatie windows 7 na terug keer van windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort wil ik Windows 10 gaan uitproberen.
De huidige Windows 7 versie is handmatig geactiveerd via de telefoon,
en bij een nieuwe activatie moet dit dus weer gebeuren.
Er zijn 4 back-ups (Acronis) van, na activatie, na windows update, ......
Bij een eventuele terugkeer naar Windows 7 wil ik de huidige back-up structuur behouden.
Het plan is de upgrade uitvoeren en direct na activatie een schone installatie, of meteen een schone installatie van windows 10.

De vraag :
Moet windows 7 na (een eventuele) terugkeer van windows 10 opnieuw geactiveerd worden of blijft huidige activatie van Windows 7 actief?

Blijft de huidigde Win 7 activatie actief dan is het terugzetten van de recenste image genoeg. Moet er opnieuw worden geactiveerd, dan zou ik alle images opnieuw moeten aanmaken, en een geschikt tijdstip moeten plannen.
De zoek resultaten via Google leveren helaas geen bruikbaar antwoord op.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:11
Hoe ga je terug naar Win7? Pas nog bij iemand Win7 upgrade naar 10 gedaan. Deze persoon had dat zelf al een keer gedaan, maar was vrijwel meteen weer teruggegaan via de ingebouwde herstelfunctie. Ik heb bij de voorbereiding van de upgrade niets gemerkt dat er op wees dat Windows 7 niet correct geactiveerd was na de downgrade. Gewoon Windows update gedraaid enzo en geen build info op het bureaublad te zien.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In principe de makkelijkste manier via de laatste Acronis image.
Als bij terugkeer opnieuw moet worden geactiveerd dan kan ik niet alle 4 Acronis images apart activeren.
Dan zou ik dus moeten kiezen tussen de eerste back-up en alles opnieuw moeten installeren of de laatste back-up en alle eerdere image files moeten verwijderen, wat ik dus liever niet doe. Heb al meerdere keren een telefonische activatie gedaan, en weet niet of daar een limiet aan zit.

De oorspronkelijke Windows home premium (HP) welke automatisch activeerde is vervangen door een schone installatie via een (Oem) dvd, welke telefonisch moet worden geactiveerd.

De persoon die jij geholpen heb bij de upgrade naar Windows had waarschijnlijk het oorspronkelijke OS er op staan welke automatisch activeert. Bij telefonische activatie krijg je elke keer een ander key, bij Hp en ander fabrikanten wekt dat anders.