Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Citrix Studio - Profile path wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik ben bezig met het opzetten van een klein netwerk als testomgeving.
Mijn netwerk bestaat uit het volgende:

- Domain Controller
- File Server
- Citrix Server
- Backup Server
- RDS Server
- 8 clients

Voor de Citrix Server heb ik een RDS server geïnstalleerd (Windows Server 2012 R2). Dit is het OS waarop users binnen Citrix zullen werken.

Momenteel ben ik al een tijdje aan het stoeien met Roaming Profiles en dit krijg ik voor mezelf niet goed duidelijk. Wat ik wil bereiken is dat de Profiles van de Citrix users worden opgeslagen op een share genaamd CTXProfiles op de fileserver.

Wellicht dat iemand mij hier antwoord op kan geven?

Alvast bedankt voor de moeite!

Alle reacties

• Marsje536
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-03 15:38
Gpo of bij de user accounts terminal server profile path. Met een beetje google moet dat niet zo moeilijk te vinden zijn.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat heb je nu geinstalleerd? Je hebt het over een "citrix server", en een RDS server.

Welk product van de firma Citrix heb je nu geinstalleerd op dat systeem, en wat is er nu geconfigureerd?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 18:48:
Wat heb je nu geinstalleerd? Je hebt het over een "citrix server", en een RDS server.

Welk product van de firma Citrix heb je nu geinstalleerd op dat systeem, en wat is er nu geconfigureerd?
Op de Citrix Server is XenApp 7.6 geinstalleerd, deze bevat de volgende onderdelen:

- Delivery Controller
- Citrix Director
- Citrix License Server
- Citrix Studio

De RDS Server bevat de Remote Desktop Services en de Virtual Delivery Agent for Windows Server OS.
Via de Machine Catalog is de RDS Server toegewezen als server die het OS aanlevert.

Gebruikers zijn al in staat om te kunnen inloggen op hun eigen citrix omgeving. Ook het profiel wordt opgeslagen, echter is het de bedoeling dat deze roaming profiles op de File Server worden opgeslagen. Momenteel wordt dit namelijk nog opgeslagen op de Citrix Server.

Ik heb een tijd gegoogled hoe dit via de policy van XenApp kan worden geconfigureerd maar heb daar helaas niks over kunnen vinden.

Het lijkt me namelijk dat ik ergens in de policy zou kunnen specificeren waar de profielen moeten worden opgeslagen, in ons geval: \\eind-fs01\CtxProfiles

Aangezien dit de eerste keer is dat ik met Citrix werk ben ik nog niet heel erg vaardig met het programma en kan ik alle hulp gebruiken.

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 14:45
Tip: gebruik UPM (User Profile Management) Zit standaard in XenDesktop 7.x. Je kan deze configureren met een policy middels de Studio of d.m.v. GPMC

Voor meer info aangaande UPM, zie: https://www.citrix.nl/go/jmp/upm.html

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:38:
[...]

Op de Citrix Server is XenApp 7.6 geinstalleerd, deze bevat de volgende onderdelen:

- Delivery Controller
- Citrix Director
- Citrix License Server
- Citrix Studio

De RDS Server bevat de Remote Desktop Services en de Virtual Delivery Agent for Windows Server OS.
Via de Machine Catalog is de RDS Server toegewezen als server die het OS aanlevert.

Gebruikers zijn al in staat om te kunnen inloggen op hun eigen citrix omgeving. Ook het profiel wordt opgeslagen, echter is het de bedoeling dat deze roaming profiles op de File Server worden opgeslagen. Momenteel wordt dit namelijk nog opgeslagen op de Citrix Server.

Ik heb een tijd gegoogled hoe dit via de policy van XenApp kan worden geconfigureerd maar heb daar helaas niks over kunnen vinden.

Het lijkt me namelijk dat ik ergens in de policy zou kunnen specificeren waar de profielen moeten worden opgeslagen, in ons geval: \\eind-fs01\CtxProfiles

Aangezien dit de eerste keer is dat ik met Citrix werk ben ik nog niet heel erg vaardig met het programma en kan ik alle hulp gebruiken.
Dit kun je in Active Directory in de properties van een user account configureren. Tabje profile en daar het user profile path invullen.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-11 13:28

mutsje

Certified Prutser

Je kan inderdaad UPM gebruiken, je kan ook de policy gebruiken voor terminal server profiles. Ook kan je het in het path (RDS path) van de gebruiker configureren. Als tip wil ik je mee geven ga eens kijke naar zero profiling ofwel mandatory profiles en de wijzigingen die een gebruiker maakt elders opslaan. Dit gaat je een hoop ruimte op je omgeving schelen alsmede corrupt geraakte roaming profiles. Zelf gebruik ik res workspace manager voor zero profiling wel een dure tool maar eenmaal ingericht heb je er alleen maar plezier aan. Andere variant is appsense of van immidio (overgenomen door vmware).
Mocht je toch voor Roaming profiles gaan let dan goed op dat je zaken als IE temp files etc gaat excluden.
Hier staat alles voorgekauwd wat je zelf ook had kunnen vinden
Pagina: 1