Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-08 07:22
Ha Tweakers,

Geschiedenis gebruiker

Al jaren zit ik op het Windows platform van 6.5 tm 8.1 tm de Lumia 925 die gisteren kapot was gevallen (zucht). Na al die jaren ben ik het ook wel een beetje zat op het Windows platform, het is het allemaal net niet. Toegegeven, ik werk erg graag met mijn telefoon en Windows schiet mij niet erin tekort (ik heb gewoon geaccepteerd dat de apps of er niet zijn, of niet de juiste functies) en vindt het erg lekker werken.

Waarom iets anders en niet de Lumia 950? Qua specs/prijs vind ik de Lumia 950 echt briljant, zo een telefoon zoek ik eigenlijk als nieuwe. Maar dan zonder Windows, Microsoft kiest een richting waar ik het niet eens mee ben. Ondersteunt haar eigen apps op het eigen platform amper (zeker in verhouding met Android en IOS) en ik ben dat flink beu. Ook presteren de apps op mijn 925 niet zoals het zou moeten. Spotify heb ik opgegeven omdat ik vind dat je van de app moet kunnen genieten en het geen punt tot ergeren moet zijn waarbij ik echt minuten aan het kloten ben om een playlist aan te zetten.

Daarom Android (geen IOS fan), ik vind dat Android sinds versie 2 (laatste keer dat ik met Android gewerkt heb) flinke stappen heeft gemaakt en er echt goed uitziet en werkt. Omdat ik kon verlengen bij Vodafone en ik 5 euro korting kreeg (meer dan met sim only.... 8)7 ) heb ik hier een Vodafone Prime 6 liggen:

http://www.gsmarena.com/vodafone_smart_prime_6-7230.php

Deze dient nu als vervangende telefoon, maar is echt te traag voor wat ik zoek en de camera is echt slecht.

Wat vind ik belangrijk aan een telefoon

Camera

Ik maak graag foto's en wil ook dat de camera gewoon goed is. Erg belangrijk

Apps

Ik gebruik mijn telefoon niet om te gamen, meer apps als 9gag, tweakers, spotify streamen in mijn auto en spotify moet ook kunnen draaien met een sportstracker tegelijk. Verder gebruik ik mijn telefoon vooral zakelijk. Evernote, 5 verschillende email boxen, af en toe navigatie en office.

Batterijduur

Ik heb een grote mobile accu van 15A, dus in dat opzicht is dit niet mega belangrijk. Maar ik zou het fijn vinden als mijn telefoon met normaal gebruik (beetje browsen af en toe en whatsapp gebruik) toch wel een dag mee zou gaan. Ik snap dat als ik zware dingen doe het dan sneller gaat. maar mijn huidige telefoon doet met wat browsen etc van 100 tot 10% in 7 uur. Dat is een beetje teveel.

Internet tetheren

Dit moet ik voor mijn werk soms doen, maar elke telefoon kan dit wel.

Updates

I kan er niet zo goed tegen dat je erg lang moet wachten op updates. Stagefright? Waarom moet zo een groot lek zolang unpatched blijven?!

Wat heb ik zelf al gevonden?

Nexus 5x

Ik hou niet zoveel van toegevoegde troep aan een OS en daarom is een kaal android systeem handig. Ook het formaat is super, veel groter dan mijn 925 (4,5" naar 5,2"), nog veel groter zou ik wel moeilijker vinden omdat ik hem dan minder makkelijk mee kan nemen met het hardlopen etc...

Nexus 6p

Ik heb hem in mijn handen gehad, maar met die anti-diefstal bracket is het nog niet echt goed meten. Ik vind hem vrij groot en kan hem, ondanks mijn grote handen, niet echt makkelijk in mijn handen houden. Een collega zegt dat dit wennen is... ik twijfel... kan ik hem nog wel makkelijk meenemen met hardlopen of mountainbiken?

Galaxy 6/7

Samsung maakt de beste toestellen in mijn optiek voor Android, maar je moet er van houden. Samsung heeft goede stappen gemaakt naar minder bloatware... maar ik vind de shell nog niet het allermooiste. Plus hij is flink duurder waardoor ik twijfel of ik het wel waard vindt. Ik ben lomp en het zou zo maar kunnen dat ik hem kapot maak (zoals mijn 925, dan is een goedkoper toestel makkelijker vervangen). Alternatief; een 2e hands galaxy S6 kan je voor iets meer krijgen dan een nieuwe Nexus 5x.

LG G5

Hierop bleef ik wachten al die tijd.... mijn 925 hoefde het alleen maar vol te houden tot deze uit was. Maar LG heeft te lang lopen wachten met het releasen en ik vond hem in mijn handen ook wat tegenvallen. De reviews waren ook niet lovend. Ik vrees dat ik de S7 beter vind dan de G5. Verder komt het kosten aspect weer kijken, vind ik het mijzelf wel waard voor die prijs.

Andere toestellen; OP2 (ook weer een shell), P9 (maar ik hou niet van de iPhone shell), Z5... het is allemaal wel wat. Ik wilde gewoon rustig kijken, maar nu word ik enigzins geforceerd en ik heb met mijn besluiteloosheid mijzelf ook niet makkelijker gemaakt.

Wat is mijn gedachte nu

Ik hink erg naar de 5X. Goedkoop, stock android, zou goed genoeg moeten zijn voor mijn gebruik denk ik. Maar performed hij genoeg? In de reviews komt hij er erg bekaaid van af. Maar anderen hoor ik er lovend over praten. Als hij nou de specs had van de 6P was dit een makkelijker keuze geweest.

Excuses dat ik hiervoor een nieuw topic aanmaak ondanks dat er al een 5x vs OP2 post is. Maar ik wilde die niet hijacken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beste smartphone is natuurlijk de Galaxy S7. Maar de S6 is zeker nog de moeite. De 5X is een goede keuze. Uitstekende camera, snelle updates en als je geen zware games speelt, is ie snel genoeg voor dagelijkse taken. De batterijduur is wel middelmatig.
De Galaxy S6 heeft een veel beter batterijduur, goede camera. Maar de updates komen maar traag.
Een smartphone kopen is de voor- en nadelen van verschillende toestellen afwegen. En dan kiezen wat je best bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Als je je technisch gewenste toestel legt naast de software gewenste toestellen, dan kun je op specificaties een keuze maken. Hier een voorbeeld, de 950 vs de S7 en X5:
http://www.gsmarena.com/c...Phone2=7821&idPhone3=7556

Technisch liggen de S7 en 950 dichter bij elkaar dan bijvoorbeeld de X5. Of dan die pluspunten voor jou doorslaggevend blijken om meer te betalen voor de S7 is een volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:57
Waarom geen HTC 10? Heeft alles wat je wilt en heeft ongeveer hetzelfde formaat als de 5x. De camera is best goed en de skin is ook een stuk meer richting stock android gegaan. Nadeel is wel de prijs, maar met een beetje goed zoeken moet dat te doen zijn :).

Van alle toestellen die je noemt vind ik de 6p nogsteeds de beste. Met een hand bv je toetsenbord bedienen is best te doen: http://www.androidcentral...de-layout-tweaks-and-more

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell