Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
Heren en dames Tweakers,

Ik zit met een dilemma. Ik zit op een punt waar ik merk dat ik kan/moet gaan kiezen voor een nieuwe uitrusting aan hardware.

Ik heb een 2 jaar oude budget Nokia 635 telefoon, een 4 jaar oude Macbook Pro en geen tablet. Maar mijn werk als marketing consultant trekt aan en dat biedt niet alleen mogelijkheden: het schept ook wat verwachtingen. Tenslotte moet je ook een beetje professioneel overkomen.

Daarnaast ben ik actief geworden als gitarist in een bandje en is een digitale muziekoplossing voor het lezen en aanpassen van akkoorden toch wel wenselijk geworden.

Ik wil dus graag aan de tablet, maar... wil ik dan wel een iPad?

Mijn overweging is eigenlijk: durf ik de stap aan vanaf OSX naar een Windows ecosysteem?

Dan wil ik mijn wens voor een tablet samenvoegen met die van een nieuwe computer en voor een Surface Pro of HP Elite gaan. In dat geval overweeg ik er een Android telefoon bij te nemen.

Of blijf ik bij Apple en ga ik een iPad en/ iPhone erbij halen?

Ik zal mijn use case overleggen en hopelijk hebben jullie dan goede suggesties.

Mijn huidige setup is als volgt:

Ik heb een Nokia telefoon en die gebruik ik overal, zowel zakelijk als privé. Het is een stabiel dingetje, maar hij ziet eruit als een koelkast en over apps moet je maar niet beginnen. Mooier toestel dat lekkerder werkt zou fijn zijn.

Overigens wel zeer te spreken over OneDrive en OneNote.

Mijn dagelijks werk speelt zich af op mijn Macbook Pro 13" uit 2012. Ik ben marketing automation consultant, wat basically betekent dat al mijn werk zich afspeelt in browser-based oplossingen (o.a. SalesForce en WordPress). Ik gebruik Airmail voor mijn mail en Evernote voor de organisatie. Als ik iets met graphics doe is het licht in Canva.

Ik gebruik de Mac veelal op kantoor (dan hangt hij aan een monitor) en op kantoor bij de klant (gebruik as-is). Hij draait nog perfect, maar de lage resolutie van het scherm begint intussen op te vallen (1280x800 als ik me niet vergis). Verder zitten er butsen in (3 kinderen, what can you do) en is het gewoon eens tijd voor iets nieuws.

Dan privé is het de bedoeling om een tablet aan te gaan schaffen. Allereerst omdat ik gewoon lekker op de bank wil met zo'n ding en ik die Macbook echt te zwaar vind. Ten tweede omdat ik in een bandje muziek maak en graag een akkoorden app wil: OnSong voor iPad is geliefd bij ons, maar ik neem aan dat er voor Windows ook wel wat te vinden is.

iPad klinkt dus perfect voor dat laatste. Waarom dan Windows overwegen?

De Surface Pro machines zien er mega-goed uit en ik kan ze als tablet én als laptop gebruiken. Twee vliegen in één klap.

Voor mijn werk maakt het niet uit, behalve dat ik dan weer Outlook kan gaan gebruiken (vind ik nog fijner dan Airmail en Evernote, want in Outlook kun je ook taken bijhouden).

Een iPad Pro zou voor mij ook een idee zijn, ware het niet dat je er gewoon niet productief op kan zijn. Wat dat betreft vind ik Windows nog wel beter dan Apple, ook met OSX.

Ik maak me echter nog een beetje zorgen over het app aanbod op Windows. Verwachten we dat dit beter gaat worden?

Ook word ik nog niet warm van de krappe 5 uur batterij van de SP4 en daarom kijk ik naar alternatieven (HP Elite x2 2012), of wacht ik op de SP5.

M'n telefoon mag ik zo gaan vernieuwen voor mijn abonnement, dus ik neem graag iets dat goed past in het ecosysteem.

Wat denken jullie? iPad kopen en iPhone erbij nemen en lekker doorgaan op de Macbook Pro? (Daar kopen we dan volgend jaar wel een nieuwe van).

Of overstappen op Windows met een hybride en een telefoon pakken die erbij past (en welke dan?).

Ontzettend bedankt voor jullie input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-03 08:56
Ligt er maar net aan wat je zelf wilt, zeg je van, ik wil wel eens wat anders dan osx en durf je de stap aan ga voor een surface of een ander mooi windows tablet, en koop er een mooie telefoon bij. Maak een eisen lijstje voor je telefoon en zet dat in de pricewatch, zal er heus wel een leuke telefoon uitkomen!

Wil je liever bij het vertrouwde osx blijven zou ik een iphone kopen en nog even op je huidige macbook doorgaan en later een mooie dunne macbook kopen en de ipad laten zitten. Dit omdat het dan (naar mijn mening) teveel van het goede word. Ook ben je op de ipad minder productief en werkt allemaal net wat minder lekker dan een macbook. Ook zijn de macbooks tegenwoordig erg dun en licht.
Evt voor de Onsong app kun je de iphone gebruiken?

Hi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachas
Dank voor je antwoord, Willem.

Ja, ik snap dat de keuze uiteindelijk persoonlijk is. Misschien dat ik wat feedback zoek wat betreft de verschillende systemen.

Ik heb voor laatst Windows gedraaid onder versie 7 en dat vond ik een drama. Vastlopen, sloom, vollopend systeem, virussen... hoe is dat nu?

Android ken ik van mijn eerste Galaxy S uit 2010, versie 2.2. Ik vond het wederom een enorm drama, met dezelfde mankementen als ik net voor Windows opnoem.

Wil ik graag iets anders? Ja, en daar houd ik ook wel van. Maar ik vind het ook belangrijk dat het allemaal gewoon werkt. Dat is iets waarvan ik niet weet of de systemen buiten Apple het tegenwoordig kunnen leveren.

Als ik bij Apple blijf gaat er overigens wel sowieso een iPad komen. Ik vind de use-case voor de iPad dermate verschillende van de Macbook dat ik dat wel aandurf. En voor de muziek is een telefoonscherm helaas te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477979

Goeie vraagstelling:) Gezien je doelen zou ik als ik jou was voor een iPad gaan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
Zelf heb ik een aantal apparaten met osx/ios, windows en android.

Mening over windows, vrij stabiel besturingsysteem.. Maar windows 10 is naar mijn mening niet echt af, vollopend schijfgebruik etc.... (althans, bij mijn desktop) Dit is vrij verschillend, want bij mijn laptop voor school werkt het vlekkeloos... Windows is ook wat ingewikkelder en wat onoverzichtelijker dan OSX. Meningen verschillen hierover, maar dat is maar mijn mening...

Android, prima systeem, heb het op mijn telefoon. Erg stabiel en genoeg mogelijkheden om dingen aan te passen. Veel mogelijkheden en blijft snel, tenzei je hem volstouwt met onzin, maar dat is bij alle apparaten.... En, je heb meer keuze qua telefoons, wil je bijvoorbeeld graag een telefoon met een reuze accu, of een enorm goede camera? Dan kan dat, er is in tegenstelling tot de i-devices veel, en veel meer keuze..

Ios : wij hebben thuis een ipad air en een aantal iphones, stabiel en degelijk besturingssysteem. Goed geoptimaliseerd en uitgewerkt.. Wel is het jammer dat je vrij weinig kan aanpassen qua systeem.. Je zit erg gebonden aan apple. Ook is het jammer dat je niet in je bestanden en downloads etc kan...

OSX Stabiel systeem en erg goed geoptimaliseerd. Overzichtelijk en vooral ook erg responsive. Nauwlijks uitklapmenu's en daarom ook makkelijk in gebruik. Voor de macbooks hebben ze de accuduur ook erg goed geoptimaliseerd waardoor hij erg lang meegaat. Minpunt van OSX, de compatibiliteit van software.. Meeste developers maken hun software voor windows, en dat kan soms vervelend zijn.. (al kun je wel een virtual machine maken, maar het is wel weer een omweg...)

Succes met de keuze!

Hi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik zou voor een iPad gaan, is goedkoper en een werkende computer heb je al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:43

13art

Moderator Mobile
Even verplaatst naar Mobile Aankoop Advies (MAA)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:40
Ik zou ook voor een ipad gaan, zeker als je ook een gitarist bent. Er zijn hele fijne apps om je leven als muzikant te vergemakkelijken, denk bijvoorbeeld aan OnSong voor je bladmuziek. Maar er zijn ook effecten te koppelen aan je ipad. En vergeet ook Apple's Garageband niet om opnames mee te maken en te bewerken.
Kortom keuze is simpel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Kijk eens naar het gehele Windows 10 ecosysteem dus Surface en Windows Phone. Vooral met de Microsoft producten als OneNote en Exchange werkt dit super.

De punten die hier aangehaald worden op OSX vs Windows 10 zijn niet gegrond. Het OS is stabiel en vergt zeer weinig geheugen, Edge is nog in ontwikkeling maar het is nu als snappier in gebruik dan Google Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 17:29:
De punten die hier aangehaald worden op OSX vs Windows 10 zijn niet gegrond.
[
WillemJWZ schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 22:28:
Meningen verschillen hierover, maar dat is maar mijn mening...
Geheugen valt opzich nog wel mee, maar een aantal processen (o.a. Superfetch) gaan bv. je disk usage vol laten lopen, processor vol gaan lopen gebruiken etc.. Ik ben zeker niet de enige (google het probleem maar eens) die dit probleem heeft dus er zijn wel degelijk kinderziektes.. Die zullen er met verloop van tijd nog wel uit gaan, maar het is wel zeer irritant... Zelf prefereer ik overigens wel windows, vanwege de aanpasmogelijkheden. Houd je niet (eventueel) prutsen met software is het makkelijker om osx te nemen... Het bestaat al jaren en er zijn geen drastische veranderingen geweest, daardoor blijft het net zo stabiel als de vorige osx'en.

Overigens wil ik NIET zeggen dat windows een slecht besturingssysteem is, maar omdat mijn ervaringen ermee soms wat frustrerend kunnen zijn zou ik voor een werkdoeleinden osx nemen omdat het naar mijn MENING wat praktischer/degelijker is...

Hi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachas
Dank voor de reacties!

Nou, zie hier mijn dilemma. Voor beide kanten is wat te zeggen.

Moeilijk, moeilijk. :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

WillemJWZ schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 23:41:
Geheugen valt opzich nog wel mee, maar een aantal processen (o.a. Superfetch) gaan bv. je disk usage vol laten lopen, processor vol gaan lopen gebruiken etc..
Superfetch cached zaken in het geheugen dus ik zie niet hoe je disk usage daarvan kan toenemen als het doel is het juist te verminderen 8)7
Ik ben zeker niet de enige (google het probleem maar eens) die dit probleem heeft dus er zijn wel degelijk kinderziektes.. Die zullen er met verloop van tijd nog wel uit gaan, maar het is wel zeer irritant... Zelf prefereer ik overigens wel windows, vanwege de aanpasmogelijkheden.
Je vind grofweg 40k resultaten als je googled op superfetch problems, dat is een zandkorreltje uit de zandbak als je naar het totaal aantal windows users kijkt, dus dit is een non issue. De meesten problemen hebben te maken met configuratie fouten. Verder staat superfetch uit als je een SSD hebt.
Houd je niet (eventueel) prutsen met software is het makkelijker om osx te nemen... Het bestaat al jaren en er zijn geen drastische veranderingen geweest, daardoor blijft het net zo stabiel als de vorige osx'en.
Als er 1 OS is dat simpel is is het Windows, Alle programma's werken op Windows, je kan alle bestanden openen. Het installeren is letterlijk next, next, next finish. Alle Windows producten werken zo, van enterprise oplossingen tot het end user OS. Verder is het discutabel of OSX stabieler is want die paar keer dat ik achter een mac zat crashte het ding.
Overigens wil ik NIET zeggen dat windows een slecht besturingssysteem is, maar omdat mijn ervaringen ermee soms wat frustrerend kunnen zijn zou ik voor een werkdoeleinden osx nemen omdat het naar mijn MENING wat praktischer/degelijker is...
Wat maakt OSX degelijker, er kan een heel stuk minder mee, Windows is een heel stuk geavanceerder, complexer en innovatiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Uit ervaring kan ik zeggen dat de Surface Pro (3 of 4) echt ideaal is voor zakelijk gebruikt. Dockingstation + 2 monitoren en je kunt op kantoor prima werken, net zoals met een laptop. Ze zijn super snel, krachtig en Windows 10 werkt zoals je hoopt dat een OS werkt.

De mobiliteit is natuurlijk ook fijn, even je SFP eruit klikken en je bent weg. De batterijduur is niet zo goed als een iPad pro. Maar hoe vaak zit je bijv. urenlang (4+ uur) op de bank met je tablet?

Dat je Windows 7 installatie niet goed gedraaid heeft zegt natuurlijk totaal niets over het gebruik van een Surface Pro op Windows 10. Er zijn enorm veel veranderingen doorgevoerd. Windows 7 is zelfs al uit de mainstream support bij Microsoft.

Je gaat ook niet je Macbook op een heel oud OS draaien mag ik hopen.

Dat gezegd hebbende, je lijkt een redelijke Apple fan en wellicht sluit Apple dan gewoon beter aan bij jou als persoon.

Ik weet ook niet wat voor applicaties je precies zoekt / waarvan je denkt dat ze niet op een Surface beschikbaar zijn. Vergeet niet dat je altijd nog volledige applicaties kan downloaden ipv de Windows Store te gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 316512 op 11-05-2016 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Anoniem: 316512 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:22:
De mobiliteit is natuurlijk ook fijn, even je SFP eruit klikken en je bent weg. De batterijduur is niet zo goed als een iPad pro. Maar hoe vaak zit je bijv. urenlang (4+ uur) op de bank met je tablet?
Een uur of 4 moet prima lukken met een SP4
Dat je Windows 7 installatie niet goed gedraaid heeft zegt natuurlijk totaal niets over het gebruik van een Surface Pro op Windows 10. Er zijn enorm veel veranderingen doorgevoerd. Windows 7 is zelfs al uit de mainstream support bij Microsoft.
Windows 8.1 was echt een heel stuk stabieler dan Win7, de personen die nu nog roepen dat Win7 de laatste goede Windows versie was zijn dezelfde die WinXP niet konden verlaten voor Win7. Windows 10 is met Update 1 op het gebied van stabiliteit gelijkwaardig aan Win8.1 er zitten enkel her en der nog wat onlogische menu's in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brilsmurfffje schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:31:
[...]

Een uur of 4 moet prima lukken met een SP4

[...]

Windows 8.1 was echt een heel stuk stabieler dan Win7, de personen die nu nog roepen dat Win7 de laatste goede Windows versie was zijn dezelfde die WinXP niet konden verlaten voor Win7. Windows 10 is met Update 1 op het gebied van stabiliteit gelijkwaardig aan Win8.1 er zitten enkel her en der nog wat onlogische menu's in.
Ja, daarom zeg ik ook 4+ uur. Langer dan 4 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:57
Windows 7 is toch een gewoon heel degelijk OS. 8.1 waren de meningen weer wat meer over verdeeld (vooral door de veranderde interface) en Windows 10 is volgens mij ook prima, een beetje het beste van 2 werelden.

Mensen die roepen dat Windows7 niet stabiel is, zullen in veel gevallen zelf de oorzaak ervan zijn.

Ik denk dat je echt naar de persoonlijke aspecten moet kijken om een goede beslissing te kunnen nemen. Je moet er prettig mee kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
Brilsmurfffje schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:09:
[...]

Superfetch cached zaken in het geheugen dus ik zie niet hoe je disk usage daarvan kan toenemen als het doel is het juist te verminderen 8)7

[...]

Je vind grofweg 40k resultaten als je googled op superfetch problems, dat is een zandkorreltje uit de zandbak als je naar het totaal aantal windows users kijkt, dus dit is een non issue. De meesten problemen hebben te maken met configuratie fouten. Verder staat superfetch uit als je een SSD hebt.

[...]

Als er 1 OS is dat simpel is is het Windows, Alle programma's werken op Windows, je kan alle bestanden openen. Het installeren is letterlijk next, next, next finish. Alle Windows producten werken zo, van enterprise oplossingen tot het end user OS. Verder is het discutabel of OSX stabieler is want die paar keer dat ik achter een mac zat crashte het ding.
Hoe het kan toenemen door superfetch, ik ben geen developer, dus vraag het aan microsoft, het is hun besturingsysteem die dit doet... Ook al is het een korreltje, ze moeten het wel fixen...

Klik next next next en je zit binnen no time vol met adware en spyware... Eerst nadenken voordat je zomaar doorklikt.

Over het crashen van die mac, elk os kan een keer crashen, en een keer raar doen. Maar het valt mij op dat het vaker gebeurt met windows.. Ik spendeer bijna evenveel tijd achter een osx device als op een windows device, en dan is dat mijn MENING..... Hoef niet perse jouw mening te zijn...

En ja, je kan er minder mee, maar voor de iets minder eisende mensen is het meer dan zat. Een beetje Photoshop of een minder eisend spelletje kun je er prima op doen, maar verwacht er geen wonderen van. En als we eens even terug gaan naar de ts, die werkt al met een mac, en heeft er geen slechte ervaringen mee, daarom vraag ik me dan wel af waarom je het argument dat je er minder mee kan aanhaalt...

Hi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachas
Vandaag hadden we weer een mooie use case.

Ik speelde buiten in de tuin bij een groot huis. Blote voeten in het gras, wind waaide lekker m'n akkoorden weg... handig.

Maar toen dacht ik: wil ik mijn business hybride hier wel aan blootstellen? Probably not.

Puntje vóór de iPad, zullen we maar zeggen.

Ik heb de laatste tijd ook naar telefoons zitten kijken. Ik moet wel zeggen dat ik vind dat je met Android telefoons veel meer bang voor je buck krijgt. Grote, goede schermen, externe SD kaartjes, goede camera's.

Enige betaalbare iPhone is de SE en die vind ik toch echt te klein.

Dan nog even over de opmerkingen hierboven over Windows 7: ik had het op mijn werk laptop. We zouden een argument kunnen maken over de hardware configuratie, maar ik vond het echt een drama.

Vastlopen was aan de orde van de dag. En er gebeurden echt geen bijzondere dingen op dat ding. Geen gaming, geen downloads, niks bijzonders. Word, Outlook, browsing, dat soort dingen.

Daarom was ik toen zo blij met mijn Mac, waar het alles gewoon WERKTE.

Dat gezegd hebbende ben ik wel iemand die het leuk vind om af en toe eens wat te veranderen of te verbeteren. Dat is bij Apple gewoon niet mogelijk en aangezien ik ook niet echt heel waus wordt van de iPhone, neig ik toch naar de Android/Windows combinatie.

Hoe is een iPad in combinatie met Windows? Zal ook wel werken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arachas schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 18:32:
Hoe is een iPad in combinatie met Windows? Zal ook wel werken toch?
Hoe wil je het combineren? Werkt prima met Office iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachas
Anoniem: 316512 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 19:21:
[...]

Hoe wil je het combineren? Werkt prima met Office iig.
Vind jij Office goed werken op de iPad? Waar typ je dan mee? Kun je daar een dag op werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13:50
WillemJWZ schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 23:41:
[...]
Geheugen valt opzich nog wel mee, maar een aantal processen (o.a. Superfetch) gaan bv. je disk usage vol laten lopen, processor vol gaan lopen gebruiken etc.. Ik ben zeker niet de enige (google het probleem maar eens) die dit probleem heeft dus er zijn wel degelijk kinderziektes.. Die zullen er met verloop van tijd nog wel uit gaan, maar het is wel zeer irritant... Zelf prefereer ik overigens wel windows, vanwege de aanpasmogelijkheden. Houd je niet (eventueel) prutsen met software is het makkelijker om osx te nemen... Het bestaat al jaren en er zijn geen drastische veranderingen geweest, daardoor blijft het net zo stabiel als de vorige osx'en.

Wat een vreemde reactie.
Windows 10 is juist heel geschikt voor een tablet.
En superfetch is een Windows feature voor het preloaden van executables vanaf een trage harddisk en is niet actief voor SSD's zoals in een Surface.

Het is meer een vraag waar je de tablet voor wilt gebruiken. Windows is waarschijnlijk nuttiger als je de tablet ook met enige regelmaat werk of vereniging gerelateerd wilt gebruiken (eventueel in combinatie met het uitstekende typecover toetsenbord)
De iPad is meer geschikt als je het ruimere ecosysteem van iPad apps wilt gebruiken ook met kinderen of natuurlijk als je media collectie in de cloud via iTunes heb geparkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-07 10:00
Zoals je al aangeeft is aantal windows 10 apps op sommige niveaus beperkt.
En ik zou ook zeker eerste voor elke "must-have" app, een waardige vervanger zoeken in windows-store
voordat ik ook maar aan een overstap zou denken.
Arachas schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 18:32:
Ik speelde buiten in de tuin bij een groot huis. Blote voeten in het gras, wind waaide lekker m'n akkoorden weg... handig.

Maar toen dacht ik: wil ik mijn business hybride hier wel aan blootstellen? Probably not.
waarschijnlijk een non-oplossing, maar je kan ook gewoon 2 windows 10 surface aanschaffen.
want zoals nu schets zal je de mac-book alleen deze omgevingen gebruiken als echt moet, en zo zou ik er ook na kijken vanuit de windows 10 oplossing, dat de hybrid hierdoor een beetje nutteloos wordt is ondergeschikt aan kans dat daarna zonder laptop/tablet naar het werk moet.

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arachas schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:40:
[...]

Vind jij Office goed werken op de iPad? Waar typ je dan mee? Kun je daar een dag op werken?
Ja, met de hand. Ik werk zelf nooit een hele dag met een tablet zonder dockingstation oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Arachas schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:40:
[...]

Office op een iPad is niet veel meer dan een soort veredelde viewer, het kleine scherm, het gebrek aan een muis. Dan zou ik gewoon voor een surface tablet gaan, daar kan je een full blown office suite op draaien, een extern scherm gebruiken en als het moet ieder usb toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:57
Middenweg: Koop een nieuwe Macbook en installeer daar Windows op ;)

Ik denk dat een surface een goede keuze is maar is persoonlijk omdat ik geen feeling heb met Apple devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachas
Teunis schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:57[/message]:[/b]
Zoals je al aangeeft is aantal windows 10 apps op sommige niveaus beperkt.
En ik zou ook zeker eerste voor elke "must-have" app, een waardige vervanger zoeken in windows-store
voordat ik ook maar aan een overstap zou denken.
Dit lijkt (helaas) het geval te zijn voor OnSong.

Eigenlijk vind ik mijn situatie perfect voor een Surface, behalve dat er gewoon geen enkele app in de buurt komt van OnSong. En laat dat nou zo ongeveer de hoofdreden zijn voor mij om een tablet aan te schaffen... -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:28
Mijn advies, bepaal het budget wat je wil uitgeven en verdeel het over de apparaten die je wil kopen.

Windows computer:
Voor de Surface Pro 4 kan ik vertellen dat onze Sales mensen er heel erg blij mee zijn. Ze kunnen simpel een op een er op presenteren bij de klant als tablet, en met toetsenbord er aan makkelijk presentaties maken. Ook krijgen ze complimenten bij klanten dat het een mooi ding is.
Wat betreft je trage Windows 7, dat komt mogelijk door een combinatie van factoren. Een ding is zeker, wat je zakelijk gebruikt moet je geen kinderen op laten, kinderen zijn spontaan en onbevreesd en veroorzaken per ongeluk rommel door goedgelovig op zaken te klikken waar volwassenen al van geleerd hebben. Komen de kinderen er toch op is een goede beveiliging er op (buiten wat MS standaard er op zet) belangrijk.
Wat Windows App aanbod betreft, op een Surface tablet kun je gewoon alle Win32 software installeren als op een PC, je bent niet afhankelijk van een App store aanbod, en voor de Windows PC zijn meer applicaties gemaakt dan de Apple en Google app store bij elkaar opgeteld hebben.
Als laatste batterij duur, let op dat niet van alles er op geinstalleerd is / wordt. Alles wat in de achtergrond meedraaid kost stroom en veel applicaties willen automatisch updaten, of snel startn, maar op een Surface Pro met SSD is er geen nodzaak iets mee te laden met opstarten, dat is snel genoeg.
Dit kost je 1000 Euro en een toetsenbord erbij is nog eens 100 Euro. pricewatch: Microsoft Surface Pro 4 (Core i5, 4GB, 128GB) Zilver

Gitaar:
Koop een 2de hands iPad2 of zo. Voor muziek lezen en aanpassen is dit het beste platform. Voor Android en Windows is er ook wel wat, maar voor iPad is het grootste aanbod.
Vanaf 75 Euro heb je er een. http://www.marktplaats.nl...1233&startDateFrom=always

Mobiel:
Ga je voor de Surface kun je een Windows telefoon overwegen, met Onedrive is alles lekker geintegreerd, foto's syncen met de PC (mits je daar ook op inlogt met je MS account), documenten overal toegankelijk, en bijvoorbeeld voor minder dan 200 Euro heb je al een leuke Lumia 650 die aan je eisen voldoet. http://tweakers.net/product/465997/microsoft-lumia-650/
Dat gezegt hebben, je kunt op Android ook de MS apps installeren, alleen mist de volledige integratie en je moet meer werk doen alles op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-02 11:49
Hey,

Een Elite zou ik echt niet nemen. Heb een Elitepad 900 gehad en heb me er maanden aan geërgerd. WiFi viel weg, was traag en niet stabiel en. HP ging hem onsite komen repareren, maar dat konden ze niet dus namen ze 'm mee. 3 à 4 weken (!) later kreeg ik 'm terug met dezelfde problemen. Uiteindelijk nam Amazon hem terug en boxen ze een full refund aan. De accessoires, daar zat ik mee vast. Uiteindelijk zo'n 90 EUR verlies aan gedaan maar m'n ergernis was ik kwijt.

Ik had wel degelijk een vervanger nodig voor m'n oude iPad 2. Een Mac Mini had ik en dan heb ik maar gekozen voor een Pixel C. Prachtig toestel waar ik een USB stick op kan aansluiten, ultrasnelle, Office apps aanwezig (word, Powerpoint, excel) en een prachtig scherm.

Btw. OnSong werkt aan een Android app http://onsongapp.com/devices/android/
Btw2: integratie tussen een Android Phone en tablet is natuurlijk zeer goed. Mijn combo is een OnePlus One en een Pixel C. Als computer gebruik ik zoals hierboven vermeld een Mac Mini Late 2012

[ Voor 15% gewijzigd door Bvapple op 14-05-2016 07:43 ]

iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachas
@hmmmm:ik beschouw mezelf totaal niet als Apple fan. Ik heb er 4 jaar fijn mee gewerkt (hoewel NIETS in de buurt kwam van e-mail en taken beheren in Windows Outlook), maar ik stap zo over als ik iets beters vind. Dat is natuurlijk de reden dat we het überhaupt hebben over Surface vs iPad. ;)

@swhnld: als ik zie hoe handig mijn mede-muzikanten met OnSong werken, dan moet ik inderdaad concluderen dat ik daar nog geen enkele Windows Store en/of x86 programma bij in de buurt heb zien komen. Dan heb ik het met name gewoon over de gebruikerservaring.

Misschien maar lekker op de Surface Pro 5 wachten en nu een iPadje kopen.

Overigens heb ik dus een Lumia 635 en die vind ik wel matig. Begrijp me niet verkeerd: de software is hartstikke stabiel en werkt fijn. Maar ik werk bijvoorbeeld met SalesForce: het nr 1 cloud computing systeem van de wereld... en die hebben niet eens een Windows app! Dat zegt toch wel wat.

Dan ga ik misschien liever voor een Moto G, mits de camera acceptabel is.

@Bvapple: zover ik weet heeft OnSong aangekondigd dat het niet gaat lukken met Android. Het schijnt gewoon heel erg lastig te zijn om een iOS app om te zetten. Ik heb die pagina even bij ze aangekaart op Facebook, lijkt dus verouderd. Helaas... Anders zou een Pixel C inderdaad wel een optie zijn!

[ Voor 3% gewijzigd door Arachas op 14-05-2016 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:28
Ja, apps zijn minder beschikbaar op het Windows platform, maar als je een iPad er naast neemt kun je daar prima je apps op kwijt die je mist. Ik heb zelf van de zaak een iPhone en prive een Lumia, er zijn 2 apps die ik mis op de Lumia die ik op de iPhone doe, namelijk zorgverzekering declareren en Picnic boodschappen.

Echter als je apps nodig hebt voor je werk, en het moet op je prive telefoon, dan moet je zeker een toestel nemen die die apps ondersteunt. Denk dan ook na of je opdrachtgevers andere eisen hebben, zoals voor beveiliging, bij ons is alles iPhone (wat de centrale beheer organisatie graag ziet want 1 platform is makkelijk te ondersteunen), Android mag, maar alleen als het nog ondersteund is, up-to-date, niet geroot, en met MDM er op,voor toestel en elke zakelijke app codes vereist, niet alle apps gelijk zakelijk beschikbaar dus geen toegang tot zakelijke data, dit om Android te ontmoedigen, en out of support is gelijk geblokkeerd.

offtopic:
SalesForce heeft wel meer niet, bijvoorbeeld, je moet zelf zorgen voor een backup van je gegevens, zij stellen 2 weken veilig voor hun eigen DR, overschrijf je iets per ongeluk kun je binnen die 2 weken er wel op terugvallen maar het start tarief is 10.000 USD plus uren consultancy a 300 USD om hun hele omgeving terug te halen, je data er uit te vissen, en dat krijg je dan als een tekst bestand aangeleverd. Mag je zelf uitzoeken hoe je het terugzet. En dan garanderen ze niet eens hoe snel het terug is, maar wel dat het in weken duurt, niet dagen. Ik begrijp best dat verkopers het een fijn pakket vinden, maar vanuit IT beheer is het een draak, plus het staat in de VS waardoor je ook nog met wet en regelgeving moet uitkijken wat en hoe je het er in opslaat
Pagina: 1