Problemen koppelen Xiaomi bluetooth controller

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 22:53
Hallo Tweakers,

Ik heb een vreemd probleem hier.

Mijn windows 10 desktop wil niet meer verbinden met mijn Xiaomi Bluetooth controller. Eerder werkte dit wel maar de mappings waren niet goed en ik wilde clean opnieuw beginnen dus heb ik alle drivers verwijderd en alle software om deze controller aan te sturen ook (DS44Windows en EA4all) Hierna kreeg ik de controller onmogelijk meer gekoppeld aan mijn pc.

Als ik ernaar zoek is deze in zijn geheel niet te vinden, terwijl als ik met mijn Macbook of Galaxy S7 Edge de controller zoek, deze wel te vinden is.

Als ik nieuwere drivers installeer van de bluetooth adapter (de CSR harmony wireless stack) dan is de controller wel te vinden, maar het koppelen lukt dan niet.

Wat ik zelf al geprobeerd heb:

1. Drivers verwijderen via apparaatbeheer en de generic drivers proberen. > werkte zoals hierboven beschreven.

2. Drivers overnieuw installeren > controller kan gevonden worden maar niet gekoppeld worden (time-out)

3. Alles updaten naar de laatste versie

4. Systeemherstelpunt terugzetten > Heb ik uitgeschakeld

Mijn systeem:

Core I5 4690K
Gigabyte Z97X - SLI
GTX970
Bluetooth adapter: CSR8510 A10
Windows 10 Student

Ik zit momenteel met m'n handen in het haar en wie kan mij helpen?

p.s. Als dit in het verkeerde forum gepost is, kan een modje 'm dan verplaatsen? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Lucky0wn op 03-05-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer deze link eens:
http://forums.gameaxis.com/showthread.php?p=23330090
Dit vind ik niet slim van je.
Klik (met rechter muisknop) op start > Uitvoeren en plak:
"C:\WINDOWS\system32\SystemPropertiesProtection.exe"
Klik op OK.
Bekijk onder Beveiligingsinstellingen of het station C: waar Windows op is geïnstalleerd ingeschakeld is en de andere stations uitgeschakeld, dan is het ok.
Maak na updates en installeren van software gewoon handmatig een herstelpunt.

Mocht je er niet uit komen meld het dan.
Je hebt je drivers verwijderd vertelde je, via apparaatbeheer?
USB drivers?
Welke?
next time:
Je kan in de eigenschappen van drivers in apparaatbeheer eerst naar informatie zoeken.
informatie is vaak cruciaal.
Je USB drivers zijn toegewezen aan poorten ook, en daarbij zijn er in het register regels toegevoegd die niet altijd verwijderd worden wanneer je een driver verwijderd.
In de eigenschappen van een driver kan ik in tabblad Details allerlei informatie vinden,
waaronder de Hardware-id's
Ik kan dan op een waarde klikken met mijn rechtermuisknop en de waarde als tekst kopieren.
Ik kan dan het register openen en op zoek gaan naar de waarden in het register.
Voor ik een driver verwijder, ga ik eerst de informatie opslaan over de id's en kan ik kijken of er in het register waarden achterbleven.
Die kan ik dan verwijderen voor ik de drivers opnieuw installeer.
Ik moet daar soms wat machtigingen voor aanpassen, maar kan op die manier altijd alles weer zo krijgen alsof het apparaat nooit is aangesloten geweest op de computer.
Ik doe dat met software exact zo wanneer ik software verwijder.
Maar ik moet zeggen dat ik daar 12 jaar geleden al mee ben begonnen op die manier mijn systeem te beheren, dus heb je daar geen ervaring mee, dan wordt het lastig om het op die manier te doen.
Mede omdat bij het verwijderen van software (drivers zijn ook software, ze sturen de hardware aan) meestal parameters achterlaat na het verwijderen in het register.
Maar goed, ik weet dat niet veel mensen op die manier werken.
En je moet wel goed weten hoe de machtigingen werken in Windows.
Dat is hoe het geavanceerd werkt in Windows als je buiten de interface om werkt.
En daar heb je altijd een systeem herstelpunt nodig achter de hand, mocht er iets mis gaan.
Dus voor je zulke systeem wijzigingen zou gaan doen, altijd een systeem herstel punt maken.
Je kan zelf bekijken hoe ver je daar in kan en durft te gaan.
In de map C:\Windows\INF kan je ook veel informatie vinden, maar je moet niet zo maar wat gaan hannesen want dat is geen game.

verder heb je nog:
Het onderhoudscentrum met probleem oplossers.
"C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe" C:\WINDOWS\system32\shell32.dll,Control_RunDLL "C:\WINDOWS\system32\wscui.cpl",Onderhoudscentrum
Klik op OK.
Onderdeel om sneller fouten te zien > Onderhoud > Betrouwbaarheidsgeschiedenis weergeven

Ik geef je nu erg veel informatie, dan kan je een beetje leren hoe uitgebreid Windows eigenlijk is.
Schrik er niet van, je kan er dan wat van leren.
De hoeveel informatie kan overweldigend zijn wanneer je dit voor de eerste keer ziet, maar als je op die manier leert werken in je systeem, kan het je op ten duur voor deel opleveren.
Sla deze tekst op een in kladblok bestand, je kan er misschien in de toekomst nog wat aan hebben:

Systeemdiagnose maken in Windows:

C:\Windows\system32\perfmon.exe
Klik op OK.
In de linker kolom open:
Prestaties\Gegevensverzamelaarsets\Systeem
klik met rechter muisknop op "System Diagnostics (Systeemdiagnose)"
Klik op "Starten" en wacht tot de diagnose voltooid is. (60 seconden)

Tijdens de diagnose of wanneer de diagnose voltooid is:
In de linker kolom open:
Prestaties\Rapporten\Systeem\System Diagnostics > klik op inhoud, daar kan je foutmeldingen zien van het rapport dat net is gemaakt.

In de 2de kolom vanaf links zie je nu een aantal blokken.
In het tweede blok van Boven zie je "Diagnostische resultaten" met meldingen.
In dit blok zie je Waarschuwingen waaronder Fout, Basissysteemcontroles en Prestaties.
Daaronder staan meer blokken met informatie.

De diagnostische bestanden worden bewaard in de map C:\PerfLogs\*
Deze map heb je geen toegang toe maar als administrator kan je op doorgaan klikken.
In de map C:\PerfLogs\System\Performance\*
Vind je een html met de gemaakte diagnose.
Misschien dat die log veel informatie bevat waar we eventueel kunnen zien of er ergens iets mis is.

Het logboek:
"C:\WINDOWS\system32\mmc.exe" "C:\WINDOWS\system32\eventvwr.msc"
Klik op OK.

Dan zijn er nog in de context tabblad beveiliging (mappen en bestanden) en machtigingen (register) die geavanceerde instellingen bevatten ten opzichte van de veiligheid en encryptie.
Dan heb je wel ongeveer het totaal plaatje hoe je geavanceerd Windows kan bekijken, maar let op:
Doe niet zo maar iets als je niet weet wat de uitkomst is, en zoek eventueel naar informatie.

Succes.

[ Voor 187% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2016 04:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 22:53
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 03:48:
Probeer deze link eens:
http://forums.gameaxis.com/showthread.php?p=23330090
Dit vind ik niet slim van je.
"C:\WINDOWS\system32\SystemPropertiesProtection.exe"
Klik op OK.
Bekijk onder Beveiligingsinstellingen of het station C: waar Windows op is geïnstalleerd ingeschakeld is en de andere stations uitgeschakeld, dan is het ok.
Maak na updates en installeren van software gewoon handmatig een herstelpunt.

Mocht je er niet uit komen meld het dan.
Je hebt je drivers verwijderd vertelde je, via apparaatbeheer?
USB drivers?
Welke?
next time:
Je kan in de eigenschappen van drivers in apparaatbeheer eerst naar informatie zoeken.
informatie is vaak cruciaal.
Je USB drivers zijn toegewezen aan poorten ook, en daarbij zijn er in het register regels toegevoegd die niet altijd verwijderd worden wanneer je een driver verwijderd.
In de eigenschappen van een driver kan ik in tabblad Details allerlei informatie vinden,
waaronder de Hardware-id's
Ik kan dan op een waarde klikken met mijn rechtermuisknop en de waarde als tekst kopieren.
Ik kan dan het register openen en op zoek gaan naar de waarden in het register.
Voor ik een driver verwijder, ga ik eerst de informatie opslaan over de id's en kan ik kijken of er in het register waarden achterbleven.
Die kan ik dan verwijderen voor ik de drivers opnieuw installeer.
Ik moet daar soms wat machtigingen voor aanpassen, maar kan op die manier altijd alles weer zo krijgen alsof het apparaat nooit is aangesloten geweest op de computer.
Ik doe dat met software exact zo wanneer ik software verwijder.
Maar ik moet zeggen dat ik daar 12 jaar geleden al mee ben begonnen op die manier mijn systeem te beheren, dus heb je daar geen ervaring mee, dan wordt het lastig om het op die manier te doen.
Mede omdat bij het verwijderen van software (drivers zijn ook software, ze sturen de hardware aan) meestal parameters achterlaat na het verwijderen in het register.
Maar goed, ik weet dat niet veel mensen op die manier werken.
En je moet wel goed weten hoe de machtigingen werken in Windows.
Dat is hoe het geavanceerd werkt in Windows als je buiten de interface om werkt.
En daar heb je altijd een systeem herstelpunt nodig achter de hand, mocht er iets mis gaan.
Dus voor je zulke systeem wijzigingen zou gaan doen, altijd een systeem herstel punt maken.
Je kan zelf bekijken hoe ver je daar in kan en durft te gaan.
In de map C:\Windows\INF kan je ook veel informatie vinden, maar je moet niet zo maar wat gaan hannesen want dat is geen game.

verder heb je nog:
Het onderhoudscentrum met probleem oplossers.
"C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe" C:\WINDOWS\system32\shell32.dll,Control_RunDLL "C:\WINDOWS\system32\wscui.cpl",Onderhoudscentrum
Klik op OK.
Onderdeel om sneller fouten te zien > Onderhoud > Betrouwbaarheidsgeschiedenis weergeven

Ik geef je nu erg veel informatie, dan kan je een beetje leren hoe uitgebreid Windows eigenlijk is.
Schrik er niet van, je kan er dan wat van leren.
De hoeveel informatie kan overweldigend zijn wanneer je dit voor de eerste keer ziet, maar als je op die manier leert werken in je systeem, kan het je op ten duur voor deel opleveren.
Sla deze tekst op een in kladblok bestand, je kan er misschien in de toekomst nog wat aan hebben:

Systeemdiagnose maken in Windows:

C:\Windows\system32\perfmon.exe
Klik op OK.
In de linker kolom open:
Prestaties\Gegevensverzamelaarsets\Systeem
klik met rechter muisknop op "System Diagnostics (Systeemdiagnose)"
Klik op "Starten" en wacht tot de diagnose voltooid is. (60 seconden)

Tijdens de diagnose of wanneer de diagnose voltooid is:
In de linker kolom open:
Prestaties\Rapporten\Systeem\System Diagnostics > klik op inhoud, daar kan je foutmeldingen zien van het rapport dat net is gemaakt.

In de 2de kolom vanaf links zie je nu een aantal blokken.
In het tweede blok van Boven zie je "Diagnostische resultaten" met meldingen.
In dit blok zie je Waarschuwingen waaronder Fout, Basissysteemcontroles en Prestaties.
Daaronder staan meer blokken met informatie.

De diagnostische bestanden worden bewaard in de map C:\PerfLogs\*
Deze map heb je geen toegang toe maar als administrator kan je op doorgaan klikken.
In de map C:\PerfLogs\System\Performance\*
Vind je een html met de gemaakte diagnose.
Misschien dat die log veel informatie bevat waar we eventueel kunnen zien of er ergens iets mis is.

Het logboek:
"C:\WINDOWS\system32\mmc.exe" "C:\WINDOWS\system32\eventvwr.msc"
Klik op OK.

Dan zijn er nog in de context tabblad beveiliging (mappen en bestanden) en machtigingen (register) die geavanceerde instellingen bevatten ten opzichte van de veiligheid en encryptie.
Dan heb je wel ongeveer het totaal plaatje hoe je geavanceerd Windows kan bekijken, maar let op:
Doe niet zo maar iets als je niet weet wat de uitkomst is, en zoek eventueel naar informatie.

Succes.
Allereerst bedankt voor de uitgebreide reactie.

Herstelpunten heb ik uitstaan om zo ruimte op mijn kleine SSD te besparen.
Uiteraard heb ik een backup image welke ik heb teruggezet.(2 weken oud) Dit heeft helaas ook niet het gewenste resultaat opgeleverd.

De drivers die ik gedeinstalleerd heb, zijn de drivers van de bluetooth controller (automatische drivers van de Mi controller en de xbox360 controller (die jij in de geposte link aanhaalt) en de drivers van de bluetooth adapter (standaard windows adapters + CSR harmony software stack).

In de event viewer krijg ik alleen een time-out fout vanuit de bluetooth adapter, verder kom ik niet.
De output van de preformance monitor die ik krijg heb ik hieronder gepost.

https://www.dropbox.com/s/l9yhzsy36heq13a/report.html?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je ruimte op je SSD vertel dan eens hoe groot die is.
En waar je nog meer schijfruimte hebt op je computer.
"C:\WINDOWS\system32\mmc.exe" "C:\WINDOWS\system32\diskmgmt.msc"
Klik op OK.
Vertel eens hoeveel stations je hebt met hoeveel ruimte.

Ik kan je vertellen over het virtuele geheugen van Windows en de driver pagefile.sys
De instellingen van het virtuele geheugen worden bepaalde door de hoeveelheid RAM geheugen.
Daar kan je op de volgende manier zelf zeggenschap over krijgen:
"C:\Windows\System32\control.exe" SYSTEM
Klik op OK.
Hier kan je zien hoeveel ram geheugen je computer tot beschikking heeft.
Standaard wordt het virtuele geheugen automatisch beheerd door het systeem en zal deze op ongeveer anderhalf keer de grootte van het ram geheugen, en kan bepalen ook hoeveel dat deze nodig heeft en waar deze wordt opgeslagen als pagelife.sys , de driver van je virtuele geheugen.
Dus waar schijfruimte te behalen valt als je dat zelf leert beheren.
Verder heb je misschien ook je slaapstand driver hyberfil.sys niet nodig, als je geen slaapstand gebruikt.
Gebruik je wel slaapstand, dan zal deze driver ruimte reserveren aan data op je harde schijf op de root van de C: waar je gestarte besturingssysteem op geïnstalleerd is.
In Windows 10 kan je daarbij ook je apps op andere locaties opslaan.
Afbeeldingslocatie: http://fud.community.services.support.microsoft.com/Fud/FileDownloadHandler.ashx?fid=6f352568-78bb-4d95-97f0-4dfc469eb6c4

"C:\WINDOWS\system32\SystemPropertiesAdvanced.exe"
Klik op OK.
Mapopties (Tabblad weergave)
"rundll32.exe" shell32.dll,Options_RunDLL 7
Klik op OK.
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/5kidtbj1x7l7s.jpg
Ik heb je report gedownload.
Ik zal deze even bekijken, daar heb ik wat tijd voor nodig.
Dus kom ik nog op terug.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2016 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoadOrder v1.0
Even handig daarbij is het programma Loadorder van Sysinternals

Ik zet hier steeds weer wat meer informatie neer tot je die hele riedel begrijpt.
Dat zal je in de toekomst winst op kunnen leveren in het beheren als administrator van Windows.
Een beetje in deen boomstructuur denken van wat een computer is.
Een apparaat waar jij mee communiceert, hier ook nu met mij.
Dat is opgebouwd vanuit een root.
de computer = root.
De processor verdeelt de data naar de andere apparaten, waaronder je RAM geheugen en je virtuele geheugen. Daarbij kan het dan handig zijn wanneer je de computer opstart wat er zo al allemaal in het geheugen wordt geladen.
En waar de data staat opgeslagen op de harde schijf. De locaties op de stations.
Dan is
Computer = root (de wortels) en de stations zijn de stammen, de mappen(Bestandsformaat met extensie)/sleutels (register) de takken zijn en de bestanden de blaadjes.
In die structuur is je data opgeslagen, het is dan ook handiger wanneer je alles vanuit een denkwijze in een boomstructuur kan proberen te zien.
Dat is dan meer een basis van denken, als een soort grond.
Wanneer jij weet hoe dat werkt is het veel handiger om te kunnen zien waar een probleem zit als het ontstaat.
Waarschuwing: Geen problemen gevonden op deze computer.
Dat ziet er toch al goed uit niet waar?
Waarschuwingen geven geen problemen aan in Windows.
"C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
gebruik java invoegtoepssingen/add-ons alleen wanneer gevraagd wordt.
Schakel ze uit, en wanneer je ze gebruiken wil op een website waar het nodig is schakel je die in.
En als je dat niet meer doet schakel je die weer uit.
Dat werkt wel veiliger in een browser.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2016 21:23 ]