Nieuwe pc bouwen om te dienen als Mp3Speler(Cafe)

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Shadowzon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 12:45
Ik moet voor m'n baas (Cafe/drive in discotheek) een nieuwe Pc bouwen die alleen maar moet dienen als Mp3speler.

Het programma wat wij daarvoor gebruiken is Bpm-studio (www.bpm-studio.com)

*er kan duzz gewoon een cheapvideokaartje in..

*40 gig maxtor hebben we al..
*Eveneens 1 goede geluidskaart.

Er moet duzz nog 1 geluidskaart bij.. Terratec of Sb128 pci (Heb deze ook en bevalt me goed voor dit soort gebruik)

*een nieuwe kast moet er komen.
*2 cdrom spelers hebben we nog
* Moederbord (Geen idee welke?)
* Processor (Zat zelf te denken aan een Amd Duron/Thunnderbird 800/900 mhz
* 256 mb Sdram 133 mhz

Dat was het zo wel denk ik. Als ik wat vergeten ben mogen jullie me gerust aanvullen :)

Hebben jullie goed voorstellen voor een systeempje die goed geschikt is als mp3speler (Duzz niet met Winamp ofsow. Er moet echt gemixed worden met een externe mixer)

Alvast bedankt!
:)

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:59
koop gewoon een moederbordje met onboard video,duron 600-800 en 128 mb, lekker goedkoop, en snel ZAT om mp3's te spelen :)

• Shadowzon
Op zondag 24 juni 2001 13:05 schreef kieskes het volgende:
koop gewoon een moederbordje met onboard video,duron 600-800 en 128 mb, lekker goedkoop, en snel ZAT om mp3's te spelen :)
heb liever 256 mb (Kost nu toch niks en altijd handig)

En Bpmstudio vraagt nogal veel van je Pc'tje

Misschien kun je wat specifieker zeggen wat voor soort moederbord. Want ik heb namelijk geen flauwbenul welke ik zou moeten pakken :)

Verwijderd

Moeilijk over mijn hart te krijgen als AMD fan, maar een intel lijkt me hier echt geschikter.

In zo'n tent is het altijd warm. En je wilt niet dat je onder het mixen ineens met een vastgeslagen mp3 zit.

Een intel celeron is misschien het beste?

Waarom eigenlijk 2 geluidskaarten?

Ik zou gaan voor de terratec als ik jou was. Klinkt net iets beter dan de sb128 pc (mijn mening)

Tis misschien ook handig om de kast een klein beetje dicht te maken enzo. Want het is altijd redelijk vochtig in zo'n tent :P

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 21:40
je kunt toch ook gewoon een oud wrak zoals een pentium 100 ofzo kopen? die werkt echt wel snel zat, gewoon een p100 met 32 mb ram (alhoewel 16 mb al genoeg is), en dan moet je eigenlijk winamp gebruiken, want bpm studio is veel te zwaar voor zo'n systeem, dus als je bpm studio wilt gebruiken dan moet je wel een snelle pc hebben. Maar ik weet niet wat je budget is, maar ik zou voor een p100 met winamp gaan...

Verwijderd

PCchips board, zit alles onboard F220,- (video, geluid, netwerk, usb). Geluid gewoon disable.
256mb geheugen voor F109,-
duron 800 voor F120,-
Kast F50,-

Dus ongeveer F540,- kun je echt alles mee.

Verwijderd

voor socket a: asus a7v133 will do the job
en voor een socket 370: asuc cusl2 will do the job

• Shadowzon
Op zondag 24 juni 2001 13:07 schreef Arendje het volgende:
Moeilijk over mijn hart te krijgen als AMD fan, maar een intel lijkt me hier echt geschikter.

In zo'n tent is het altijd warm. En je wilt niet dat je onder het mixen ineens met een vastgeslagen mp3 zit.

Ik zou gaan voor de terratec als ik jou was. Klinkt net iets beter dan de sb128 pc (mijn mening)

Tis misschien ook handig om de kast een klein beetje dicht te maken enzo. Want het is altijd redelijk vochtig in zo'n tent :P
2 geluidskaarten zijn nodig omdat Bpmstudio 2 afzonderlijke spelers heeft. Elke speler krijgt dan 1 geluidkaart toegewezen. Die dan elk weer verbonden is met een schuif op de mixer :)

De minimale systeemeisen voor Bpmstudio zijn
p2 350, 128 mb ram

http://www.bpm-studio.nl voor de nederlandse site

Afbeeldingslocatie: http://www.bpm-studio.com/graphics/bpmhome.jpg :9~

• Shadowzon
Hmmmm we gebruiken nu een Amdk6 166 mhz als ik me niet vergis... Bpmstudio werkt er wel op.. Maar kan er dus niet 2 liedjes tegelijk afspelen.

Het is juist de bedoeling dat er echt meej gemixed moet worden.. Trance,Hardtrance,Club.

Duzzz geen winamp ofsow. Ik ben en blijf bij Bpmstudio. Dat gebruik ik nu al meer dan 1 jaar en dat bevalt me ZEER goed!

Verwijderd

P3 733 256MB ASUS CUSL-2C cheapo kast enermax 350 voeding (goede lucht circulatie !)

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik zou zoals al eerder opgemerkt iig een Intel nemen, je wilt absoluut niet dat dat ding vastloopt neem ik aan :) .

• Shadowzon
Loopt een Amd zo snel vast dan..

Komt alleen kale Windhoos op te staan en Bpm-studio... Meer niet..

Kans daarop is op vastlopen is toch minamaal... Zelfs nu loopt Bpmstudio op Amdk6 13, 80 mb ram nog nooit vast...

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 14:03 schreef Shadowzon het volgende:
Loopt een Amd zo snel vast dan..
ja , sneller dan intel komt vaak door brakke via chips en andere compatibillity problemen, ook produceert een AMD veeeel meer warmte, en dat is ook niet gunstig voor stabiliteit

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
neem alsjeblieft een snelle proc, geen p100 ofzo, je staat niet voor lul ook als het geluid gaat haperen
daarom ook geen winME

• Shadowzon
Op zondag 24 juni 2001 14:12 schreef ikbenveldmuis het volgende:
neem alsjeblieft een snelle proc, geen p100 ofzo, je staat niet voor lul ook als het geluid gaat haperen
daarom ook geen winME
ja daarom komt er ook een nieuwe pc... Zie topic titel..

Maaruhh Pentiums zijn wel wat duurde als AMD... en heb liever geen celeron.

Amd zal toch ook wel voldoen?? Alleen kale windows staat erop en het programma Bpmstudio

• Shadowzon
Windows 98 Se wordt ut denk ik.. Werk ik nu thuis ook meej icm met Bpmstudio op een P3 500 320mb Ram werkt perfect!!! op 64 mb ram deed ie ut ook goed...

• Shadowzon
En wat is een goed moederbord

met onboard video voor een duron 800

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 14:16 schreef Shadowzon het volgende:

[..]

ja daarom komt er ook een nieuwe pc... Zie topic titel..

Maaruhh Pentiums zijn wel wat duurde als AMD... en heb liever geen celeron.

Amd zal toch ook wel voldoen?? Alleen kale windows staat erop en het programma Bpmstudio
Ik heb ook liever AMD, maar door de warmte in zo'n tent zou ik toch echt voor Intel gaan.
De celeron is opzich een perfecte proccessor, want er komt toch alleen een kale windows op met bpmstudio toch?

Kijk, een k6/2 kan wel, die zijn wel stabiel enzo.

Ik heb mijn duron 800 ook wel eens meegehad naar een feessie, cpu temp kwam boven de 60, en ja.. ik heb een goede amd certified koeler, niks overgeklokt en 2 casefans...
Toch sloeg ie op de meest rare momenten vast

raar? nee.. de lucht was daar gewoon veel warmer dan op mijn kamertje thuis.

Zelf weten, een vastgeslagen mp3 klinkt alleen niet zo proffesioneel |:(

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 13:09 schreef het_beest het volgende:
je kunt toch ook gewoon een oud wrak zoals een pentium 100 ofzo kopen? die werkt echt wel snel zat, gewoon een p100 met 32 mb ram (alhoewel 16 mb al genoeg is), en dan moet je eigenlijk winamp gebruiken, want bpm studio is veel te zwaar voor zo'n systeem, dus als je bpm studio wilt gebruiken dan moet je wel een snelle pc hebben. Maar ik weet niet wat je budget is, maar ik zou voor een p100 met winamp gaan...
Ja, hoe wil jij mixen met winamp?

• Blauw
  • Laatst online: 19-08 19:24

Blauw

De Schreeuw

Op zondag 24 juni 2001 15:49 schreef ZeroX15 het volgende:

[..]

Ja, hoe wil jij mixen met winamp?
Gewoon, met Mixplugins, 2 Winamps naast elkaar. Crossfade plugin. Niet van echt te onderscheiden :+

Maar goed, je kunt natuurlijk altijd een gewone Duron kopen. Desnoods onderklokken en een grote Fan en veel luchtverversing ofzo, beetje mee expirimenteren en het loopt volgens mij best aardig. De zin van 256 mb ontgaat me eerlijk gezegd volkomen, een grotere harde schijf is dan mischien beter. 40 gig is tenslotte ook zo vol :D

• LeonT
  • Niet online
Neem iig GEEN SB 128 PCI, kan niet eens 2 geluiden door elkaar afspelen onder Win98(SE) als je dat ooit van plan zou zijn. (ookal heb je twee geluidskaarten)

Verwijderd

Als ik even mag zeuren:

Ik zou een beetje opletten met het gebruik van MP3's in een openbare gelegenheid en zeker in een cafe! Mocht de BUMA/Stemra ooit langsvallen dan heb je een groot probleem, ik meen 15 piek per nummer!!!

Die MP3 computers die je vaak ziet staan in cafe's zijn gelverd door een bedrijf dat het muziekaanbod ook actueel houdt en daarnaast auteursrechten afstaat.

Beetje offtopic maar leek me wel belangrijk :)

Verwijderd

vind die crossfade plugin best fijn maar ja het zal wel niet helemaal te vergelijken zijn met het echte werk :?

Verwijderd

Neem een PcChips mobo met allerlei on-board dingen.

Gooi daar een ondergeclockte doorgekoelde Duron op.

Een hoop geheugen is altijd goed, met de huidige prijzen min. 256MB, ik heb 512MB.

Harddiskken, hoe meer hoe beter, 40GB of 60 of 80GB, Maxtors betrouwbaar en goedkoop.

2 SB Live's of 2 Terratec's. Geen goedkope zooi kopen!!! Geluid moet je toch produceren, hier goede kwaliteit vereist.

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Op zondag 24 juni 2001 17:06 schreef LeonT het volgende:
Neem iig GEEN SB 128 PCI, kan niet eens 2 geluiden door elkaar afspelen onder Win98(SE) als je dat ooit van plan zou zijn. (ookal heb je twee geluidskaarten)
Waarom kan ik dat dan wel?

Update:
Omdat ik Win2k heb... (Thanx Leon)

Verwijderd

hallo allemaal
mijn vader heeft bpm-studio systemen verkocht, en je moet minimaal een P3 600 hebben met 128mb geheugen om het lekker te laten lopen.

En als geluidskaart kan je het besten een MIDI-man, dit is een geluidskaart met 2 aparte uitgangen en 2 aparte ingangen die je in BPM-studio apart kan instellen. De aansluitingen zijn ook nog jacks, is te minste nog professioneel.

Hebben jullie ook zo'n mooi paneel erbij om de muziek te mixen, want die is echt :9~

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik heb ook een MP3 servertje gebouwd voor een cafe in Rotterdam, en daarin zit een P2B met een PII 233 en 32 MB. Voor het geluid zorgt een SB PCI128 en het beeld komt van een Asus Riva128 kaartje. De opslag bestaat uit twee quantum fireballs van 13 GB en hij draait Win98 met WinAmp. Werkt perfect. Je moet heirvoor zeker minimaal een PII of celly hebben, een Pentium 1 is erg traag.

Concrete Loop Watercooling

• Shadowzon
Op zondag 24 juni 2001 17:12 schreef DaJaN het volgende:
Als ik even mag zeuren:

Ik zou een beetje opletten met het gebruik van MP3's in een openbare gelegenheid en zeker in een cafe! Mocht de BUMA/Stemra ooit langsvallen dan heb je een groot probleem, ik meen 15 piek per nummer!!!

Die MP3 computers die je vaak ziet staan in cafe's zijn gelverd door een bedrijf dat het muziekaanbod ook actueel houdt en daarnaast auteursrechten afstaat.

Beetje offtopic maar leek me wel belangrijk :)
Yup dat is zeker niet belangrijk om dat te vergeten.. Bedoel ik draai niet voor de problemen op maaruhhh ik heb hem wel al daarop geattendeerd....

• Shadowzon
Op zondag 24 juni 2001 17:30 schreef super_vegeta het volgende:
hallo allemaal
mijn vader heeft bpm-studio systemen verkocht, en je moet minimaal een P3 600 hebben met 128mb geheugen om het lekker te laten lopen.

En als geluidskaart kan je het besten een MIDI-man, dit is een geluidskaart met 2 aparte uitgangen en 2 aparte ingangen die je in BPM-studio apart kan instellen. De aansluitingen zijn ook nog jacks, is te minste nog professioneel.

Hebben jullie ook zo'n mooi paneel erbij om de muziek te mixen, want die is echt :9~
Neej jammer genoeg hebben we die niet.. Zijn niet te betalen man :) hehe

Maar Bpmstudio 4 is pas uitgekomen... die is pas :9~ http://www.bpm-studio.com

Heb nu nog maar versie 3.4

Verwijderd

Amd crasht never noooit niet, pas bij 70 graden wordt het lastig, maar op dit moment is het hier 25 graden en mijn cpu die is 56 graden (full-sress... }:O )
Kan echt wel, het is een oc'de thunderbird, dus een standard duron moet helemaaal makkelijk kunnen :)

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Op zondag 24 juni 2001 13:07 schreef Arendje het volgende:

een echte amd fan ? haha echt nie dan hoorde ik jouw echt nie over intel praten :)

kan makkelijk hoor in warme ruimtes wat dacht je van een celleron ook netzo warm

Verwijderd

Zit ff te denken over dat warmte issue. Ik neem aan dat je de pc wel zult beschermen door hem in een kast ofzo te bouwen. Is het niet mogelijk om die kast ff van een beetje frisse (buiten)lucht te voorzien? Andere optie is om de pc in een aangrenzende ruimte te plaatsen, zodat ie niet in de hitte van het bedrijf staat.

BTW over die auteursrechten. Er zijn toch ook professionele bedrijven die dergelijke systemen aanbieden. Dan krijg je van hun iig de software en alle muziek. Weet niet wat er voor de hardware geldt. Heb wel gehoord dat die gasten van dergelijke bedrijven heel snel doorhebben als er gekloot is met het kopieren van muziek :(
Wil wel ff voor je uitzoeken welke bedrijven dit zijn. Moet je maar ff een ICQtje sturen.

Verwijderd

Gewoon het programmmatje Atomix gebruiken om te mixen ,is veel 'lichter'als BPM studio en werkt zeker zo goed.
Heeft ook maar 1 geluidskaart nodig.
Draait makkelijk zat op een 200MHz systeem

• Shadowzon
Op zondag 24 juni 2001 17:56 schreef zware_jongen het volgende:
Zit ff te denken over dat warmte issue. Ik neem aan dat je de pc wel zult beschermen door hem in een kast ofzo te bouwen. Is het niet mogelijk om die kast ff van een beetje frisse (buiten)lucht te voorzien? Andere optie is om de pc in een aangrenzende ruimte te plaatsen, zodat ie niet in de hitte van het bedrijf staat.

BTW over die auteursrechten. Er zijn toch ook professionele bedrijven die dergelijke systemen aanbieden. Dan krijg je van hun iig de software en alle muziek. Weet niet wat er voor de hardware geldt. Heb wel gehoord dat die gasten van dergelijke bedrijven heel snel doorhebben als er gekloot is met het kopieren van muziek :(
Wil wel ff voor je uitzoeken welke bedrijven dit zijn. Moet je maar ff een ICQtje sturen.
Hmmmja je krijgt gewoon elke maand een cd-rom aangeleverd met daarop de nieuwste liedjes van de maand.. abbo kost rond de 120 piek.. Je kunt bij die bedrijven hele systemen kopen zelfs met Touchscreen. Software etc zit er ook bij. Maar het is ook gewoon mogelijk om alleen een abbonement af te sluiten..

http://www.bpm-studio.nl en zo heb je er nog een paar..

• Shadowzon
Op zondag 24 juni 2001 18:28 schreef briezzer het volgende:
Gewoon het programmmatje Atomix gebruiken om te mixen ,is veel 'lichter'als BPM studio en werkt zeker zo goed.
Heeft ook maar 1 geluidskaart nodig.
Draait makkelijk zat op een 200MHz systeem
Hmmm ik ben al zo vertrouwt geraakt aan Bpm-studio en al zijn functies.. Dat ik het programma helemaal van buiten ken, werk er al 1,5 jaar meej! en ik wil gewoon niks meer anders.. Ja na de vakantie 2 platenspelers halen :) en op Vinyls gaan draaien... :)

Maar het is een must dat Bpm-studio goed moet draaien op het aankomende systeem

Denk dat ik toch voor dit ga:

*Duron 800
*256 mb sdram
*moederbord met onboard video (maar welke die goed is met Amd. Ben eigenlijk alleen maar bekend met Intel) raad!
*Goede kast (Ook eigenlijk geen idee) raad!

Het hoeft dus allemaal niet zo duur te zijn. Enigste gebruik is om mp3z te mixen. Geen games, tekstverwerking, photosoep etc... :)

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:51

GaMbiNo

1337

Op zondag 24 juni 2001 14:17 schreef Shadowzon het volgende:
Windows 98 Se wordt ut denk ik.. Werk ik nu thuis ook meej icm met Bpmstudio op een P3 500 320mb Ram werkt perfect!!! op 64 mb ram deed ie ut ook goed...
Dat zou ik niet doen... waarom geen Win 2000? Dat is echt zoveel stabieler, ik denk dat dat in jou geval wel erg belangrijk is.
Heel irritant als je ineens een blue screen krijgt en moet rebooten :?

En ik zou ook een PIII doen ivm stabiliteit.

zoiets als mijn eerste sign: PIII 800, 256 Mb, Win2K :9

• Scipionyx
  • Niet online
Op zondag 24 juni 2001 13:03 schreef Shadowzon het volgende:
Dat was het zo wel denk ik. Als ik wat vergeten ben mogen jullie me gerust aanvullen :)
Alvast bedankt!
:)
Een monitor is ook wel handig... ;)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 18:51 schreef Scipionyx het volgende:

[..]

flat panel >:) !!!

Verwijderd

Gewoon een AMD kopen met goede cooling. En natuurlijk windows2000 dan je uren mixen zonder vastlopers. Gegarandeerd dat dat wel gebeurt onder win98 en zeker onder ME

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zou een beetje opletten met het gebruik van MP3's in een openbare gelegenheid en zeker in een cafe!
het gaat natuurlijk om de eigen cd collectie die in mp3 omgezet is neem ik aan.

oh ja en de officiele bpm studio url is
www.bpmstudio.nl dus zonder streepje.

• Shadowzon
Op zondag 24 juni 2001 18:51 schreef Scipionyx het volgende:

[..]

Ahhh sorry die was ik vergeten.. Maar die hebben we zelf ook al :)

• Shadowzon
Op zondag 24 juni 2001 19:55 schreef smvs het volgende:

[..]

het gaat natuurlijk om de eigen cd collectie die in mp3 omgezet is neem ik aan.

oh ja en de officiele bpm studio url is
www.bpmstudio.nl dus zonder streepje.
Sorry mijn fout.. De ene is met streepje de andere zonder... :)

Paar post terug had ik het wel goed geschreven :)

• Shadowzon
Maar ik heb nog graag advies over een Kast en moederbord... please :)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:27

MeNTaL_TO

The future is not set

Is het voor gewoon muziek op de achtergrond of is het echt voor het mixen, dus belangrijk, want dan zou ik zelf voor een dual p3 gaan, niet al te zwaar, 700 ofzo.
en heel belangrijk, in een cafe met een springende menigte krijgt de hd erg wat te verduren, dus liever een raid5 systeem, met 3 hd's, een brander (voor het fikken van je mixjes) een cd-rom voor het verplaatsen van je mp3tjes.
En neem geen sb128, veel te veel ruis, als het nog een keer door een versterker heen moet, neem liever iets professioneler.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Ik zou op zn minst zorgen voor een goeie CPU-cooler.
Neem een Swiftech of Globalwin, het geluid van 1 van die 2 wordt normaal gesproken wel overtroffen door de muziek :)

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 15:49
Op zondag 24 juni 2001 18:47 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]

Dat zou ik niet doen... waarom geen Win 2000? Dat is echt zoveel stabieler, ik denk dat dat in jou geval wel erg belangrijk is.
Heel irritant als je ineens een blue screen krijgt en moet rebooten :?

En ik zou ook een PIII doen ivm stabiliteit.

zoiets als mijn eerste sign: PIII 800, 256 Mb, Win2K :9
Ik ben al is bij een dans centrum geweest waar ze win98 draaien en geen win2k, omdat dat niet goed wordt ondersteund door BPM Studio. (zie ook de site van BPM studio)

• Shadowzon
Op zondag 24 juni 2001 20:41 schreef SLaSH! het volgende:
Is het voor gewoon muziek op de achtergrond of is het echt voor het mixen, dus belangrijk, want dan zou ik zelf voor een dual p3 gaan, niet al te zwaar, 700 ofzo.
en heel belangrijk, in een cafe met een springende menigte krijgt de hd erg wat te verduren, dus liever een raid5 systeem, met 3 hd's, een brander (voor het fikken van je mixjes) een cd-rom voor het verplaatsen van je mp3tjes.
En neem geen sb128, veel te veel ruis, als het nog een keer door een versterker heen moet, neem liever iets professioneler.
dual p3... haha :)

Niet een beetje te veel van ut goede??

Minimale systeemeisen voor Bpmstudio zijn p2 350 mhz en 128 mb ram... En daar werkt het programma goed onder.. Heb toen op een pc gedraaid met dezelfde specs op een feest geen 1 keer vastgeslagen... Duzzz dual p3 is toch wat overdreven. En vooral een raid systeem. Hebbie toch niks aan. Er hoeft geen pc van 5000,- piek te staan alleen maar voor Drive-in discotheek en voor af en toe zaterdagavonden.. Voor de rest dient ie voor achtergrond muziek. En op de zaterdagen dat er niks specials is.. Gewoon een playlist maken en Bpmstudio laten draaien... Mixed alles achterelkaar door... (Ja faden dan)

Denk dat Duron 800 aardig voldoet... Kun je een duron eigenlijk vergelijken met een p3???

Ja sorry ben niet zo thuis op de AMD markt :)

• Shadowzon
Op zondag 24 juni 2001 20:48 schreef DinoRacer het volgende:

[..]

Ik ben al is bij een dans centrum geweest waar ze win98 draaien en geen win2k, omdat dat niet goed wordt ondersteund door BPM Studio. (zie ook de site van BPM studio)
Ja dat gaf ik strax ook al aan :)

Win2k en Bpm Studio werken niet zo goed samen..

Maar jullie zouden allemaal eens dat programma uit moeten proberen.. Je kunt er echt alles meej.. Ik vind het fijner dan met Cd's draaien.. Je hebt gewoon alles bij dehand.. Nooit meer zoeken naar cd's.. Je typt de letter van de artist in bij de playlist.. En hop daar staan de nummers :)

Gratis demo te downloaden (60 min try-out) op www.bpm-studio.com

And believe it..

Ja niks gaat boven draaien met Vinyls! :)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:27

MeNTaL_TO

The future is not set

Op zondag 24 juni 2001 20:50 schreef Shadowzon het volgende:

[..]

dual p3... haha :)

Niet een beetje te veel van ut goede??

Minimale systeemeisen voor Bpmstudio zijn p2 350 mhz en 128 mb ram... En daar werkt het programma goed onder.. Heb toen op een pc gedraaid met dezelfde specs op een feest geen 1 keer vastgeslagen... Duzzz dual p3 is toch wat overdreven. En vooral een raid systeem. Hebbie toch niks aan. Er hoeft geen pc van 5000,- piek te staan alleen maar voor Drive-in discotheek en voor af en toe zaterdagavonden.. Voor de rest dient ie voor achtergrond muziek. En op de zaterdagen dat er niks specials is.. Gewoon een playlist maken en Bpmstudio laten draaien... Mixed alles achterelkaar door... (Ja faden dan)

Denk dat Duron 800 aardig voldoet... Kun je een duron eigenlijk vergelijken met een p3???

Ja sorry ben niet zo thuis op de AMD markt :)
Wat dacht je van als er een cpu overlijdt...ff rebooten en op 1 verder, nogmaals ik neem aan als ie in een cafe staat te spelen dat het belangrijk is, vandaar ook de raidsysteem, ligt er aan hoe belangrijk de muziek is.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Shadowzon
Op zondag 24 juni 2001 20:58 schreef SLaSH! het volgende:

[..]

Wat dacht je van als er een cpu overlijdt...ff rebooten en op 1 verder, nogmaals ik neem aan als ie in een cafe staat te spelen dat het belangrijk is, vandaar ook de raidsysteem, ligt er aan hoe belangrijk de muziek is.
Hmmm je kan best wel gelijk hebben hoor.. Maar we deden het nu elke keer met een AMD k6 133 mhz... Die pc is al 3 jaar oud ofsow.. Werkte goed met Bpmstudio.. Ja je kon dan niet bijvoorbeeld mixen .. Maar wel de liedjes laten faden...

Hoevaak komt het in de praktijk nou voor dat je proccessor overlijdt?? Bijna nooit als je gewoon je kast dichtlaat en verder niet tweaked... :)

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:47

JJJ

Op zondag 24 juni 2001 13:09 schreef Stoned-cow het volgende:
PCchips board, zit alles onboard F220,- (video, geluid, netwerk, usb). Geluid gewoon disable.klopt wel ongeveer
256mb geheugen voor F109,-klopt ook wel
duron 800 voor F120,-139 is de goedkoopste prijs
Kast F50,-een atx kast voor 50 gulden? miniminitower zeker :P

Dus ongeveer F540,- kun je echt alles mee.zal wel wat hoger uitvallen

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
ik heb ook bpm systeempjes in elkaar geknalt voor cafe's. gewoon een celly 700 of hoger pakken met 256MB ram en een msi barebone kastje. lekker compact en betrouwbaar verder nog een fatsoenlijke geluidskaart erin en klaar ben je

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Wat is het budget eigenlijk???

• Shadowzon
Op zondag 24 juni 2001 21:18 schreef GaMbiNo het volgende:
Wat is het budget eigenlijk???
Ja budget heb ik nog niet echt doorgekregen.. Uhmmmm zal wel rond de 800/1000 piek zijn.. Bedrijf betaald er geen belasting over kunnen ze allemaal aftrekken.. Duzz ik weet het niet precies...

• FreeRider
Win98 is trouwens prima geschikt hiervoor, je hebt echt geen win2000 nodig, win98 is op dit gebied net zo stabiel (m'n oude proxyserver had ook een uptime van 45 dagen met win98). En een dual systeem of RAID is helemaal van de zotten. Je zet toch gewoon een CD aan als het systeem ermee kapt! Verder zet je het systeem toch wel uit of reboot je 'm aan het einde van de dag (nacht).

Oh ja wat ik wel heb gemerkt (ik heb dat systeem laatst opengehaald) is dat er gi-gan-tisch veel vuil in die kast komt (rook). Dus een kast met een stoffilter zou sterk aan te raden zijn.

• Stalkert
  • Laatst online: 12-06 08:07
wat zijn eigenlijk de minimale systeemeisen om mp3's te laten spelen ?

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op zondag 24 juni 2001 23:28 schreef CYBERSTALKERT het volgende:
wat zijn eigenlijk de minimale systeemeisen om mp3's te laten spelen ?
486 DX2 66 Mhz. :9~

• FreeRider
Op zondag 24 juni 2001 23:31 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]

Met MS-DOS zeker...

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

[..]

32 kbps :)

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op zondag 24 juni 2001 23:58 schreef FreeRider het volgende:

[..]

Met MS-DOS zeker...
Precies... >:)

• OverSoft
  • Laatst online: 10-08 00:09
ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik moet wel ff zeggen dat je niet 2 dezelfde geluidskaarten moet nemen, dan krijg je problemen met bpm studio (staat zelfs op de site). En dat je geen AMD moet gebruiken is onzin, dat zeggen alleen mensen met een intel :r en die weten niet beter. Wat nou compabiliteitsproblemen? Geen last van hoor! En met de warmte moet het ook wel meevallen, gewoon een niet al te cheap koelertje op een Duron 750 ofzo is echt wel zat.

• OverSoft
  • Laatst online: 10-08 00:09
Op zondag 24 juni 2001 13:09 schreef Stoned-cow het volgende:
PCchips board, zit alles onboard F220,- (video, geluid, netwerk, usb). Geluid gewoon disable. PC Chips is zo onstabiel als ik weet niet wat
256mb geheugen voor F109,- Is wel zat
duron 800 voor F140,- Is ook wel goed zat
Kast F100,- 50 gulden is wel erg weinig

Dus ongeveer F540,- kun je echt alles mee.zal wel wat hoger uitvallen
En de koeler? En de geluidskaarten? Je vergeet wat dokus, met minimaal 800 gulden red je het wel, maar da's wel krap aan!

• smvs
  • Niet online
Maar ik heb nog graag advies over een Kast en moederbord... please
kijk het gaat om een professioneel iets wat het altijd moet doen dus ik zou niet gaan besparen op dingen als processoren enzo. ik zou er een mobotje in hangen met een intel 815 chipje, iets van supermicro of een asus cusl2, met video onboard. verder 256 mb geheugen en wat mooie hd's van bijvoorbeeld maxtor , 7200 toeren (lijstjes inladen gaat in ieder geval in winamp heel traag anders) en dan in raid 1 ofzo het is lullig als je collectie kwijtraakt. en een mooie casefan is ook mooi het maakt toch niet uit hoeveel herrie er uit komt. qua processor volstaat een p3-800 wel. als geluidskaart kan je een terratec + een sb live 1024 doen ofzo, dus 2 verschillende. of je doet een guillemot isis die heeft meerdere onafhankelijke kanalen (dat heeft de live dus niet)

een sb 128 zou ik afraden, niet prof. genoeg, te zwak singnaal enz.

• Shadowzon
Hmmmmmm Sb128pci valt wel meej hoor.. Heb zaterdag moeten draaien met een sb128pci en Sb awe64... Wel met een 2*1200 watt versterker en 1000 watt boxen (4 stuks) voor zo'n 300 a 400 man Klonk perfect.. Was luid ver nog te horen :) Hmmmm alle te hoge tonen en te zware tonen worden er zeg maar uitgefilterd... Zodat je perfect scherp geluid krijgt.. Is ook wel een installatie van 20.000 piek :D

Maar ff ontopic.

Mocht de pc om de een of andere reden vastlopen hebben we ook nog altijd cd-spelers.. Duzz dat is het probleem niet..

Uhmmmm we hebben nu 2 hdd's eentje van 40 gig maxtor en een 20 gig... Mocht er eentje wegvallen is ook nog niet zo'n ramp

Geluidskaarten heb ik wel genoeg verstand van duzzz ik weet wel welke ik nog moet kopen..

Processor wordt Amd Duron 800
moederbord.. Asus cusl2 :?

Is deze kast goed???
Afbeeldingslocatie: http://www.gistron.com/Images/cases/wty03big.jpg

specs hier te vinden:
http://www.gistron.com/Onderdelen/info/cases/wty03_1.htm

en natuurlijk 256 mb sdram

• smvs
  • Niet online
een asus cusl2 gaat daarop niet passen, maar je kan dan wel bijvoorbeeld gaan voor een msi k7 turbo (stabiel) + een 8 mb sis videokaartje ofzo.

Verwijderd

Ik zou zelf niet besparen op het mobo. Gewoon een lekker goed bordje kopen dan heb je (of je baas) er het langst plezier van. Kortom ik hoor duidelijk Abit KT7A/ Asus A7V133.

Sorry van kasten heb ik geen verstand, maar zorg maar voor een goede airflow (leuk: nu tips gaan geven over ronde IDE kabels enzo >:) )

• BartNL
  • Laatst online: 19-08 10:30
Op zondag 24 juni 2001 14:17 schreef Shadowzon het volgende:
Ten eerste op de site van BPMStudio geven zij zelf aan dat er problemen zijn met AMD processoren in kombinatie met hun software.

Ten tweede in win98se ook niet ideaal voor dergelijke toepassing. Kunt beter NT4 systeem maken. Systeemeisen ongeveer gelijk en veeeeeel stabieler

ik snap gezien je eigen voorstellen eigenlijk niet waarom jij dat systeem mag bouwen ;)

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op maandag 25 juni 2001 13:05 schreef BartNL het volgende:

[..]
ik snap gezien je eigen voorstellen eigenlijk niet waarom jij dat systeem mag bouwen ;)
Ik ook niet echt...
moederbord.. Asus cusl2
>:) >:) >:) >:) >:)

• Boeie
  • Laatst online: 01-04 10:49
Zoals al eerder is gezegd, zulk soort dingen is illegaal. Café's/discotheken en Bar's mogen niet op MP3's draaien, dit is schending van de muziekrechten.

hier misschien iets nuttigs? heeft Ludiek (Bar-dancing) bij ons in de stad.
met flatpanels met touchscreen :9~

http://www.encore-media.com/

• smvs
  • Niet online
Zoals al eerder is gezegd, zulk soort dingen is illegaal. Café's/discotheken en Bar's mogen niet op MP3's draaien, dit is schending van de muziekrechten.
en zoals ik al heb gezegd gaat het natuurlijk om een 'werkcopy' van de cd's die al in de zaak aanwezig zijn. ze zullen daar in het cafe ook niet achterlijk zijn.

kortom: mp3 is niet per defenitie illegaal, dit is een nogal kortzichtige blik op het geheel. als je de cd zelf hebt mag het natuurlijk wel, bijdehand.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
je kan toch de buma doneren dat je voor 400 piek ofzo per jaar in cafe's illegaal gekopieerde muziek mag draaien ofzo?

er bestaat een regeling voor hoor, dat weet ik 100% zeker

edit: en ik heb het dus niet over die stinkcdroms die je kan bestellen ofzo

Verwijderd

ik gebruik zelf ook bpm studio en ben er zeer tevreden over ik het zoals je al beneden kunt zien een duron 800 met 128 mb
gaat perfect slaat nooit over en is best lekker snel en de prijs valt ook nog reuze mee maar kijk eens rond op internet er valt veel te zien en te kopen

msi rulez

• MrTinux

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

* Wat betreft mobo/cpu combo: P3 of Cellie op een 440BX mobo. Stabieler dan dat kan gewoon niet. Het is wat duurder dan AMD, maar wel retestabiel.
* Ik heb hier BPM-Studio ( >:) )draaien op onderstaande config in W2k, en dat draait perfect. Loopt nooit vast hoor!
* Mijn broertje heeft op zijn pc (P2-300, 64MB, 440BX mobo, AWE64 + ALS4000 soundcards, Win98) BPM-Studio (nogmaals >:) ) draaien en de twee uitgangen van zijn geluidskaarten op een mixer aangesloten en dat is echt een prachtige combinatie. Het mixen van MP3's, maar ook cd's in de cdromspeler gaat echt top! Het werkt daarnaast prima (loopt zelden vast) dus je hoeft echt geen supersnelle computer te hebben.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 11:06 schreef Shadowzon het volgende:
[...]
[...]
Kortom de vraag is niet meer welke proc hij erin moet hangen. Wel ff alles blijven lezen!
;)

• Boeie
  • Laatst online: 01-04 10:49
Op maandag 25 juni 2001 13:48 schreef smvs het volgende:

[..]

en zoals ik al heb gezegd gaat het natuurlijk om een 'werkcopy' van de cd's die al in de zaak aanwezig zijn. ze zullen daar in het cafe ook niet achterlijk zijn.

kortom: mp3 is niet per defenitie illegaal, dit is een nogal kortzichtige blik op het geheel. als je de cd zelf hebt mag het natuurlijk wel, bijdehand.
Ok, zit wat in, maar ik neem aan dat ze dat niet zullen hebben. En ik vind het zowiezo een beetje goedkoop staan als een Discotheek/Café/Bar op zo'n maniet muziek draait. Laatst ook, hoorde ik ergens Faithless - we Come one, en dat was een regelrechte Mp3 (je hoorde opeens "this is a essential selection") oftewel een regelrechte rip uit een Essential Mix van Radio 1 (engeland)

Zulk soort dingen vind ik een beetje triest. Maar ok, als je het wilt doen, mij een zorg maar weet dat je er problemen mee kan krijgen. Als systeem zou ik een P3 of een Cellie 800 ofzow aanraden (minder kan ook wel).... ;)

p.s. Ben niet bijdehand.... ;) alleen behulpzaam, zoals iedereen hier!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:08
pssst: Skyradio is gewoon Winamp met een héééle lange playlist >:)

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-08 08:27
Toch blijft het verhaal van 2 geluidskaarten mij verbazen. Een beetje geluidskaart kunnen tegenwoordig toch 32 of 64 kanalen verwerken?

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Misschien geen slechte boel:
- GigaByte GA-7ZMM link
- AMD Processor >700MHz
- 128MB RAM 133MHz
- 30GB IBM ATA100 7200rpm
- Aopen H300B MicroATX case link

Ik denk dat je die case wel interessant zult vinden. Ik was ook van plan de CPU passief te koelen, dus alleen met heatsink (zonder fan).

Maar in jou geval (cafe omgeving) zou ik gaan voor goede cooler (Swiftech, Alpha...) en voor voldoende luchtcirculatie en filters (al eerder genoemd).

Aangeraden is Win2K Pro, rete stabiel zeker met SP2. Degelijke soundkaartjes (vergulden uitgangen?).

Ow ja: misschien goed idee om een 80mm fan boven de soundkaarten te hangen, sommigen worden nogal heet. Mijn SB128 heeft niet voor niets standaard een heatsink erop.
Zeker ook niet vergeten de hardware wat veilig op te stellen (ja duh :) ) als de PC dicht bij het volk zou staan.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op maandag 25 juni 2001 13:48 schreef smvs het volgende:

[..]

Dan nog ben je verplicht om een Buma Bijdrage te betalens als cafe zijnde. de muziek wordt namelijk voor commerciele doeleinden gebruikt (ook al heb je zelf de originele cd's gekocht).
Zijn best pittige prijzen trouwens :(

http://www.bumastemra.nl/bumainternet/text.nsf/58AFE0D270CA8C2E80256A180043883E/$file/horeca.pdf

Je moet trouwens als je een bandje in een cafe laat optreden ook aan de Buma betalen minimaal 3%, het wordt wel erg gek hier in nederland :(

• ALH
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Ik zou toch voor een Intel Celly (ruim voldoende) gaan en een bordje met het 815 chipset: stabieler en koeler krijg je het niet hoor!

En een betere geluidskaart als de std. Terratec's/SB live's, er is veel beter professioneel spul op de markt voor jou doeleinden :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Tekielja
  • Niet online
Op maandag 25 juni 2001 21:03 schreef Vinnienerd het volgende:
pssst: Skyradio is gewoon Winamp met een héééle lange playlist >:)
eerder een hele korte!

• FreeRider
Op vrijdag 29 juni 2001 09:32 schreef ALH het volgende:
Ik zou toch voor een Intel Celly (ruim voldoende) gaan en een bordje met het 815 chipset: stabieler en koeler krijg je het niet hoor!

En een betere geluidskaart als de std. Terratec's/SB live's, er is veel beter professioneel spul op de markt voor jou doeleinden :)
Ik ben het met je eens dat een Intel (celly/PII/PIII) de betere keuze is ICM een LX/BX/815 bord. Blijft koeler en is stabieler, wordt ook door alles herkend. Echter de geluidskaart is niet zo boeiend IMO. Als je een getrained oor hebt hoor je snel of je met een MP3tje te doen hebt. Een betere geluidskaart zal hier niets aan verbeteren, MP3 blijft MP3 en vooral in de hogere frequenties blijf je dat horen. Een SB PCI128 of Live! geeft mooi genoeg geluid. Als ik een DVDtje afdraai via Live! + 2 versterkers dan klinkt dit haarscherp, zeker goed genoeg voor een cafe/disco waar je met PA te maken hebt en niet met high fidelity. Zowiezo staat de keuze voor de geluidskaart volgens mij al vast, BPM studio toch ? Of is dit geen kaart maar alleen software ?

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:20
ben met een systeem bezig voor bpm voor een drive in studio.
MSI k7t turbo 1.4 AMD 20HDD+40HDD 256Ramm
19"rack redundant psu.
crlds keyboard +mouse en TFT 15" Black edition
Maar 2 sb128 werkt echt niet ja in windows ziet hij ze wel als twee.
Maar het gaat toch fout.
Nu hebben we 1xsb128+1xMX400
werkt ook alleen stuurt die MX400 nog erg hard uit.
En moeten nog luisteren hoe het klinkt in een zaal.
Denk dat die SB128 niet goed genoeg is dan wordt het een 1024 of beter.
wel mooi programa BPM
ben niet zo tevreden over de dealer maarja.
Die weet te weinig of hij verteld het niet.
kunnen we 2 SB128 gebruiken. antw jaaa... |:(
maarja het werkt nu.

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 17:06 schreef LeonT het volgende:
met WinME wel!!!

Verwijderd

[..]

386 SX 25 Mhz en ms-dos gaat oowk!!!!! 170 mb hdd en 5 mb intern! >:) das mijn mp3 server!!!! SB 16 ISA er in en klaar
Pagina: 1