Toon posts:

MCA bus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi,

Ik heb een oude IBM PS/2 staan (486 dx2 66 met 16 meg ram en 270 meg hdd) met 3 MCA sloten.

Ik ben niet zo onder de indruk van 115k2 ppp via nullmodem (beetje langzaam) maar het is me tot dusver ook niet gelukt een NIC te bemachtigen voor een MCA slot.

Iemand misschien een tip?

Groeten,

Arend

Verwijderd

Misschien kun je nog ergens een tweedehands 3COM 3c529 op de kop tikken. Dat is een microchannel kaartje.

Zoek maar eens via google. Voor $11 kwam ik er al eentje tegen. Een belletje naar 3COM Nederland kan misschien ook wel helpen.

Of je moet even naar rtracy@novell.com mailen, die heeft er nog een in de aanbieding.

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Wat wou je erop gaan draaien dan. Ik geloof dat LiNuX e.d. niet op PS/2 draaide. Of heb ik het nou vaud ? :)

Zoek wat je niet eerder vond

Verwijderd

Topicstarter
Alles draait er gewoon op zover ik weet.

FreeBSD is iig compatible met ps/2.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 juni 2001 13:59 schreef Vossie het volgende:
Misschien kun je nog ergens een tweedehands 3COM 3c529 op de kop tikken. Dat is een microchannel kaartje.

Zoek maar eens via google. Voor $11 kwam ik er al eentje tegen. Een belletje naar 3COM Nederland kan misschien ook wel helpen.

Of je moet even naar rtracy@novell.com mailen, die heeft er nog een in de aanbieding.
bedankt voor de tip :)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik ben nog op geen enkele PC-Discount geweest waar niet een paar 3Com MCA-kaartjes lagen.
En er zijn Linux-distributies voor MCA, heb er ooit gezocht en gevonden (maar helaas niet onthouden).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

hehe, ik heb ook nog een IBM ps2 :)
heb als het goed is wel een netwerk kaartje over 3com (mca)

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op zondag 24 juni 2001 14:43 schreef Zarc.oh het volgende:
Wat wou je erop gaan draaien dan. Ik geloof dat LiNuX e.d. niet op PS/2 draaide. Of heb ik het nou vaud ? :)
Zeker wel. Had op m'n vorige werk ook een aantal van die PS/2 bakkies staan met linux erop. Werden gebruikt als terminals.

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Echt goedkoop is het niet (vergeleken met $11) maar ik gooi het er toch even bij:

http://www.abgcomputers.nl/Netwerk_Kaarten
Pagina: 1