Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafmalloot
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-09-2023
Hey Tweakers,

Ik weet niet zo goed waar ik moest zijn maar ik ben hier op een forum vol met slimme computergeeks ( no offence intended ofcourse! )

Ik had een vraag en post het maar hier want dit is denk ik waar het het best aansluit.

Ik ben 23, heb kids, huis en een vriendin. ( Vroeg ik weet het, daar gaat dit niet om xD )

Nu doe ik al een jaar of 5 werken in de telefonische verkoop, ik ben er goed in, verdien er goed mee, maar ik ben er zo klaar mee! Ik word er letterlijk semi/depressief van. Mede omdat ik op jonge leeftijd vader werd heb ik geen opleiding gevolgd die me leuk leek ( ik heb beveiliging mbo2 afgerond om ff snel papiertje te scoren ).

Nou heb ik de stap gezet om een opleiding te willen volgen en ben ik uitgekomen bij een opleiding MBO4 applicatie en mediaontwikkelaar.
Nou lijkt me de opleiding erg leuk! Ik had alleen wat vragen en hoop dat iemand die kan beantwoorden.

1. Wat zouden de gewenste specs zijn voor een laptop, om en nabij de 600 euro.
2. Ik was/ben niet goed in wiskunde, is dit een probleem?
3. Volgens mij ben ik met 23 erg oud t.o.v. andere in de opleiding, ( Nog niet gezien dus niet zeker ) hebben jullie daar ervaring mee?
4. Is er voor mbo4 ook degelijk werk te vinden? Ik zie veel op HBO.

Alle informatie die ik kan krijgen is goede informatie! Dus kom maar op met die meningen/ervaringen ^^

p.s. de opleiding is op het ROC in Apeldoorn, ervaringen?

Gr.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Mafmalloot schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:05:
Lastige vraag, ik heb stagiaires begeleid met een i5 en i7 laptop die niet vooruit te branden waren.
Bleken die dingen vol te staan met malware, virussen en trojans.
Oorzaak: school gebruikt Magister 5 en die is afhankelijk van Silverlight. En een oude Flash versie.
Via die en andere wegen was boel er ingeslopen.
Conclusie: Blijkbaar zijn scholen nog steeds afhankelijk van het Windows OS eco-systeem
Dat is nadelig als je je in het "internet" gedeelte van de opleiding wil storten.
Vraag dus goed na bij de school wat de eisen zijn.
Neuh, alle formules staan op internet. Logisch nadenken en autodidactische vaardigheden zijn wel essentieel. De techniek gaat rap maar opleidingen, cursussen en scholen lopen jaren achter.
3. Volgens mij ben ik met 23 erg oud t.o.v. andere in de opleiding, ( Nog niet gezien dus niet zeker ) hebben jullie daar ervaring mee?
Oud? Dat is voor anderen vet handig. Kunnen ze meerijden in je auto naar school :)
Het is niet zozeer je leeftijd, maar eerder de levensfase waar men in zit die eventueel voor problemen kan zorgen. Let dus op jouw en hun houding.
Er is wel zeker werk, schep alleen geen hoge verwachtingen/bedragen. Je begint immers onderaan de ladder.

Welke ervaringen heb je zelf al op IT gebied?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Vragen over werk en opleidingen horen in Werk en Inkomen.

PRG>>WI

Open voor je laptop even een ander topic in Laptop Aankoopadvies als je daarover door wil vragen. Die vraag combineren met je andere drie vragen is een beetje hetzelfde als aan de slager vragen hoe je het beste een brood kan bakken.

Wat betreft werk vinden op MBO-niveau in de IT-branche: het is niet onmogelijk, maar wel erg lastig. Vrijwel elk bedrijf is op zoek naar HBO-denkniveau. Bij sommige bedrijven kom je als MBO-er ook wel binnen maar dan moet je wel écht kunnen laten zien dat je het niveau in huis hebt. Het zal dus erg afhangen van hoeveel je buiten je opleiding om nog bijleert.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafmalloot
Bedankt voor de reacties!

Ik ga vanuit mijn huis met de trein xD Die stopt vlak naast de school dus is minder gezeik met parkeren en met de laptop ff 20 minuutjes in de trein is ook geen ramp haha!

Enige ervaring die ik nu heb is een beetje basis html en css, niks fancy's dus nog.
Ik hoef ook echt niet direct de jackpot te winnen, hetgeen waar ik nu aan toe ben na een 5tal jaren van werk doen die ik absoluut niet leuk vindt, is om werk te doen waar ik lol aan beleef.
Dan is geld mij een stuk minder waard. Als ik met 1600 euro bruto naar huis ga heb je mij al zeer tevreden!
Is dat een onrealistische blik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020

Ik doe de opleiding op dit moment!
23 jaar is niet oud, bij mij op de opleiding hebben wij er ook 3 zitten van 24 of ouder.
Wiskunde is niet zo'n groot probleem, als je maar kunt rekenen (verplicht onderdeel)
Werk valt wat tegen, maar je kunt jezelf goed omhoog werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafmalloot
Dutchdeveloper wat leuk! Waar doe je de opleiding? En is die ook op MBO4?

Zo ja, in welk jaar zit je en wat beheers je al op dit moment? ( qua talen of andere vaardigheden )
Graag zou ik wat meer van je horen!

En je geeft aan dat werk wat lastig is, ik zit in de achterhoek(ig) en daar zal het dus zelfs nog minder zijn als bijvoorbeeld amsterdam e.o. Waar woon jij ergens? En krijg je tijdens stage's bijvoorbeeld niet de kans om een baan aangeboden te krijgen in deze branche?
Pagina: 1