Toon posts:

BSOD Windows 7 foutcode: 0x0000007E athrx.sys

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als eerst: Ik ben nieuw op dit forum en heb dit wellicht in het verkeerde deel geplaatst, daarvoor mijn excuus.

Mijn verhaal:
Ik heb een MSI GT70 2PC-1633XNL - Dominator gekocht in juli 2014. Sinds enige tijd heb ik het probleem ervaren dat mijn laptop ineens uitviel (voornamelijk als ik video's aan het kijken was). Het apparaat was niet warm, draaide geen zware programma's, het ging gewoon op zwart. Ik kon hem daarna gewoon zonder problemen opnieuw opstarten. Tweemaal heb ik een blauw scherm gehad, de foutcode kon ik echter niet zien doordat het scherm snel weer verdween. Hierop heb ik mijn eigen computerman gevraagd de laptop helemaal opnieuw te installeren. Dit is vorige week gebeurd.

Nu heb ik van het weekend eenmaal opnieuw het uitvallen ervaren tijdens het kijken van een tv-serie. Gisterenavond kreeg ik echter twee keer achter elkaar ongeveer een minuut na het opstarten een blauw scherm. Ditmaal heb ik een foto kunnen maken en de foutcodes die ik te zien krijg zijn:

STOP 0x0000007E (0xFFFFFFFFC0000005, 0xFFFFF8806DE6469, 0xFFFFF8800C8ED708, 0xFFFFF8800C8ECF60)
athrx.sys - adress FFFFF88006DE6469 base at FFFFF88006C16000, datastamp 528d7cd1

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een MSI GT70 2PC-1633XNL - Dominator met Windows 7 64-bit. (Ik weet niet welke relevante software en hardware gegevens jullie nodig hebben, momenteel ben ik niet bij mijn systeem dus vanavond kan ik helaas pas aanvullende gegevens leveren)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Zoals hierboven gezegd heb ik het systeem dus al een keer opnieuw laten installeren, Windows eraf, Windows opnieuw erop. Daarnaast heb ik wat onderzoek online gedaan en de resultaten hieruit zijn enorm divers; de een zegt hardwareproblemen en de ander zegt driverproblemen. Hierop heb ik zelf 2 tests uitgevoerd. ik heb mijn harde schijf/station op fouten gecontroleerd (rechtermuisknop op de C-schijf --> eigenschappen --> tabblad 'Extra' --> foutcontrole). Ik heb beide opties aangevinkt dus de grondige controle is uitgevoerd. Hier kwam niets bijzonders uit naar voor.

Ook heb ik mijn geheugen gecontroleerd met de het hulpprogramma van Windows zelf (bij configuratiescherm 'geheugenproblemen van uw computer vaststellen). De eerste keer dat ik deze test uitvoerde bleef hij op 01% direct hangen en gaf hij aan dat er hardware problemen vastgesteld waren. De test is echter niet verder gegaan dan die 01% en ik heb hem geforceerd moeten afbreken. De tweede keer dat ik de test uitvoerde is deze wel helemaal uitgevoerd. Toen bleek echter dat er GEEN problemen waren gevonden.

mijn vraag:
Mijn vraag aan jullie is, of iemand ervaring heeft met een dergelijk verhaal en hier een oplossing voor weet. Is het waarschijnlijk een driver die opnieuw geïnstalleerd moet worden (en hoe weet ik welke driver-update ik moet kiezen?) of is het waarschijnlijk toch iets met de hardware?

Daarnaast heb ik nog tot juli 2016 garantie bij MSI. Ik hoor echter wat vreemde verhalen online over een onderzoekscentrum in Polen van MSI waar laptops heengaan, maar niet meer terugkomen of dat die mensen een ander systeem terugkrijgen... Ik ben daarom een beetje huiverig geworden hiervoor. Heeft iemand van jullie ook ervaring met de service MSI?

Zo, een hoop verhaal en een hoop gevraag... Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem, de laptop is nog geen 2 jaar oud en om nu al een systeem van 1600 euro af te schrijven zie ik niet zitten ....

Alvast enorm bedankt voor alle input! _/-\o_ _/-\o_

Dennis

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
athrx.sys is van je Atheros WLAN kaart. Heb je die al eens bijgewerkt naar de laatste versie? Werk je altijd wireless? Test eens bedraad?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hee Redfoxert, bedankt voor je antwoord! Ik heb dit nog niet gedaan, ben ik niet meer aan toe gekomen na alle tests. Dit ga ik vanavond doen.

Ik werk zowel draadloos als wireless. De laatste tijd (ongeveer gelijk met het uitvallen/de blauwe schermen) is mijn internet snelheid verslechterd. Downloadsnelheden van 200kb/s zijn nu de max, waar dit voorheen 6-7 mb/s was. Kan dit er iets mee te maken hebben, of is dat gewoon een gevoel van mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:47
Grote kans.
Bij apparaatbeheer kun je je exacte type nummer zien..

Het is even zoeken, maar ik haal hier altijd de Atheros drivers vandaan.
https://www.atheros-drivers.com/

Succes!

[ Voor 22% gewijzigd door Clavis op 07-05-2016 02:01 ]