Toon posts:

Yamaha RX-V579 via netwerk muziek afspelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste forumleden,

Ik heb een vraag.
Sinds kort ben ik in het bezit van Yamaha receiver de RX-V579. Nu heb ik deze receiver aangesloten op mijn (via kabels) netwerk.

In ditzelfde netwerk heb ik een NAS van het merk Seagate waarop ik veel mp3 bestanden heb staan.

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om deze mp3's via de receiver af te spelen en dan bij voorkeur door gebruik te maken vsn de mobiele telefoon of tablet.

Ik maak gebruik van een IPhone en een Samsung tab 1 tablet.

De Yamaha app heb ik op mijn telefoon staan en die ziet de versterker wel en ik kan deze ook bedienen maar alleen de mp3's kan ik niet benaderen.

Daarnaast is er nog een Yamaha netwerk player app beschikbaar, maar die ziet mijn receiver dan weer niet..

Ik ben nogal een leek op dit gebied maar ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Netwerk bestaat uit
Pc Windows 10
Ziggo modem/router
TPlink switch
Seagate NAS
Televisie
De Yamaha RX-V579 receiver
iPhone

Ik hoor graag alvast bedankt!
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kELAL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-12-2023

kELAL

Jeri is my middle name

Ik heb mijn tarotkaarten geraadpleegd en het is óf je NAS ondersteunt geen DLNA, óf je hebt je NAS niet goed geconfigureerd.
(Voor het geval dat je het nog niet doorhebt: "een NAS van het merk Seagate" is te summiere informatie)

Al klinkt een spreuk nog zo raar, als 't rijmt dan is het waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spettersplat
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-01-2024
Je moet ervoor zorgen dat je NAS in elk geval een UPNP/DLNA server draait.
Daarna moet het geen probleem zijn (misschien moet je nog wel poorten openzetten als je een firewall aan hebt staan).
Ik heb een soortgelijke setup met een Yamaha RX-V773 receiver.
Aan de client kant gebruik ik de AV Controller app van Yamaha op een android phone.
Ook de BubbleUPNP app werkt goed; daarin kan je je bron server kiezen (in jouw geval je NAS) en als renderer je Yamaha receiver.