Toon posts:

Jouw mening over de Koolance PC case

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk eraan om een Koolance pc case te kopen, deze is te vinden op http://www.koolance.com, omdat dan alles watergekoelt is , en niet meer het iriterenden geluid van al die fans die nu in mijn case staan, tis hier precies een jumobojet in mij kamer :( .Daar graag julie mening van wat julie van deze case vinden, desnoods ook als julie zelf er een hebben of jullie er tevreden over zijn.

Alvast bedankt om te willen reageren

greetz Tim *D

Verwijderd

Lijpe kast met een goeie koeling

Wel een beetje te liquid >:) maar dan is die straaljager opgesten denk ik

Opp. ik zou deze kast kopen hijz lijp :7

Verwijderd

die wil ik ook wel :P

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Van oc-shop.nl:
De fabrikant van de Koolance PC-cases heeft wat problemen met de produktie. Er bleek namelijk in de eerste revisie dat er lekkage op kon treden. Om dit in zijn geheel te voorkomen wordt het ontwerp weer herzien en aangepast. Vandaar de vertraging.
Lijkt me niet echt een goed teken.

Verwijderd

ik vond de waterblokjes er een beetje ruk uitzien als ik het vergelijk met losse blokken.... (danger den, BE cooling, swiftech, enz) ook heb ik gelezen dat deze kast nou niet bepaald iets voor overclockers was, gezien de gelimiteerde warmte afvoer van het systeem, maar aangezien je een P3 hebt zal het met warmte afvoer wel meevallen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het probleem is Gehige, dat ik niet veel van watercoolingen afken, en omdat dit een complete kit is en omdat alles dan watergekoelt is , zowel cpu , chipset, harddisk en videokaart vind ik het zeer goed. Ik krijg mijn PIII 700 @ 1000 op 1.85 stabiel met standaart coolerke(dus brol coolermaster) op 34 stressed op een 40-43, het enige nadeel is dat ik alsem een lange tijd op staat in Win ME niet meer ingeraak , ik geraak wel zonder problemen in 2k, en dan komt er nog is bij al die herie van die fans. Ik wil gewoon dat hij op 1050 kan draaien tegen een goede temp en geen geluidsherie meer. Dus daarom zou ik die geraag kopen, en ook alles zit in de kast he en ge moet naar niks meer zien :)

Verwijderd

:) ga ervoor :)

wat doen die lui eigenlijk tegen verkalking/corosie?? hebben ze er dingen bij geleverd?? zo niet koop er een flessie WaterWetter bij, dan gaat het spul wel zolang mee !! echt aanrader dus...

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:17

_mARCO_

Hier staat niks

Het schijnt dat die koelvloeistof een jaar 5 meegaat, dus wat dat betreft is er weinig aan de hand.

De prijs voor dat Koolance topmodel, met koelblokken voor CPU, videokaart, northbridge en harddisk vind ik wel een beetje aan de hoge kant (999 piek). Het model met alleen CPU en videokaart koelingsblokken lijkt me prijstechnisch wat aantrekkelijker (rond de 550 - 600 piek). Die zou ik wel willen hebben......

sigloos

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 11:52
Mwah ik weet het niet, voor dat geld heb je ook een goeie kast, enermax voeding en een leuke heatsink.

Flickr | Lego collectie

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
tja, en als je die kast neemt met alleen WC-ed Cpu en videokaart, heb je altijd nog de fan van je chipset en de Fans op je HD.

Kzit ook sterk te overwegen dat als ik een nieuwe pc bouw, deze kast ga gebruiken.
Trouwens dat Lekprobleem is al opgelost, want dat had geloof ik met die Wc-ed voeding te maken. De koelblokken zijn zeer compact, maar er wordt al bijgezegd dat de case niet speciaal voor OC doeleinden geschikt is. Al lijkt mij dat met wat lichte aanpassingen best wel mogelijk :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja met welke aanpassingen dan :? , dan kan ik die meteen toepassen wanneer ik die case heb >:)

Want dan kan ik meteen beter gaan oc'en he:)

Verwijderd

Cool man :9~
/me wil die ook :9~

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 18:18 schreef _mARCO_ het volgende:
Het schijnt dat die koelvloeistof een jaar 5 meegaat, dus wat dat betreft is er weinig aan de hand.

De prijs voor dat Koolance topmodel, met koelblokken voor CPU, videokaart, northbridge en harddisk vind ik wel een beetje aan de hoge kant (999 piek). Het model met alleen CPU en videokaart koelingsblokken lijkt me prijstechnisch wat aantrekkelijker (rond de 550 - 600 piek). Die zou ik wel willen hebben......
Waar heb je die info van de prijzen vandaan?
Ik heb wat navraag gedaan bij de OC-shop, maar kreeg na een drietal mailtjes alleen de info dat het model met CPU- en Videokoeler begint vanaf fl 500,-

PS. Koelvloeistof is gedeminiraliseerd water met evt een extra goedje erbij.

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Sent: Sunday, June 24, 2001 9:36 PM
Subject: RE: Prijs Koolance

Hai dat is 999,-

Best Regards,

Jeroen

-------------------------------------------------

OC-Shop

Richard Faasen (director of marketing)

Jeroen Molinger (director of worldwide sales)

e j.molinger@oc-shop.nl

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Op maandag 25 juni 2001 08:16 schreef SirError het volgende:

[..]

Waar heb je die info van de prijzen vandaan?
Ik kreeg ook alleen maar een mailtje met de info dat het topmodel fl. 999,- kost. Maar ik hoorde van TAG_Speedy dat hij een mailtje had gekregen van oc-shop waarin ze vertelden dat het model met alleen CPU en videokaart koeling 550 piek zou moeten kosten. En omdat ik een slag om de arm wil houden qua prijzen, vertel ik hier dat het tussen de 550 en de 600 zal zitten.

Ik snap ook niet dat de algemene opinie lijkt te zijn 'de Koolance kast is niet geschikt voor overklokken'. Ik bedoel, het is en blijft een watergekoeld systeem, een een goed waterkoelingssysteem zal vrijwel ALTIJD beter koelen dan luchtkoeling. Kijk maar op www.hardocp.com , die Koolance kast verslaat die FOP38 met een graadje of 6 (uit mijn hoofd).

Okee, Koolance zet op hun website dat zij niets met overklokken te maken willen hebben. Maar wil dat zeggen dat die Koolance kasten compleet ongeschikt zijn om mee over te klokken? Dacht het niet.....

sigloos

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 11:52
Marco, wat doet die Silverado in je sig? mijn DIMM binnen :? :)

Ik had idd van OC-Shop een mailtje gekregen waarin die prijs van fl 550,- werd genoemd voor het goedkoopste model. Staat ook gewoon op hun site dat je ze moet mailen voor de prijs, topmodel is 1000 piek.

Flickr | Lego collectie

• mxhans196
  • Laatst online: 18-08 15:42
OCshop gaat ze leveren, maar ook MEG@2 in Den Haag. Dit is niet bedoeld als reclame, alleen als alternatieve leverancier. (Er moet concurrentie zijn om de prijzen scherp te houden.)

emailtje van MEG@2:
= = = = =
Hallo,
De kasten zijn onderweg (als het goed is) en moeten hier eind juni aankomen.
De prijs is een beetje onduidelijk, maar gaat waarschijnlijk rond de Fl.
600,- liggen.
Het gaat om het model, zoals is afgebeeld op onze site.

Met vriendelijke groet,

Frank.
MEG@2
Computers-Netwerken-Telecom
http://www.mega2.nl
info@mega2.nl
070-3227578
= = = =

Deze tekst niet lezen !

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Koolance kast is voor mietjes, je moet het gewoon zelf maken.
Is nog goedkoper ook :Y)

Naja, dat is mijn mening he :+

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Ja maar die koolance kast heeft nog wel Fans er inzitten! 3 fans voor de Radiator en 1 voedings fan ik d8 dat dien voeding helemaal watergekoelt was maar er zit nog gewoon een fan in dus dat maakt hem minder intersant

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Je kan het idd ook zelf maken, maar daar moet je wel tijd voor hebben. Zelf heb in een bigtower genomen, uit de voor-onderkant een brok staal gezaagd, een radiator erin gezet (Fiat Panda / Ford Sierra), deze aangepast zodat de slangen op een fatsoenlijke plek eruit kwamen, een pomp op de bodem gemonteerd, en inline gezet, en er twee koelblokken op aangesloten.

Op de radiator kunnen twee 12cm fans (evt op 7 volt) maar dat is de volgende (eenvoudige) stap.

Totale kosten zouden ongeveer zijn:

Kast:200,-
Koelblokken (2 st): 250,-
Pomp: 50,-
Radiator: 50,-
Slangen en divers: 50,-

Is totaal 600,-
Ongetwijfeld kan je dingen ergens goedkoper krijgen.

Wat ik wel mooi vind van het koolance systeem is het stukje elektronica, met de watertemperatuur, wat ook de fans aanstuurt. En het is een slim systeem voor de waterkoeler die zelf niet wil / kan knutselen.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 16:30

Epsilon

Op maandag 25 juni 2001 13:13 schreef Herman het volgende:
Je kan het idd ook zelf maken, maar daar moet je wel tijd voor hebben. Zelf heb in een bigtower genomen, uit de voor-onderkant een brok staal gezaagd, een radiator erin gezet (Fiat Panda / Ford Sierra), deze aangepast zodat de slangen op een fatsoenlijke plek eruit kwamen, een pomp op de bodem gemonteerd, en inline gezet, en er twee koelblokken op aangesloten.

Op de radiator kunnen twee 12cm fans (evt op 7 volt) maar dat is de volgende (eenvoudige) stap.

Totale kosten zouden ongeveer zijn:

Kast:200,-
Koelblokken (2 st): 250,-
Pomp: 50,-
Radiator: 50,-
Slangen en divers: 50,-

Is totaal 600,-
Ongetwijfeld kan je dingen ergens goedkoper krijgen.

Wat ik wel mooi vind van het koolance systeem is het stukje elektronica, met de watertemperatuur, wat ook de fans aanstuurt. En het is een slim systeem voor de waterkoeler die zelf niet wil / kan knutselen.
idd dat kan goedkoper want ik heb je kast van iemand overgekocht voor 125,-
en dan de blokke zelf maken. 40,- per blok (grof gezegt)
en dan ben je al een hele hoop minder kwijt

• Spice
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

ok, alles kan maar zo'n geintegreerde waterbak fiets jezelf niet zo voor elkaar

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Heb geen waterbak, gewoon pomp inline. (zie ook iemand anders zijn foto's in een van de draadjes)

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Op maandag 25 juni 2001 12:37 schreef TAG_Speedy het volgende:
Marco, wat doet die Silverado in je sig? mijn DIMM binnen :? :)
Alvast mijn sig aangepast, die K7T Turbo Limited Edition krijg ik ook pas donderdag.

Had gehoopt dat ik vandaag die Silverado van Gistron zou krijgen, maar ik heb de PTT niet gezien...... :'(

sigloos

Verwijderd

Ik heb dus interesse in die kast en ben nu na al die bedragen helemaal de kluts een beetje kwijt. Ik ontving van OC shop het volgende mailtje:
Beste Kees,

De prijs van de Koolance CPU, video versie zal rond de 650,- liggen.

Mega2 krijgt ze ook via ons.

Best Regards,

Jeroen

OC-Shop

e j.molinger@oc-shop.nl
Concurrentie is goed, maar ze blijken dus ook gewoon van de OC-shop af te komen. M.i. worden er dan gewoon onderling prijsafpraken gemaakt want ik had Mega2 ook al een mailtje gezonden en daar nog geen reaktie op ontvangen :(

Overigens had ik wat meer informatie gevraagd met betrekking tot temperaturen en de slechte test van de kast bij Tomshardware (http://www.tomshardware.com/cpu/01q3/010706/index.html) maar daar werd geen antwoord op gegeven.

Verwijderd

Ik heb onlangs contact gehad met Koolance en de resultaten van Tomshardware review besproken. Er blijken toch wel wat 'haken en ogen' te zitten aan de conclusie die ze bij Tomshardware getrokken hebben. Een greep uit een rij van tegen argumenten:
Er werd gebruikt gemaakt van een 110V PSU, welke extern werd omgeschakeld naar 230V. Hierdoor liep de waterpomp op 50Hz ipv de 60Hz die nodig is.
De revisie die Tomshardware hadden dateerde al van februarie dit jaar. Zoals bekend waren met de eerste revisie tal van problemen, welke nu opgelost zijn.
Tomshardware maakte gebruik van een DDR-platform in combinatie met de watergekoelde PSU versie. Deze PSU blijkt toch niet geschikt te zijn voor dit platform, om deze reden is van de watergekoelde PSU afgestapt.
Ik hoop dat het 1 en ander duidelijk is geworden.
In augustus komt een derde revisie uit welke standaard zonder PSU geleverd gaat worden. Je kan dus zelf bepalen of je een PSU erin wilt (Enermax bijvoorbeeld) of dat je je eigen PSU overzet.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
leip zo'n kastje je moet het geld er maar voor over hebben >:)

Verwijderd

De reaktie van OC-shop op mijn e-mail:
Beste Kees,

De verhuizing heeft aardig wat voeten in de aarde gehad, veel is fout gegaan. Door een aantal fouten in het PHP script konden we niet alles afkrijgen.

Terugkomend op je vraag: Ik kan geen temp resulaten geven om de simpele reden dat ik de kast nog niet op onze test-bank gehad heb. Ik krijg volgende week het nieuwe model binnen welke ik grondig zal testen.

Zoals je kan zien op de Koolance site zijn wij de officiele distributor. Dat is dus de reden dat Mega2 de kasten via ons krijgt. Het is weer opmerkelijk dat er op GoT gelijk weer over prijsafspraken onderling gesproken wordt. De OC-Shop is een steeds verder groeiend bedrijf wat zich zowel op de eind-gebruiker als ook op de reseller / sub-distributeur richt. Op dit moment hebben we in elk EU land een dealer zitten, zo ook in Nederland.

Ons adres zal zowel de showroom als ook het magazijn zijn. Op dit moment zijn we nog bezig met de showroom. Afhalen op afspraak is altijd mogelijk.

Betreffende de review op Tomshardware zie ook mijn posting op GoT: [topic=168898]

Best Regards,

Jeroen

OC-Shop

e j.molinger@oc-shop.nl
Dus...de kast is nog niet te leveren (als OC-shop ze niet heeft, dan heeft niemand ze hier in Nederland want ze zijn officieel distributeur). En voor wat betreft de reslutaten zijn we afhankelijk van de test die OC gaat doen met de kast. Ik ben wel benieuwd of dat objectief gebeurt want het is natuurlijk moeilijk om je eigen producten af te gaan zitten kraken ;);)

Ik wacht dus nog maar weer af voor dat ik een definitieve beslissing neem.

Verwijderd

Ik heb vandaag ook het mailtje van Mega2 binnen:
Hallo,

Het heeft even op zich laten wachten, maar de kasten zijn leverbaar.
Er zijn momenteel 2 modellen: de eerste heeft procc, video en moederbord watergekoeld
de tweee heeft ook de Harddisk watergekoeld. De prijzen zijn resp. ƒ.799,- incl. voor de eerste
en ƒ.899,- incl. voor de tweede. Alle overige info kun je vinden op www.koolance.com

M.v.g.
Mark
MEG@2
Computers-Netwerken-Telecom
http://www.mega2.nl
info@mega2.nl
070-3227578
Een stuk duurder dan de OC-shop dus!
Pagina: 1