Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zyxel P-2812HNU-F1 Qos Configuren voor Nvidia Gamestream

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Ik gebruik een bedraade verbinding voor mijn lokale verbinding van mijn laptop thuis, naar mijn Nvidia K1 Tablet om games te streamen.

Het streamen lukt enigzins goed, echter soms is de verbinding op 2 streepjes soms op 3 of 4 (helemaal vol)
Maar vaker op 3 of 4, soms op 2. Dit is verbonden via een tussenrouter. Op mijn ADSL modem krijg ik 2 streepjes, vrijwel nooit hoger.)

De internetsnelheid test geeft aan genoeg MBPS te krijgen 80-170, maar vanochtend aangesloten op mijn echte ADSL router kreeg ik 100 framepackets loss of 20.000 (verschilde per test)
Het gestreamde spel Witcher 3 was vol verstoring en pixels. met momenten van scherpheid.

Nu had ik hem aangesloten op mijn Sitecom WLR-2000 er tussen gezet, en nu kreeg ik geen frameloss en stond er optimale stream snelheid. Ipv incompatible gamestream -pc.

Ik zat te zoeken hoe mijn Netwerk snelheid nog beter kan worden, en mogelijk zonder tussenkomst van Router. Ik wil zo weinig mogelijk inputlag ervaren.
Kwam ik dit tegen:
www.reddit.com/r/theNvidi...m_tips_that_helped_out_a/

Nu heb ik het zover ik kan opgezet om te testen of dit verschil maakt.

Qos classifier regels ingesteld in de ADSL modem.

Echter heb ik een paar vragen waar ik niet direct antwoord op kan krijgen:
Bij Queue Setup Kun je een nieuwe Queue aanmaken, prioriteit instellen op hoogst in mijn geval, maar wat is "Weight"? Wat heeft een lage of hoge waarde hier zin?

Bij de Class setup
Voeg ik de regels toe zo gesteld als op reddit. Echter moet ik source IP en Destination IP beide op mijn IP van de laptop zetten? Of alleen Source IP aanzetten of alleen Destination?

Als ik IP Protocol aanvink en TCP of UDP kies, dan bewaard hij dit, Echter als ik de voorgestelde poorten toevoeg en op apply klik en weer terug kom, dan zie ik dat de velden leeg zijn. En dus dit alles voor niks is tot nu toe...

BIj Queue Setup staat Maximum 8 user configurable entries Maar nu ik er 3 toegevoegd heb zit op 9.. Maar hij geeft geen foutmelding of iets. Kan ik de oude entries verwijderen?
WAN_Default_Queue
LAN_Default_Queue
Fast
Active user
Passive user
Slow

Hoop dat iemand hier bedreven in is

EDIT:
Gevonden waarom hij de TCP/UDP velden leeg liet, omdat ik "From Interface" niet had aangevinkt.
Moet ik deze echter op Local zetten of Lan? Dat is toch hetzelfde...?

[ Voor 9% gewijzigd door Reconhell op 02-05-2016 21:27 ]