Marantz SR5007 - Settings

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
Mannen,

Inmiddels ben ik al ruim 2 jaar in het bezit van een Marantz SR5007 en Dali speakers. Mijn set bestaat op dit moment uit 5.0. Helaas nog geen subwoofer maar dat zit er wel aan te komen.

Nu gaat het eigenlijk niet zo zeer over de geluids-kwaliteit want daar ben ik zeer tevreden over, maar het gaat meer over de instellingen. Ik ben ondertussen ook al een tijdje aan het "spelen" met een HTPC (draait Kodi via Kodibuntu). Daarvoor ook nog even Windows met MediaPortal gedraaid.

Afgelopen weekend de TV ge-upgrade naar een LG 55EG920V om ook te kunnen genieten van 4K. Bij één van de testjes kreeg ik de eerste schrik: ik besloot om een potje Fifa te gaan spelen op de PS4 welke gekoppeld is via m'n Marantz receiver. Het beeld "stotterde" enorm. Ok, ik was even vergeten om het beeld van m'n LG TV op Game mode te zetten. Tot mijn schrik werd het nog erger. Ik ben dus even gaan zoeken en kwam uiteindelijk wat dieper in de instellingen van mijn Marantz receiver. Ik heb daar via Setup --> Video --> Output Settings e.e.a. aangepast:
  • Video Mode:
  • Aangepast van "Auto" naar "Game"
  • Video Conversion:[/li Deze stond On en heb ik uitgezet
Het was gelijk genieten. Geen stottertje meer te zien en het speelde perfect af. Niks meer aan doen zou je zeggen? Dat klopt, maar ik denk nu gelijk aan m'n HTPC.

Ik heb de uitleg gelezen en ik probeer het te snappen maar het lukt niet helemaal. Ik ga er vanuit dat mijn Marantz Receiver dus eerst het video-werk van m'n PS4 "decodeerde", klopt dit? Nu ik dit heb uitgezet decodeert mijn LG TV het signaal wat het kennelijk veel beter kan?

Kan iemand misschien uitleggen wanneer ik nou welke instellingen moet hanteren? Ik weet namelijk dat ook met geluidsinstellingen ik in het verleden veel heb moeten "spelen" om daadwerkelijk Dolby of DTS geluid te kunnen krijgen via films/series die ik via de HTPC afspeelde.

Wanneer zou ik bijvoorbeeld Video Conversion wel of niet gebruiken? En zo ja, er komen een hoop instellingen bij beschikbaar. Wat zou ik dan wel of niet in moeten stellen?

Ik hoop dat iemand mij een duwtje de goede kant op kan geven.

PS: Nog 1 "extra" vraagje. In mijn HTPC zit geen gigantische videokaart. 4K materiaal af laten spelen door dat apparaat wordt dus lastig zonder nieuwe videokaart. In mijn desktop daarentegen zit een GTX970. Ik heb helaas nog geen Plex app kunnen ontdekken voor de LG TV (WebOs 2.0). Heeft iemand misschien een tip of alternatief hoe ik dit wel zou kunnen?

[ Voor 7% gewijzigd door EricNL op 02-05-2016 19:20 ]

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Ik denk dat t een upscale functie is: de receiver probeert dan de resolutie hoger te laten lijken.

Ik denk dat t altijd proberen blijft of het zin heeft. Ik hebt op mijn Yamaha uitstaan: receiver is voor geluid en geen andere frutsels :)

Dus als je t uitzet, voert de receiver het beeld naar je tv door, maar pikt de audio er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

AV receivers moet je laten doen waar ze goed in zijn: audio weergeven. En ze zijn leuk, maar uiteraard geen voorwaarde bij het gamen of het kijken naar een film met je HTPC.
Wat ik zou doen: HTPC en PS4 rechtstreeks op de TV aansluiten, en dan het geluid (al dan niet via HDMI) naar de Marantz laten gaan. Dan laat je de TV ook doen waar ie goed in is, namelijk evt upscalen en goed weergeven, plus audio sync. Plus je kunt er voor kiezen om je receiver uit te laten als je dat wilt. Al is gamen met alleen TV geluid natuurlijk een farce als je zo'n set hebt staan :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Je kunt t prima via de receiver laten lopen, alleen de video processing uit zetten. Ik kon even geen handleiding vinden online. Ik heb geen audio sync problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
Bedankt voor de reactie's!
The Eagle schreef op maandag 02 mei 2016 @ 20:49:
AV receivers moet je laten doen waar ze goed in zijn: audio weergeven. En ze zijn leuk, maar uiteraard geen voorwaarde bij het gamen of het kijken naar een film met je HTPC.
Wat ik zou doen: HTPC en PS4 rechtstreeks op de TV aansluiten, en dan het geluid (al dan niet via HDMI) naar de Marantz laten gaan. Dan laat je de TV ook doen waar ie goed in is, namelijk evt upscalen en goed weergeven, plus audio sync. Plus je kunt er voor kiezen om je receiver uit te laten als je dat wilt. Al is gamen met alleen TV geluid natuurlijk een farce als je zo'n set hebt staan :P
Bedoel je via Arc? Ik heb namelijk mijn Marantz wel naar HDMI2 van de LG TV aangesloten waar ARC bij staat. Alleen heb ik verder al m'n apparaten (HTPC, Wii U en PS4) op de Marantz aangesloten. Enig idee of ik nog speciale instellingen moet maken op m'n Marantz of TV als ik jouw advies op zou volgen?

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer het uit. Al je apparaten aan de TV en kijken wat het doet, met en zonder ARC :)
Alleen met je HTPC moet je ff kijken, als je die ook voor muziek gebruik kun je hem wellicht bet via de Marantz aansluiten ipv via de TV. Daarentegen ondersteunt je Marantz natuurlijk ook streaming via het netwerk, dus ik denk dat dat net zo makkelijk is. Kortom: al je HDMI apparaten op je TV, dan naar de Marantz toe.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-10 02:53
Arc gebruiken = bye bye HD audio, moet je maar willen.

Plus een beetje receiver heeft een prima deinterlacer en/of verder grafisch gedeelte. Mijn oude receiver doet dat i.i.g. zichtbaar beter dan de gebruikte tv :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie Een enquête, onderzoek of schoolopdracht? Lees eerst dit!

[ Voor 78% gewijzigd door FeaR op 04-05-2016 12:56 ]

Pagina: 1