KPN Veilig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:45
Zoals op de frontpage al staat, hebben we hier ook een Mail van KPN over de tariefwijzigingen. Hierbij krijg je gratis het Anti-viruspakket 'KPN Veilig' voor twee apparaten. Nu zal dit waarschijnlijk een branded virusscanner zijn, maar dan wil ik natuurlijk weten: welke is dit dan?

Ik heb natuurlijk geen zin om een slechtere scanner er op te zetten dan die ik nu heb. En mocht het wel een goeie zijn, dan neem ik dat aanbod natuurlijk graag aan.

Heeft iemand enig idee? Op de site vind ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik dacht dat het een rebranded F-secure versie was maar weet het niet zeker

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:10

TommieW

Numa numa.

Ik ben er vrij zeker van dat het F-secure is.

Een interessant alternatief is ESET; heb ik zelf goede ervaringen mee.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

TommieW schreef op maandag 02 mei 2016 @ 18:39:
Een interessant alternatief is ESET; heb ik zelf goede ervaringen mee.
Laten we hier niet een 'wat is de beste' van maken: daar is al een topic voor :P

Ik ben zeer tevreden met mijn huidige vscanners (meervoud; verschillende per device zodat deels de detectiegraad van beide samen geldt) dus ga niet wisselen. Maar uit nieuwsgierigheid:

Waar kan je zien welke het is? Een ongeduide scanner zou ik nooit proberen, ook niet met KPN-label er aan. En: komen de updates wel op hetzelfde moment als de 'moeder'?

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 02-05-2016 18:50 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Ik heb een tijd KPN pc veilig gebruikt en toen werd het geleverd door f-secure. Het programma beschikte ook over de functies als deepguard (welke helaas conflicten veroorzaakt als de tegelijkertijd wordt gebruikt met Microsoft EMET). Als ik het huidige interface en de functies bekijk (plaatjes) komt dit sterk overeen met hoe f-secure er momenteel uit ziet (op de kleurtjes na), dus ik denk dat het nog steeds door f-secure geleverd wordt. edit, ja dus https://zakelijk.kpn.com/zakelijk/cloud/cloudstore/3923/Internet-Veiligheidspakket-voor-1-pc.htm?campaignid=ps:s=go:c=brd-CLOUD-semibrand:co=%2Bpc %2Bveilig %2Bkpn:t=textlink:f1=brand:f2=pros&gclid=CKXn55XDvMwCFdYy0wodiJMJaA

Zelf ben ik uiteindelijke direct bij f-secure gegaan omdat dit goedkoper was en het toch van dezelfde leverancier af kwam, en het een drama was om bij pc veilig een licentie na een ander apparaat over te zetten (hoop dat dit inmiddels verbeterd is). Gezien pc veilig nu gratis wordt (2 licenties) stap ik waarschijnlijk weer over.

Hoe het met updates zit weet ik niet nooit echt vergeleken.

[ Voor 37% gewijzigd door Zeehond op 03-05-2016 01:21 ]

Philips Hue Secure Contact sensor Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:45
Oke interessant. F-Secure is namelijk niet slecht. Dan maakt het me niet uit dat er ergens een KPN-logootje op staat, want het zit dan in het abonnement.

De tijd zal leren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
*Misschien een beetje een topic highjack, maar vind een apart topic een beetje onnodig*

Om welke versie van F-Secure hebben we het hier eigenlijk?

Ik gebruik al lange tijd "Avast Free", maar wil eigenlijk overstappen naar een betaald (veiliger) alternatief.
Ziggo biedt net zoals KPN gratis "F-Secure" bij zijn abbo aan, maar vraagt € 3,95 voor "Internetbeveiliging uitgebreid" .
Ik vermoedt dat "uitgebreid", "Internet Security" bevat en de gratis versie een simple uitvoering van F-Secure.
Pagina: 1