Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 765643

Topicstarter
Ik zit te twijfelen of ik een Oneplus 2 of een Nexus 5x moet nemen, omdat dit naar mijn mening de beste twee zijn. Als er nog een andere goede smartphone is, kunt u gerust reageren.
Ik heb altijd een iphone gehad, maar mijn iphone 5c is nu kapot en na wat googelen kwam ik erachter dat Iphone niet altijd het beste is. Nu heb ik dus heel goed gekeken naar wat er was en wat ik wilde. Maar ik heb niet zo veel verstand van smartphones (ondertussen meer) en het blijft toch een beetje een vraagteken door alle keuzemogelijkheden.
Ik weet niet of het uitmaakt, maar mijn ik laat mijn telefoon best vaak vallen.

Ik vind belangrijk voor nieuwe smartphone onder 430 euro:
- goede camera
- min. 32 GB
- lange batterijduur
- vingerafdruk
- goede speaker
- de rest moet ook goed functioneren.

Wat denkt u dat de beste keuze voor mij is?

Alvast bedankt,
Karlijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 765643 op 02-05-2016 18:15 . Reden: vergeten ]

Beste antwoord (via Anoniem: 765643 op 02-05-2016 18:32)

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-07 15:21

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik denk dat je met de Nexus 5X een hele goede aankoop doet, met een prijs die ook nog eens ruim onder jouw budget valt.

- Je krijgt een van de beste camera's op dit moment (ja, de camera van de Galaxy S7 is iéts beter, maar goed, dat is ook een groot prijsverschil)
- Met een goede batterijduur
- Lang en meteen alle Android updates
- Optie voor 32GB,
- Een snelle SoC (processor+videokaart+werkgeheugen)
- Een meer dan uitstekende vingerprint-scanner

Oneplus is heel leuk en aardig, tot je een keer wat aan het toestel hebt, dan hoef je niet te rekenen op een snelle of "normale" klantenservice. De 5X heeft nagenoeg dezelfde specs als de Oneplus, en op enkele gebieden nog beter (camera is een grote, vingerprint-scanner, updates enz.). Ik heb persoonlijk de Nexus 6P, het grotere broertje en die bevalt prima. Er zijn ook 2 Nexus 5X'en in het gezin en ik heb in het half jaar dat ze het toestel hebben nog geen enkele klacht gehoord.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-07 15:21

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik denk dat je met de Nexus 5X een hele goede aankoop doet, met een prijs die ook nog eens ruim onder jouw budget valt.

- Je krijgt een van de beste camera's op dit moment (ja, de camera van de Galaxy S7 is iéts beter, maar goed, dat is ook een groot prijsverschil)
- Met een goede batterijduur
- Lang en meteen alle Android updates
- Optie voor 32GB,
- Een snelle SoC (processor+videokaart+werkgeheugen)
- Een meer dan uitstekende vingerprint-scanner

Oneplus is heel leuk en aardig, tot je een keer wat aan het toestel hebt, dan hoef je niet te rekenen op een snelle of "normale" klantenservice. De 5X heeft nagenoeg dezelfde specs als de Oneplus, en op enkele gebieden nog beter (camera is een grote, vingerprint-scanner, updates enz.). Ik heb persoonlijk de Nexus 6P, het grotere broertje en die bevalt prima. Er zijn ook 2 Nexus 5X'en in het gezin en ik heb in het half jaar dat ze het toestel hebben nog geen enkele klacht gehoord.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrader
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-06 13:54
Op de 5X krijg je een "vanilla" android versie van Google, wat betekend dat updates vrijwel direct beschikbaar zijn voor Nexus apparaten. Bij de Oneplus ben je hier afhankelijk van de developers aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 765643

Topicstarter
Dankjewel voor jullie snelle reacties! Ik had ook iets gelezen over een GSM oplader bij Nexus 5x, die weinig mensen hebben. Is dat een groot minpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Staat gewoon in de review van tweakers
Daarnaast kun je meestal niet bij vrienden je smartphone opladen, want die werken doorgaans nog met micro-usb. Maar goed, wanneer alles usb-c wordt is dat probleem uit de wereld natuurlijk en naarmate je de 5X langer hebt, zal usb-c meer en meer gemeengoed worden.

Vanwege de usb-c-stekker is het sowieso aan te raden een lader bij je te hebben
Beide hebben overigens een gemiddelde accuduur. Voor een wat betere accuduur kan je ook kijken naar de Samsung Galaxy A5 (2016) of de iets grotere en dikkere Moto X Play (5,5''). Qua prestaties/specificaties op papier wat minder maar in de praktijk voor de gemiddelde gebruiker waarschijnlijk niet merkbaar. Overigens past de Galaxy S6 ook binnen je budget, aangezien er nu een cashback actie van 50 euro loopt.

Hier naast elkaar: http://tweakers.net/price...442;461344;457253;443600/ 4 van de 5 zijn ook getest door tweakers. Klik op het toestel en het kopje review en kijk wat de plus en minpunten zijn en wat voor jou zwaarder weegt.

Edit: tussen de door jou genoemde zou ik gaan voor de Nexus 5X. Hierboven al verwoord waarom.

[ Voor 14% gewijzigd door benbaba op 02-05-2016 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusius-nl
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-03 12:35
Ik heb een extra USB C stekker gekocht die meestal bij me heb. Groot minpunt? Mwa...

Je hebt ook een klein opzetstuk om van een USB kabel een USB C kabel te maken. Die krijg je er nog bij ook. Dan heb je in principe al twee kabels.

Toestel zelf is echt fijn. Voor 320~330 heb je de 32GB variant. 16 zou ik niet zo snel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swatsch
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-07 19:02
Groot nadeel van de nexus 5x vind ik de 2gb werkgeheugen. Dit kan natuurlijk genoeg zijn maar het kan ook tekort schieten. Als je veel schakelt tussen apps en je wilt graag dat dit vlot gaat (en niet dat de app telkens moet herladen) zou ik geen nexus 5x pakken.

De oneplus two heeft 4gb werkgeheugen en dan ben je in ieder geval qua multitasken beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 17:18
Accu van 5x schijn toch niet zo geweldig te zijn en de camera ook niet zo geweldig als veel sites je willen laten geloven. Zeker geen S7 of iP6 kwaliteit. Snelle updates is wel erg fijn van nexus modellen zij het max 2 jaar OS updates vanaf moment van uitkomen. Toestel is al meer dan half jaar oud dus...

3gb of 4 gb mem is zeker fijn
waarom niet budget ietje hoger en de nexus 6P nemen voor 500

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-07 16:41
De standby tijd van de 5X is goed, maar als je hem veel gebruikt dan is de accuduur niet uitzonderlijk. De fotokwaliteit is zeer goed, mede vanwege de lens, maar dat maakt het nog niet een goede camera omdat de reactietijd af en toe te lang is, ik merk vaak dat ik daardoor net dat leuke moment mis.
De 5X is zeker te verkiezen boven de oneplus, maar met jouw wensenlijstje zou ik zeker eens kijken naar de Galaxy S6, iets boven budget maar betere accu en een snellere camera met veel meer mogelijkheden.
Pagina: 1