Search Console - dubbele "title" en 'meta" -tags

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Orange
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-06 20:16
Wanneer ik in mijn Search Console kijk van mijn webshop, zie ik onder het kopje HTML-verbeteringen een aantal aandachtspunten.

Ik heb meer dan 1000 dubbele title en meta tags. Enige maanden geleden heb ik hiervoor canonical url's toegepast op al mijn productpagina's.

Ik was hierdoor in de veronderstelling dat deze dus zouden verdwijnen. Dat is dus niet het geval. Ik heb begrepen dat dit wel even kan duren, maar kan nergens iets vinden over een tijdsspanne.

Ook ben ik in de tussentijd overgestapt naar https en is het indexeren opnieuw begonnen, tenminste zo lijkt het. In ieder geval waren er na de overstap naar https geen dubbele title, en meta tags gevonden.

Mijn aanname was dus dat hij bij nieuwe indexatie de canonical wel ziet en de pagina dus niet meer als dubbel ziet...

Maar dit klopt dus blijkbaar niet.

Of gaat hier iets niet goed? Begrijp ik het verkeerd en is dit volkomen logisch? :)

Beste antwoord (via Mr Orange op 03-05-2016 19:18)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 16:54

André

Analytics dude

Dan gewoon negeren, ik ken praktisch geen website die hier geen meldingen in heeft staan. Eenmalig doornemen, controleren of het goed is, en dan lekker negeren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 15:31
Als je je titels voorziet van de naam van het product, ben je klaar. Dit staat los van een canonical tag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Gaat het om 1 pagina met 1000 titels? Of 500 pagina's met 2 titels? In het laatste geval kan het veroorzaakt worden door 1 parameter die overal achter staat, maar kan het geen kwaad omdat de canonical het wel afvangt. In het eerste geval wordt dezelfde titel op heel veel pagina's gebruikt en kan het geen kwaad daar wat aandacht aan te schenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Orange
Het gaat om heel wat pagina's die dus dubbel worden gemerkt door het gebruik van categorieën. En sommige producten zitten in meerdere categorieën.

Voorbeeld van de meest voorkomende dubbele tag:
Winkel.nl/product1
Winkel.nl/categorie1/product1

Het gaat dus in dit geval niet om parameters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Maar hebben die beide URL's wel allebei dezelfde canonical? Zo ja, dan kun je de melding negeren. Tenzij je 1000 categorieën hebt en alle producten 1000 mogelijke url's kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Orange
De canonicals staan goed.
Ik zal dus waarschijnlijk moeten wachten, of accepteren dat Search Console dit gewoon weergeeft, terwijl dit eigenlijk niet hoeft.

Ik was voornamelijk verbaasd omdat ik de canonicals al had toegevoegd voordat ik de overstap naar https had gedaan en ik een nieuwe indexatie gestart zag worden. Ik had die dubbele tags dus niet meer verwacht.

Maar goed, ik heb ook wel vaker gelezen dat dit soort zaken ten onrechte worden weergegeven.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Dan gewoon negeren, ik ken praktisch geen website die hier geen meldingen in heeft staan. Eenmalig doornemen, controleren of het goed is, en dan lekker negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Orange
Dank je André. Jammer, ik houd juist van opgeruimd en netjes. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duplicate content is alleen maar een issue doordat Google dan moet kiezen welk van die URL's in de zoekresultaten zal worden weergegeven, en die keuze kan een andere URL zijn dan die jij had gewild. Dat los je met canonical inderdaad op, dus prima zo!
Pagina: 1