Toon posts:

hd maxtor probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
met nog met die oude pc bezig
heb de harddisk met lowformat gedaan
daarna gewoon geformated en nu geeft ie geen fouten meer aan.
maar als ik nu w98 wil gaan install.dan geeft ie als ie aan het scannen is deze fout aan
de aangeven ruimte is niet juist er is mogelijk meer of minder ruimte . .. ..
als ik dan repareren kies en als ie dan verder gaat dan krijg ik dit
setup wordt geinitialiseerd
bezig met kopieren van bestanden voor windows setup
setup is onderbroken of geannuleerd
setup kan niet verder worden uitgevoerd

en dan stopt ie...?
is de harddisk dan toch niet goed?want het prog. waarmee ik heb heb lowformat van maxtor zelf geeft bij de test aan dat ie goed is???

johan

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:09
Was het niet zo dat je een HD na een low-format nog gewoon moest formateren. Start eens op van een diskette en type "format c:"
Dat moet lukken d8 ik zo

• DaRKoNe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik d8 altijd dat wanneer je een HD met 'Low Level Format' formatteerde dat je de capaciteit van de schijf terugbracht naar 512 MB..

Correct me if I'm wrong..

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:09
Op zondag 24 juni 2001 14:49 schreef DaRKoNe het volgende:
Ik d8 altijd dat wanneer je een HD met 'Low Level Format' formatteerde dat je de capaciteit van de schijf terugbracht naar 512 MB..

Correct me if I'm wrong..
Dat zou idd kunnen. Naar mij idee moet hij geen low-level format doen, maar een gewonen format. Dan moet het allemaal wel lukken.
Hij kan desnoods ook eerst nog even met fdisk de schijf verwijderen en daarna opnieuw aanmaken.

• DaRKoNe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
heb de harddisk met lowformat gedaan
daarna gewoon geformated

[...]
Dus hij heeft wel de Low Level Format gebruikt... en misschien dat ie daardoor Win98 niet kan installeren want een Low Level Format kun je (denk ik) niet ongedaan maken..

Verwijderd

Een Low Level Format is niets anders dan elke bit op de hd (dus ook de MBR ed) veranderen in een nul. Daarna moet je eerst partitioneren (bv. met fdisk of partition magic) en daarna de partities formatteren.
Daarna kun je pas win98 gaan installen.
Het klinkt alsof er bij het partities maken iets niet helemaal geod gegeaan is..

Verwijderd

Je moet ff bij Maxtor een tooltje dowloaden dat je hele schijf checkt, die vind misschien wel fouten erin.

Verwijderd

Topicstarter
voordat ik die lowformat deed heb ik alles al gedaan,en toen had ie bij het formateren
een zooi errors..
heb ook de schijf in twee delen gesplits zodat de errors niet op c stonden maar op d..
toen kon ik nog steeds w98 niet installeren
toen heb ik maar die lowformat gedaan met een prog. van maxtor en daarna gecheckt met dat prog. alles was nu ok ,toen opnieuw
partitioneren en geformat..geeft nu geen errors meer bij het formateren dus dat is ok ,maar toch wil w98 niet installeren ?hij blijft aangeven dat de ruimte op de hd niet juist is?

zou er iets met de moederboard zijn,dat de ide niet goed werkt ,
weet het echt niet meer ,het is een pc van iemand van mijn werk,ik weet niet wat ie er mee gedaan heeft maar de cdspeler was ookal
stuk heb ik vervangen en het geheugen heb ik ook maar vervangen ,dus toen vielt het effe tegen dat ie het nog niet doet.......
:'( :'(

johan

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-04 10:04

Nessuno

io sono nessuno

heb je al geprobeert je bios te reseten (mischien staat er iets fout met betrekking tot je drives)

(niet geschoten is mis geschoten)

Na rose e cient spin

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:51
Je zegt dat het een oude pc is. nou, daar heb ik ook last van (p100@120). Ik had een Maxtor HD gekocht van 30 GB, maar mobo ondersteunt maar tot 8,4 GB.(BIOS datums t/m september 1997)
Ik weet niet of dit ook zo'n grote is en hoe oud die compu is, maar het kan goed zijn dat je maxblast moet dloaden van de Maxtor site en EZ-BIOS installeren.

Verwijderd

Topicstarter
heb de bios al default gedaan of moet je echt op de moederboard resetten?

het is een gewone oude 2gb harddisk

johan

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-05 13:53

scorpionv

This space for rent

Download ff een fatsoenlijk partitioneringsprogramma, Partition Magic voor DOS bijv, en kijk of die wat met je HD kan. Linux FDisk is ook erg goed, alleen wat minder userfriendly. Als dat alles niet werkt heb je een probleem vrees ik.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-04 16:21
Probeer een primary partitie aan te maken die maximaal 2 Gb is. Installeer dan W98, dan Partition Magic en ga daarna met de rest van de HD-ruimte klooien. Werkte bij mij in een oud k*tbord.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Pagina: 1