Toon posts:

Laptop sinds kort heel traag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds korte tijd is mijn laptop heel traag tijdens het spelen van games. Eerst werkte mijn laptop goed maar nu niet meer. Ik heb van alles geprobeerd. Ik heb drivers ge-update en uiteindelijk heb ik mijn laptop zelfs gereset naar fabrieksinstellingen, maar niets helpt. Hopelijk weet iemand nog iets wat ik kan proberen :?

Alvast bedankt.

P.S. Het gaat om een hp 15-p234nd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10 14:17
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:56:
Sinds korte tijd is mijn laptop heel traag tijdens het spelen van games. Eerst werkte mijn laptop goed maar nu niet meer. Ik heb van alles geprobeerd. Ik heb drivers ge-update en uiteindelijk heb ik mijn laptop zelfs gereset naar fabrieksinstellingen, maar niets helpt. Hopelijk weet iemand nog iets wat ik kan proberen :?

Alvast bedankt.

P.S. Het gaat om een hp 15-p234nd
Houd de temperaturen eens in de gaten tijdens het spelen van games? En zorg ervoor dat je ook ziet op welke kloksnelheid je CPU en GPU lopen tijdens het gamen; als 'ie te heet wordt gaat 'ie terugclocken om beschadiging te voorkomen maar kan je dus flink gereduceerde framerates zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik zal het proberen 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 10:28

HetGezegde

Yes, you can!

Om te temperaturen na te zien, kun je het volgende programma gebruiken:
http://www.almico.com/speedfan451.exe
Wordt het te warm? Kijk dan eens voor het volgende (in deze volgorde):
1. ventilatie reinigen (compressor/perslucht busje, GEEN stofzuiger en ventilator stilhouden tijdens blazen);
2. laptop openen om koelpasta van CPU en evt. GPU te vervangen (HP's zijn vaak lastig volledig te ontmantelen);
3. koeler vervangen omdat 'ie z'n beste tijd gehad heeft;
4. als dit allemaal niet helpt: USB cooling pad aanschaffen waar je je laptop op kunt zetten.

Wellicht bij een plaatselijke PC boer langsgaan om een van bovenstaande te laten uitvoeren, mocht je het zelf niet zien zitten?

Omdat je reeds een fabrieksherstel hebt uitgevoerd, lijkt mij een virus/adware/malware niet de boosdoener. Ook ik steek het in eerste instantie op de warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10 14:17
HetGezegde schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:06:
Om te temperaturen na te zien, kun je het volgende programma gebruiken:
http://www.almico.com/speedfan451.exe
Wordt het te warm? Kijk dan eens voor het volgende (in deze volgorde):
1. ventilatie reinigen (compressor/perslucht busje, GEEN stofzuiger en ventilator stilhouden tijdens blazen);
2. laptop openen om koelpasta van CPU en evt. GPU te vervangen (HP's zijn vaak lastig volledig te ontmantelen);
3. koeler vervangen omdat 'ie z'n beste tijd gehad heeft;
4. als dit allemaal niet helpt: USB cooling pad aanschaffen waar je je laptop op kunt zetten.

Wellicht bij een plaatselijke PC boer langsgaan om een van bovenstaande te laten uitvoeren, mocht je het zelf niet zien zitten?

Omdat je reeds een fabrieksherstel hebt uitgevoerd, lijkt mij een virus/adware/malware niet de boosdoener. Ook ik steek het in eerste instantie op de warmte.
Dit zeker. En daarnaast: Na elke stap even dezelfde soort tests draaien (bijvoorbeeld een zware benchmark, of een game waarbij je merkt dat hij binnen no-time naar lagere FPS schiet).
Uiteindelijk kan een klein beetje stof in je fan al een groot verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Gebruik zelf deze van OCCT. Duidelijk en de mogelijkheid om logfiles aan te maken en geeft gelijk de TEMP en LOAD van je systeem weer:

http://www.ocbase.com/download.php?fileext=exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

En? Al tijd gehad om het na te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 16:57
Zorg ervoor dat je laptop op hogeprestaties staat. (dit kan je vinden rechts in de hoek bij je batterij icoontje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou gewoon Wndows opnieuw installeren met behulp van de media creation tool. Dan weet je zeker dat je er geen bloatware bij krijgt. Je key moet gewoon werken maar moet je wel even van te voren opzoeken (m.b.v. een willekeurige keyfinder die je ergens kan downloaden).

Het lijkt me stug dat je ventilator nu al vol met stof zit aangezien jouw model volgens de pricewatch pas sinds 28 januari 2015 wordt aangeboden. Je kan het natuurlijk altijd proberen. Koop zo'n airduster van de Action voor 3 euro, maak je laptop open en spuit hem schoon. Koelpasta vervangen enzo zou ik niet doen als je dat nooit eerder hebt gedaan.
Pagina: 1