Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor Webdevelopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik ben op zoek naar een simpele laptop die lang mee gaat, ik heb momenteel een Dell XPS17 waar ik op kan gamen, ik ben van plan een low budget laptop te kopen om mijn codeer werk op te doen en dan een desktop puur voor gamen.

Wat ga je met je laptop doen?
Een windows 10 laptop waar ik Websites mee kan maken, hier en daar een beetje photoshop, Surfen en mailen.

Wat is je budget?
Ik ben van plan ongeveer tussen de 200 en 400 uit te geven aan deze machine.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja ik neem deze mee naar mijn werk omgeving en zou hem ook in het openbaar vervoer makkelijk willen gebruiken met een redelijke accuduur.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben echt op zoek naar een ssd. Ik heb momenteel een ssd van 512GB die momenteel in mijn laptop zit, Zou ik eventueel kunnen overzetten zodat ik mijn workflow niet opnieuw hoef op te zetten.

Alvast bedankt.
:)

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:24
Welke modellen heb je zelf al gevonden en waarom sluiten deze niet aan?
Zoek je specifiek ook een model welke eenvoudig mee te nemen is wat betreft omvang of gewicht?
Overweeg je ook tweede hands?
Lenovo IdeaPad 100 14 80MH005WNX zou een optie kunnen zijn, de 2Gb er uit en 8Gb werkgeheugen er in, SSD er in plaatsen en dan moet je voor onder de 400 euro ruimschoots goed zitten. Is 14 inch, net geen 2 Kg.

[ Voor 3% gewijzigd door Raznov op 02-05-2016 13:25 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Verwijderd

Topicstarter
Raznov schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:24:
Welke modellen heb je zelf al gevonden en waarom sluiten deze niet aan?
Zoek je specifiek ook een model welke eenvoudig mee te nemen is wat betreft omvang of gewicht?
Overweeg je ook tweede hands?
Lenovo IdeaPad 100 14 80MH005WNX zou een optie kunnen zijn, de 2Gb er uit en 8Gb werkgeheugen er in, SSD er in plaatsen en dan moet je voor onder de 400 euro ruimschoots goed zitten. Is 14 inch, net geen 2 Kg.
Bedankt voor je bericht! Ik zou echter geen tweede hands willen. en ik hoorde van een collega van me dat de Lenovo IdeaPad 100 14 80MH005WNX Een passief gekoelde processor heeft. Wat een flinke nee zou zijn maar het is opzich wel in de richten naar wat ik zoek.

Waar ik zelf in de buurt zat was één van deze drie:

pricewatch: Lenovo IdeaPad 100-15iby
pricewatch: Lenovo G50-80 80E50386NX
pricewatch: HP 355 G2 J0Y61EA

In afwachting van je reactie! :)

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:10
Wat is er mis met een passief gekoelde CPU? Dat betekent minder herrie, en geen ventilatoren vol met stof na verloop van tijd ;)
Sowieso zou ik niet voor minder dan 8GB gaan als je er photoshop op wilt draaien en een SSD is erg relax met dingen als SVN en GIT.

Over photoshop gesproken, ik zou dan voor minstens een fullHD scherm gaan, maar misschien dat dat niet binnen je budget past!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:52

page404

Website says no

ik kan me niet voorstellen dat je voor max 400€ een laptop vindt die én lang meegaat, én bestand is tegen veel vervoer (daarbij ook licht is dus), én een goeie batterij heeft. Ik kan niet in je portemonnee kijken dus weet ik niet of het makkelijk is om je budget op te rekken, maar ik ben altijd wel voorstander van iets meer besteden en dan iets kwalitatiefs hebben. Vergeet ook niet dat een goed scherm ook geen luxe is met developmentwerk.
Aanvulling: als je dan toch gaat doorsparen, zou ik voor een fijne ultrabook kijken. Met 8GB geheugen dan wel.

[ Voor 12% gewijzigd door page404 op 03-05-2016 12:49 ]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-11 20:37
Voor web development is een chromebook goed genoeg, sommige applicaties kan je offline uitvoeren en oplslaan. Misschien kan je wat met https://codeanywhere.com/

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:24
ard1998 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:57:
Voor web development is een chromebook goed genoeg, sommige applicaties kan je offline uitvoeren en oplslaan. Misschien kan je wat met https://codeanywhere.com/
Klopt, ik werk zelf op de Toshiba CB 2 en ben hier heel erg tevreden mee. Full HD IPS scherm, vlot in vele opzichten, goede accu duur en compact. Werkt prima voor web development. Enige nadeel is dat Saint_Pepsi graag PS wil draaien, wat de CB niet kan en specifiek naar een Windows 10 systeem vraagt.

Strava & Untappd - Do not combine!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:52

page404

Website says no

Raznov schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:21:
[...]

Klopt, ik werk zelf op de Toshiba CB 2 en ben hier heel erg tevreden mee. Full HD IPS scherm, vlot in vele opzichten, goede accu duur en compact. Werkt prima voor web development. Enige nadeel is dat Saint_Pepsi graag PS wil draaien, wat de CB niet kan en specifiek naar een Windows 10 systeem vraagt.
curious, waarom heb je Win 10 nodig voor PS? overigens, als je "een beetje" wil photoshoppen kan dat toch met elke middenklasse systeem? In het ergste geval kijk je wat langer naar een zandloper ;)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-11 20:37
Raznov schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:21:
[...]

PS voor google chrome(book) is in beta http://www.pcmweb.nl/nieu...hop-voor-chromebooks.html

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal! :)

Ik denk dat ik voor de Toshiba CB35 C3300 ga
http://www.chromeit.nl/a-...0-13-3-chromebook-2-2016/
Pagina: 1