Nieuwe website voor het bedrijf

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-04 23:11

Dr0ppFTW

Never be clever

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik loop momenteel stage bij een bedrijf dat zaad drogers maakt met industriële doeleinden. Het is een nichemarkt en ik kom er zojuist achter dat geen enkel zoekwoord dat ik kan bedenken of genereren via google adwords veel wordt gezocht. Het lastige is dat er intern niet echt iemand is die me hier in kan begeleiden.

Vandaar hier de vraag: Wat nu? Is dit een kwestie van de minst slechte zoekwoorden uitzoeken?

Vraag 2: Is het het waard om evt de domeinnaam nog aan te passen om hem SEO optimaal te maken?

Vraag 3: Is het een ramp als er een "-" in de dommeinnaam staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
een streepje in de domeinnaam zou ik niet doen.

Ook als je zoekt op zaaddroger vind je wel degelijk een aantal bedrijven die dat doen.
https://www.google.nl/#q=zaaddroger

Misschien van die websites een beetje afkijken wat de termen in het vakgebied zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dr0ppFTW schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:49:

Ik loop momenteel stage [...] Het lastige is dat er intern niet echt iemand is die me hier in kan begeleiden.
Los van wat hierboven geantwoord is: there's your problem. Dat zou ik op z'n minst even aankaarten bij je school...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:02:
[...]

Los van wat hierboven geantwoord is: there's your problem. Dat zou ik op z'n minst even aankaarten bij je school...
Ja ik weet het, dit is echter niet mijn enige werkzaamheid hier. Ik wil hier mijn scriptie schrijven en vind het daarom niet erg dat ik op dit punt geen interne begeleiding heb. Ik krijg namelijk verder wel alle vrijheid om deze te zoeken op internet, en er is natuurlijk veel over te vinden.
Ernemmer schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:52:

Ook als je zoekt op zaaddroger vind je wel degelijk een aantal bedrijven die dat doen.

Misschien van die websites een beetje afkijken wat de termen in het vakgebied zijn.
Er is inderdaad genoeg te vinden. Maar (zo interpreteer ik onderstaande screenshot althans) wordt er maar heel beperkt daadwerkelijk op gezocht. Op zaaddroger bijvoorbeeld helemaal niet, en zelfs zeer generieke zoekwoorden als "zaad" leveren volumes op van slechts 1000 zoekopdrachten per maand.

Wat ik dus al bedoelde in mijn oorspronkelijke bericht er is dus relatief gezien weinig te doen in deze industrie wanneer het op SEO aankomt. Generieke zoekwoorden als zaad zijn namelijk al helemaal niet interessant, het gaat hier om machines waar een consument echt helemaal niks mee kan en waarschijnlijk ook zeker niet geïnteresseerd in is. En wij kunnen weer bijna niks met die consument.

Maar ik zal in ieder geval nog even afkijken bij de concurrentie.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CI7Xjl0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-06 10:12
Je geeft aan in een nichemarkt te zitten en als ik je verhaal zo lees is de verkoop voornamelijk B2B, dan is het toch logisch dat er geen hoog zoekvolume is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Topicstarter
FotW schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:36:
Je geeft aan in een nichemarkt te zitten en als ik je verhaal zo lees is de verkoop voornamelijk B2B, dan is het toch logisch dat er geen hoog zoekvolume is?
Dat is het zeker, maar mijn vraag is dus, wat nu? Zou ik het moeten negeren en de website gewoon moeten optimaliseren volgens SEO "richtlijnen"? Of zijn er bijvoorbeeld technieken om dit op een andere manier aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb hetzelfde met mijn eigen bedrijf.
Mijn doelgroep is ook B2B en er zal echt niet een potentiële klant via Google gaan zoeken naar wat ik aanbied.
Linkedin en mond-tot-mondreclame zorgen bij mij voor de opdrachten.

[ Voor 36% gewijzigd door Ernemmer op 02-05-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-06 13:49
Dr0ppFTW schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:41:
[...]

Dat is het zeker, maar mijn vraag is dus, wat nu? Zou ik het moeten negeren en de website gewoon moeten optimaliseren volgens SEO "richtlijnen"? Of zijn er bijvoorbeeld technieken om dit op een andere manier aan te pakken?
Ik denk dat dit bedrijf zijn marketingbudget beter kan richten op advertentiemethoden die aankomen bij zijn potentiële klanten ipv zich te richten op al te veel SEO. Een advertentie in een vakblad kan bijvoorbeeld veel meer hits genereren dan een goede SEO site waar niemand specifiek naar zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Domeinnaam seo'en is onzin. Hoe oud een domeinnaam is telt ook namelijk; zonde om met een nieuw domein te beginnen. Streepje in domeinnaam is niet handig, maar ik zou geen enkele moeite steken in domeinnamen.

Verder: Aan 'hits' heb je weinig, het gaat erom dat je bezoekers met bovengemiddelde interesse binnenhaalt. Dat er weinig zoekvolume is, betekent geenszins dat SEO waardeloos is. Het zijn er wellicht minder, maar mensen die via zoekmachines binnenkomen, zijn vaak erg waardevol. Je kunt de waarde per kanaal achterhalen bij een goede inrichting van Google Analytics (bijvoorbeeld SEO vergelijken met Adwords of social media).

Welke zoekwoorden je nodig hebt, haal je bijvoorbeeld door:
  • Sites en andere kanalen van concurrenten te bekijken.
  • Je sales-/marketingafdeling te vragen waar klanten op aanslaan.
  • Klanten te interviewen of enquêteren.
  • (Oude) data uit Google Analytics.
Maar het gebruik van keywords heeft alleen zin als je schrijft over zaken waar zoekers iets aan hebben. Je kunt bijvoorbeeld een pagina maken waarop je 20 keer meldt dat je friet verkoopt. Dan ben je vast vindbaar op dat keyword, maar als de geïnteresseerde na het lezen nog steeds geen idee hebt of het Franse of Vlaamse friet is, of het fabrieks- of handgemaakt is, etc., zal het je niks opleveren. De hoofdvraag zou m.i. niet moeten zijn: wat zijn de keywords, maar: welke informatie heeft een geïnteresseerde nodig om tot aankoop over te gaan?

Ik zou qua SEO misschien eerst kijken of je kunt beginnen met 404's fixen, interne linkjes aanleggen, paginatitels verbeteren, oude domeinnamen doorverwijzen, bestaande content waardevoller maken...

Tenzij je bedrijf nog helemaal geen website heeft (bedoel je nieuw als in 'vernieuwd', of 'er is er nog geeneen'?). Dan zou ik teksten schrijven die geïnteresseerden informeren, opties op een rij zetten, cases van bestaande klanten beschrijven.

[ Voor 7% gewijzigd door Boelie-Boelie op 03-05-2016 00:42 . Reden: aanvulling voor 'geen website' ]

Cogito ergo dubito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Topicstarter
Edwin88 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:42:
[...]

Ik denk dat dit bedrijf zijn marketingbudget beter kan richten op advertentiemethoden die aankomen bij zijn potentiële klanten ipv zich te richten op al te veel SEO. Een advertentie in een vakblad kan bijvoorbeeld veel meer hits genereren dan een goede SEO site waar niemand specifiek naar zoekt.
Dat denk ik eigenlijk ook, en daar ga ik na dit project dan ook zeker verder in duiken!
Boelie-Boelie schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 00:31:
Domeinnaam seo'en is onzin. Hoe oud een domeinnaam is telt ook namelijk; zonde om met een nieuw domein te beginnen. Streepje in domeinnaam is niet handig, maar ik zou geen enkele moeite steken in domeinnamen.

Verder: Aan 'hits' heb je weinig, het gaat erom dat je bezoekers met bovengemiddelde interesse binnenhaalt. Dat er weinig zoekvolume is, betekent geenszins dat SEO waardeloos is. Het zijn er wellicht minder, maar mensen die via zoekmachines binnenkomen, zijn vaak erg waardevol. Je kunt de waarde per kanaal achterhalen bij een goede inrichting van Google Analytics (bijvoorbeeld SEO vergelijken met Adwords of social media).

Welke zoekwoorden je nodig hebt, haal je bijvoorbeeld door:
  • Sites en andere kanalen van concurrenten te bekijken.
  • Je sales-/marketingafdeling te vragen waar klanten op aanslaan.
  • Klanten te interviewen of enquêteren.
  • (Oude) data uit Google Analytics.
Maar het gebruik van keywords heeft alleen zin als je schrijft over zaken waar zoekers iets aan hebben. Je kunt bijvoorbeeld een pagina maken waarop je 20 keer meldt dat je friet verkoopt. Dan ben je vast vindbaar op dat keyword, maar als de geïnteresseerde na het lezen nog steeds geen idee hebt of het Franse of Vlaamse friet is, of het fabrieks- of handgemaakt is, etc., zal het je niks opleveren. De hoofdvraag zou m.i. niet moeten zijn: wat zijn de keywords, maar: welke informatie heeft een geïnteresseerde nodig om tot aankoop over te gaan?

Ik zou qua SEO misschien eerst kijken of je kunt beginnen met 404's fixen, interne linkjes aanleggen, paginatitels verbeteren, oude domeinnamen doorverwijzen, bestaande content waardevoller maken...

Tenzij je bedrijf nog helemaal geen website heeft (bedoel je nieuw als in 'vernieuwd', of 'er is er nog geeneen'?). Dan zou ik teksten schrijven die geïnteresseerden informeren, opties op een rij zetten, cases van bestaande klanten beschrijven.
Bedankt voor je reactie, we hadden al een dommeinnaam ja, dus die zal ik dan meenemen naar de vernieuwde website. Dat is het namelijk officieel wel, sommige content wordt meegenomen maar het merendeel wordt nieuw geschreven en de website krijgt een compleet nieuwe (wordpress) build. Eindelijk mobile friendly. Of dat belangrijk is/was? Dat weet ik niet, want van de "oude" website werden geen gegevens bijgehouden :F

Verder ben ik nog van plan de klanten te interviewen en van één of twee klanten een testimonial af te nemen. Hier moet ik alleen nog even mee wachten ivm mijn scriptie.

Ik denk dat je advies over SEO een schot in de roos kan zijn. Een stuk voor de hand liggende theorie die ik een beetje uit het oog was verloren. De website is trouwens ook een soort sales tool, als catalogus zijnde zeg maar. Dus dan is het zeker zaak om 'gewoon' goede content te bieden waar de prospect iets aan heeft.

Edit: Niet dat ik dit helemaal niet heb gedaan, mijn focus was alleen wel wat verschoven. Ik zal straks alles nog eens nalezen met focus op geïnteresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ernemmer schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:52:

Sterker nog: in tegenstelling tot 'zaad drogen', is 'zaad droger' geen Nederlands :P (www.spatiegebruik.nl)

Maar het is goed denkbaar dat de doelgroep dezelfde fout maakt.

-

Maar inderdaad is het erg de vraag of Google wel de juiste weg is voor niche B2B. De website zelf kan overigens m.i. nog steeds wel van belang zijn: de aandacht krijgen is pas 1 stap in de 'pipeline'.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:20
Waarom de woorden met een laag zoekvolume uitschakelen in je adwords... juist deze opnemen. Kosten je uiteindelijk bijna niets, en iemand die bij jou binnenkomt die wel op dat keyword gezocht heeft, is vrijwel zeker een potentiële lead...
Woorden met een hoog zoekvolume laat ik juist veelal links liggen als het een niche-branche is. Aangezien dan 99% van je traffic waardeloos zal zijn.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Precies, dat is nou net het mooie van een laag zoekvolume.
Had hier eens iemand zitten die in hypotheken deed. Die kon 11 euro per klik aftikken :')
offtopic:
ik zat toen ergens op de 48 cent ofzo

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Tsja, als je iets hebt met een dusdanig kleine doelgroep, dan is SEO misschien het minste van je zorgen.

Voor wie is het? Wie heeft zo'n ding nodig? Weten die mensen dat ze zo'n ding nodig hebben? En als ze dat niet weten, wat doen ze dan nu wel en waar praten ze daarover? Kan je ze duidelijk maken in 2 zinnen dat ze zo'n ding nodig hebben?

Een betere manier tegenwoordig is weer het goede oude mond-tot-mondprincipe. Maar dan met moderne middelen. En dan zorgen dat die informatie op de juist plek komt. Zeker in een niche-markt zie je meer ons-kent-ons en dan is je reputatie een goed middel om de boodschap verder te krijgen.

Er is ook een rapport over het belang van klantervaring en klantcommunicatie. (Gaat over de markt, niet over een specifiek product)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 23-05-2016 13:37 ]

Pagina: 1