Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 21:42
Mijn vraag
Ik ben afgekomen van een Fractal Design R5 behuizing en heb nu een stuk kleinere Raijintek Styx behuizing. Eerst had ik alles met luchtkoeling gedaan en dit ging prima. nu zag ik de Raijintek Triton waterkoeling AiO en die beviel mij erg goed qua uiterlijk en blijkbaar koelt deze ook super. Heb deze momenteel in gebruik, maar ik heb een probleem dat mijn airflow niet juist is... Bij een beetje gamen wordt mijn pc heel erg warm (lees super warm). Bij deze case is het net iets lastiger met de airflow dan normaal, want alle componenten van het moederbord zitten 180 graden gedraaid. Mijn vraag is dus hoe ik mijn airflow kan verbeteren zodat hij koeler blijft. Hieronder staat de huidige situatie en een situatie die al wat beter is naar mijn idee.. Ben benieuwd met welke oplossingen jullie komen, want de zomer komt eraan en dan moet ik geen straalkachel op mijn bureau hebben staan ;)

In combinatie met
Raijintek Styx window
Raijintek Triton CORE
Intel 4690K
ASUS Strix 970

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Huidige situatie
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tAou2yGwHqum8HMczZqNrfST/full.jpg

Voorstel/optie
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SPe2cR2IgSBmOqOtkl1Bq4pF/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Leviathius op 02-05-2016 10:05 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Beste antwoord (via Leviathius op 05-05-2016 13:09)

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
Leviathius schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:29:
[...]

Ik bedoel ook niet letterlijk een vacuum, maar leek mij doordat de fans lucht wegtrekken uit die kleine ruimte dat er dan minder lucht beschikbaar is om aan te trekken voor de fans.

En bij het tweede plaatje, als ik dan die onderste fan weglaat, kan het dan niet zijn dat mijn GPU te weinig koele lucht krijgt om zichzelf te koelen?

Alvast bedankt!
De fans zullen inderdaad we lucht van ekaar wegtrekken, maar de ruimte tussen elkaar is zo'n 3cm gok ik, dat moet genoeg zijn om voor beide genoeg lucht te hebben om fatsoenlijk te werken.

Het kan zijn dat de 1 intake fan genoeg is om lucht de kast in te brengen, maar je kan natuurlijk gewoon die 2de intake erbij doen. (als je geen fan hebt liggen kan je eerst zonder proberen ipv gelijk een fan te bestellen als deze eigenlijk niet nodig is)

[ Voor 8% gewijzigd door [Remmes] op 02-05-2016 10:53 ]

ja, daag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Je voostel/optie moet prima kunnen. (wellicht die onderste extra fan niet eens nodig)

Daarbij ga je echt geen vacuum creeren bij je 970/rad,

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
[Remmes] schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:22:
Je voostel/optie moet prima kunnen. (wellicht die onderste extra fan niet eens nodig)

Daarbij ga je echt geen vacuum creeren bij je 970/rad,
Ik bedoel ook niet letterlijk een vacuum, maar leek mij doordat de fans lucht wegtrekken uit die kleine ruimte dat er dan minder lucht beschikbaar is om aan te trekken voor de fans.

En bij het tweede plaatje, als ik dan die onderste fan weglaat, kan het dan niet zijn dat mijn GPU te weinig koele lucht krijgt om zichzelf te koelen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Leviathius schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:29:
[...]

Alvast bedankt!
De fans zullen inderdaad we lucht van ekaar wegtrekken, maar de ruimte tussen elkaar is zo'n 3cm gok ik, dat moet genoeg zijn om voor beide genoeg lucht te hebben om fatsoenlijk te werken.

Het kan zijn dat de 1 intake fan genoeg is om lucht de kast in te brengen, maar je kan natuurlijk gewoon die 2de intake erbij doen. (als je geen fan hebt liggen kan je eerst zonder proberen ipv gelijk een fan te bestellen als deze eigenlijk niet nodig is)

[ Voor 8% gewijzigd door [Remmes] op 02-05-2016 10:53 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
[Remmes] schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:50:
[...]

Thanks voor de info en hulp. Ik ga vanavond ff knutselen om de airflow om te draaien. Laat je wel weten of het probleem is opgelost of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Leviathius schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:55:
[...]

Thanks voor de info en hulp. Ik ga vanavond ff knutselen om de airflow om te draaien. Laat je wel weten of het probleem is opgelost of niet :)
Succes!

ja, daag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
@Remmes
Heb de airflow ondertussen omgedraaid. Ik merk dat het al een hoop scheelt, echter ga ik nog wel een fan op de bodem monteren, want de radiator van de waterkoeling wordt nu als enige nog gloeiend heet. Komt natuurlijk doordat hij nu warme lucht vanuit de kast naar buiten blaast. Dat is niet echt optimaal natuurlijk.

Thanks in ieder geval!

Pagina: 1