Na jaren met een "consumenten"-pc gewerkt te hebben. Wil ik nu eindelijk mijn eerste PC gaan bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC gaat gebruikt worden voor software development (Visual Studio, NetBeans, SQL Server 2014 Developer),Office, foto-bewerking (Photoshop), Videobewerking (Game captures), Game capturing, Games (voornamelijk MMO en single player games) en Tweakers bezoeken. En alle kleine dingen die ik nog vergeten ben te noemen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een maximum prijs, maar de richtprijs is +/- 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige dataschijf (2TB) en een ingebouwde LG Bluray brander. Dit is verder niet echt relevant.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eén SSD en één dataschijf (zie hierboven), een redelijke (medium range) videokaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua merkvoorkeur zo min mogelijk ASUS, vanwege slechte ervaringen met dat merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In de kast moet ik een blu-ray brander kunnen bouwen. Een USB 3.1 Type-C aansluiting op het moederbord is geen must maar wel een hele sterke wens.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Zoals je ziet heb ik zowel een i5 als een i7 geselecteerd. Ik wil gaan bepalen welke van die twee ik het beste kan kiezen. Ik neig hierbij sterk naar de i7. Dit voornamelijk omdat bij ontwikkelen ik redelijk veel gebruik maak van Multitasking. (Het komt voor dat ik meerdere instanties van Visual Studio open heb) Mijn huidige PC thuis heeft een i7 2600.
Het enige punt om voor de i5 te gaan is de prijs, maar ik vraag me af of ik dan misschien mezelf in de voet schiet en de ontwikkeling bemoeilijk.
Voor de andere componenten heb ik verschillende reviews (hier en op andere sites) gelezen en gekeken of het allemaal goed bij elkaar past. Zijn er nog zaken die ik vergeten ben?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC gaat gebruikt worden voor software development (Visual Studio, NetBeans, SQL Server 2014 Developer),Office, foto-bewerking (Photoshop), Videobewerking (Game captures), Game capturing, Games (voornamelijk MMO en single player games) en Tweakers bezoeken. En alle kleine dingen die ik nog vergeten ben te noemen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een maximum prijs, maar de richtprijs is +/- 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige dataschijf (2TB) en een ingebouwde LG Bluray brander. Dit is verder niet echt relevant.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eén SSD en één dataschijf (zie hierboven), een redelijke (medium range) videokaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 222,95 | € 222,95 |
| 1 | Intel Core i7-6700 Boxed | € 310,95 | € 310,95 |
| 1 | MSI Z170A-G45 GAMING | € 157,95 | € 157,95 |
| 1 | MSI R9 380 Gaming 2GB | € 200,95 | € 200,95 |
| 1 | Cooler Master K380 | € 43,95 | € 43,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM | € 54,98 | € 54,98 |
| 1 | Noctua NH-L9x65 | € 41,- | € 41,- |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 66,71 | € 66,71 |
| 1 | Corsair CX600M | € 72,50 | € 72,50 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 87,95 | € 87,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.259,89 | |
Qua merkvoorkeur zo min mogelijk ASUS, vanwege slechte ervaringen met dat merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In de kast moet ik een blu-ray brander kunnen bouwen. Een USB 3.1 Type-C aansluiting op het moederbord is geen must maar wel een hele sterke wens.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Zoals je ziet heb ik zowel een i5 als een i7 geselecteerd. Ik wil gaan bepalen welke van die twee ik het beste kan kiezen. Ik neig hierbij sterk naar de i7. Dit voornamelijk omdat bij ontwikkelen ik redelijk veel gebruik maak van Multitasking. (Het komt voor dat ik meerdere instanties van Visual Studio open heb) Mijn huidige PC thuis heeft een i7 2600.
Het enige punt om voor de i5 te gaan is de prijs, maar ik vraag me af of ik dan misschien mezelf in de voet schiet en de ontwikkeling bemoeilijk.
Voor de andere componenten heb ik verschillende reviews (hier en op andere sites) gelezen en gekeken of het allemaal goed bij elkaar past. Zijn er nog zaken die ik vergeten ben?