beste tweakers,
omdat ik klaar ben met laptops wil ik een desktop samenstellen van om en rond de 400 eurotjes
mijn budget is max 430 euro en omdat ik in de toekomst eventueel als mijn budget het toelaat wil upgraden moeten alle componenten vervangbaar zijn.
WAT IK WIL DOEN MET DE PC:
Ik wil graag internetten en af en toe een spelletje spelen (af en toe een videotje bewerken en internetten en mailen
)
WAT MAG HET KOSTEN?:
om en rond de 400 euro, ik ga de pc uiteindelijk zelf bouwen.
WAT IK MEENEEM KWA RANDAPPRATUUR EN COMPONENTEN:
Een stroomkabel uit een oude server en mijn trouwe muis(logitech M185) (die server had ik aangeboden op V&A) maar die heb ik off gehaald wegens mot met een andere tweaker)
WAT IK DENK NODIG TE HEBBEN?:
zowieso een ruime voeding van minimaal 500 watt (liefst modulair en 80 plus bronze certificaat)
LIEFST een AMD apu (die zijn goedkoper en hebben meestal een geintregeerde GPU) ik hoef trouwens geen highend videokaart maar een geintregeerde is al voldoende.
het moederbord moet een AM3+ of een FM2+ socket hebben (zelf weet ik het verschil niet eens maar ik denk dat FM2+ sockets sneller zijn).
De behuizing moet een midi tower zijn met 7 sloten kleur en merk maakt niks uit
interne harde schijven heb ik zelf nog wel
minimaal 4gb aan RAM geheugen (liefst ddr4 maar mag ddr3
kwa koeling (ik heb uit die server een paar koelers gehaald en die voldoen prima
)
de processor moet van AMD zijn het liefst een AMD a8-7600
OF IK WENSEN HEB?:
1 dingetje maar: de voeding moet tegen stroompieken en overbelasting beschermd zijn en tegen oververhitting
OF IK GA OVERKLOKKEN?:
ik zou wel willen maar enkel als jullie mij dat aanraden
WAT IK VAN JULLIE VERWACHT:
ik verwacht van jullie dat jullie mij adviseren over de componenten die ik zou moeten kopen
mvg maarten32
PS sorry van de hoofdletters als kopjes
hopen dat jullie mij een beetje kunnen helpen
omdat ik klaar ben met laptops wil ik een desktop samenstellen van om en rond de 400 eurotjes
mijn budget is max 430 euro en omdat ik in de toekomst eventueel als mijn budget het toelaat wil upgraden moeten alle componenten vervangbaar zijn.
WAT IK WIL DOEN MET DE PC:
Ik wil graag internetten en af en toe een spelletje spelen (af en toe een videotje bewerken en internetten en mailen
WAT MAG HET KOSTEN?:
om en rond de 400 euro, ik ga de pc uiteindelijk zelf bouwen.
WAT IK MEENEEM KWA RANDAPPRATUUR EN COMPONENTEN:
Een stroomkabel uit een oude server en mijn trouwe muis(logitech M185) (die server had ik aangeboden op V&A) maar die heb ik off gehaald wegens mot met een andere tweaker)
WAT IK DENK NODIG TE HEBBEN?:
zowieso een ruime voeding van minimaal 500 watt (liefst modulair en 80 plus bronze certificaat)
LIEFST een AMD apu (die zijn goedkoper en hebben meestal een geintregeerde GPU) ik hoef trouwens geen highend videokaart maar een geintregeerde is al voldoende.
het moederbord moet een AM3+ of een FM2+ socket hebben (zelf weet ik het verschil niet eens maar ik denk dat FM2+ sockets sneller zijn).
De behuizing moet een midi tower zijn met 7 sloten kleur en merk maakt niks uit
interne harde schijven heb ik zelf nog wel
minimaal 4gb aan RAM geheugen (liefst ddr4 maar mag ddr3
kwa koeling (ik heb uit die server een paar koelers gehaald en die voldoen prima
de processor moet van AMD zijn het liefst een AMD a8-7600
OF IK WENSEN HEB?:
1 dingetje maar: de voeding moet tegen stroompieken en overbelasting beschermd zijn en tegen oververhitting
OF IK GA OVERKLOKKEN?:
ik zou wel willen maar enkel als jullie mij dat aanraden
WAT IK VAN JULLIE VERWACHT:
ik verwacht van jullie dat jullie mij adviseren over de componenten die ik zou moeten kopen
mvg maarten32
PS sorry van de hoofdletters als kopjes
hopen dat jullie mij een beetje kunnen helpen