Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop met externe systeemkast(pc) aansluiting?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zat eraan te denken om een heel dun laptop te gebruiken met weinig hardware erin.
En deze wil ik koppelen aan een externe systeemkast met GPU...CPU...RAM...SSD...alles der in eigenlijk.

Is dat mogelijk? Zoja kan ik met 1 kabel dan het kast koppelen aan het laptop?

Jullie zullen denken "wtf waarom?"
Ik heb een gaming laptop gekocht en toch draaien games er niet soepel op, of word de laptop snik heet.
En ik wil geen super dik laptop hebben.

Is wat ik gevraagd heb mogelijk? Zoja hoe worden dit soort dingen gekoppeld.
Als ik google kan ik alleen een externe GPU zien.
Maar ik wil liever alle hardware in de externe kast hebben zodat ik een dunner laptop kan hebben, en die super koel blijft.

Mvg,

Rotterdammer

Alle reacties

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:43
met virtualisatie, VMware, Xen, Terminal server oid kan veel. Voor office situaties tenminste, of dit voor games ook een goede oplossing is durf ik niet te zeggen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:02

heuveltje

KoelkastFilosoof

Volgens mij werkt dat voor geen meter als je wilt gamen :P
Als het enige van de laptop dat je nog wilt gebruiken een beeldscherm en toetsenbord is.
ZOu ik gewoon een game-pc kopen, en de laptop gewoon alleen als laptop gebruiken :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op m'n laptop scherm of gewoon op de laptop kunnen gamen.
Dus desktop/bureau is geen optie voor mij :(

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:04:
Ik wil op m'n laptop scherm of gewoon op de laptop kunnen gamen.
Dus desktop/bureau is geen optie voor mij :(
Dan is het antwoord, nee, bestaat (nog) niet.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Zoektermen zijn dan "gaming on a terminal server" , want daar moet je naar toe denk ik.
Daarnaast heeft steam standaard zelf zoiets ingebouwd : https://support.steampowe...IAV-1617&l=dutch#whatisit

Dus je kunt er mee experimenteren, maar er is geen standaard kastje wat je ergens aan kunt hangen.

[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 02-05-2016 10:19 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Dat is jammer :(

Dus het enige wat we kunnen dus in het jaar 2016 is het GPU extern koppelen?

CPU word ook best heet denk ik. Alhoewel ik er weinig verstand van heb.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11 10:01

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:22:
Dat is jammer :(

Dus het enige wat we kunnen dus in het jaar 2016 is het GPU extern koppelen?

CPU word ook best heet denk ik. Alhoewel ik er weinig verstand van heb.
Wat bedoel je met "het GPU extern koppelen"?

Anders gewoon wachten tot 2066 dan kan het vast wel.... ;)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:43
als je de zoekterm van 'heuveltje' volgt zie je dat er meer mensen mee bezig zijn. Er zijn dus wel oplossingen, maar max res en hoge fps zou ik niet verwachten.

Ik vind de vraagstelling intrigerend, maar heb zelf de hardware niet. Wellicht vind een andere tweaker het een interessant genoeg om mee te experimenteren.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:30

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik heb er niet zo gek veel verstand van, maar is het niet mogelijk om een game te streamen van een gamepc naar de laptop toe?

Zie ook nieuws: Valve maakt Steam In-Home Streaming voor iedereen beschikbaar

[ Voor 52% gewijzigd door Standeman op 02-05-2016 10:48 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Topicstarter
Dus mijn pc gaat naar mijn laptop streamen?

Dit moet bekabeld gaan neem ik aan?

Maar kan dit ook met non-valve games?

Helaas is er best weinig informatie over als ik zoek. Of ik zoek heel slecht.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:50:
Dus mijn pc gaat naar mijn laptop streamen?

Dit moet bekabeld gaan neem ik aan?

Maar kan dit ook met non-valve games?

Helaas is er best weinig informatie over als ik zoek. Of ik zoek heel slecht.
Dat laatste denk ik :)

Om mezelf maar te qouten

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat dit alleen kan met steam games. Ik gebruik geen steam en speel niet met steam games helaas.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:55
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:50:
Ik zie dat dit alleen kan met steam games. Ik gebruik geen steam en speel niet met steam games helaas.
Als er een NVidia-kaart van 2012+ in de pc zit kan je ook NVidia Gamestream gebruiken:
http://moonlight-stream.com/

Met deze applicatie kan je games starten en streamen naar je laptop/pc/telefoon/koelkast op een Steam-in-home-streaming-achtige manier waarbij je geen Steam nodig hebt.
De NVidia game experience (of hoe die applicatie ook heet...) vindt al je games op je pc (of je moet ze zelf toevoegen als 'ie sommige niet vindt) en de meeste games kan je dan prima streamen.
Wel even ervoor zorgen dat je zowel je pc als je laptop via een kabel aan de router hebt hangen, dat geeft de minste latency (veel mensen zeggen dat alleen de meeste fast-paced shooters niet geweldig speelbaar zijn maar dat de rest geweldig aanvoelt, zonder al teveel drops en latency)
Pagina: 1