Cisco epc3928 switch + eigen router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06 21:25
Mijn vraag
Is het mogelijk om de DHCP van de cisco epc3928 uit te schakelen en vervolgens de 3 LAN poorten te gebruiken als switch waarbij LAN1 een router wordt aangesloten met dhcp functie?

Deze router komt dan in de woonkamer te staan. Terwijl de Cisco router in de meterkast staat.

Of

Is het voor de hand liggend de router in de woonkamer als wifi access point + switch te gebruiken en de cisco epc3928 als dhcp router?

Probleem het wifi signaal van de cisco router in de meterskast is erg traag. Die is ook moeielijk te verplaatsen omdat veel utp kabels bij elkaar komen in de meterkast.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.
De stappenplannen van ziggo beschrijven het senario, beschreven in de eerste zin hierboven niet. https://www.ziggo.nl/klan...t-losse-router-instellen/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11193

De cisco Epc is op zich een prima router. Deze is overigens nauwelijks als switch alleen te gebruiken omdat deze een cai signaal nodig heeft en relatief gezien veel stroom gebruikt.

Beter is het om de Cisco Epc in de meterkast te laten en een extra AP bekabeld aan te sluiten daar waar WiFi nodig is.

Waarschijnlijk kun je je eigen router als AP instellen. [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 11193 op 02-05-2016 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik heb zelf de Cisco router van ziggo als router geinstalleerd staan, met WiFi uitgeschakeld. Heb een acces point er aan gehangen voor beter WiFi bereik, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06 21:25
Kan ik de Lan poorten op de router die als AP dient ook gebruiken? Dus AP + Switch?

Edit. Antwoord wordt al gegeven in: [url]/http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1260465[/url]

[ Voor 39% gewijzigd door devinjanssen op 02-05-2016 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Als je DHCP server op de router welke je wilt gebruiken als AP/switch uitzet wel, denk ik. Hangt natuurlijk van het merk/type router af wat je wilt gebruiken. Lees ook even de hier boven geplaatste link naar de how-to even door.