Daar staan vast geen reviews over hier op tweakers.net
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
IIII = IV (of gewoon "4")
Btw rare videoplank
Btw rare videoplank
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Verwijderd
Wat uik ervan vind? Ja...moeilijk te zeggen want ik heb hem niet, maar hij lijkt me niet een van de beste keuzes die je op dit moment kan doen, want:
- check wat benchmarks en zie dat de amd athlon op dezelfde/mindere snelheid de Pentium 4 eruit rent!!!
- De twee keer zo lange pipeline van de pentium IV wordt pas rendabel bij een snelheid van 2 GHz of hoger. De simpele rekensom leert ons dat...1/2(GHz) * 20(subtaken in pipeline) = 1/1(GHz) * 10(subtaken).
- Een derde argument is dat de p4 op dit moment nog op 0.18 micron wordt gebakken. En eind dit jaar, wordt overgestapt op de northwoord core(0.13 micron) en 478 pins. Moederbordfabrikanten gaan dan echt hun hardware optimaliseren. Op dit moment(Willamette core) zijn de pins niet-compatible. Nmelijk 423 op dit moment.
Mijn advies is dus....wachten als je een p4 wil kopen en als je nu een comp wil neem een athlon-c 1333 ofzo(No flamewar intended)
Su6es met je keuze!
- check wat benchmarks en zie dat de amd athlon op dezelfde/mindere snelheid de Pentium 4 eruit rent!!!
edit:
Sorry Melvin
Sorry Melvin
- De twee keer zo lange pipeline van de pentium IV wordt pas rendabel bij een snelheid van 2 GHz of hoger. De simpele rekensom leert ons dat...1/2(GHz) * 20(subtaken in pipeline) = 1/1(GHz) * 10(subtaken).
- Een derde argument is dat de p4 op dit moment nog op 0.18 micron wordt gebakken. En eind dit jaar, wordt overgestapt op de northwoord core(0.13 micron) en 478 pins. Moederbordfabrikanten gaan dan echt hun hardware optimaliseren. Op dit moment(Willamette core) zijn de pins niet-compatible. Nmelijk 423 op dit moment.
Mijn advies is dus....wachten als je een p4 wil kopen en als je nu een comp wil neem een athlon-c 1333 ofzo(No flamewar intended)
Su6es met je keuze!
Jij bedoelt vast de petium 4Op zondag 24 juni 2001 12:41 schreef zonietdantochwel het volgende:
- check wat benchmarks en zie dat de amd athlon op dezelfde/mindere snelheid de athlon 4 eruit rent!!!
Thnx lui ik denk dat ik nog wel even wacht
en dat ik dan maar wat meer ga internetten want met die p266 die ik nu heb kan ik echt geen F***
en dat ik dan maar wat meer ga internetten want met die p266 die ik nu heb kan ik echt geen F***
lol ik raak in de war... en nou staat dit topic ook nog bij videoplanken en beeldkannonnen. sugt.
euh.. ik zo een athlon4 kopen die heeft de kIIIIIII core
euh.. ik zo een athlon4 kopen die heeft de kIIIIIII core
Verwijderd
Ik zou zelf voor een dondervogel gaan (tbird athlon). Die zijn lekker rap en kosten iets minder en de technologie van de pentium 4 is nog niet optimaal een 1.7 pentium is maar een tikie sneller dan een 1.2 athon duz ik zou gaan voor de athlon.
Verwijderd
Een P4 1.4 kopen is dom. (je schrijft het ook nogal verkeerd)
Een Athlon 1.4 GHz is goedkoper alles genomen, een PAK sneller en je kan nog upgraden naar de A4 met het moederbord, met een P4 moederbord kom je binnen een half jaartje nergens meer.
JC
Een Athlon 1.4 GHz is goedkoper alles genomen, een PAK sneller en je kan nog upgraden naar de A4 met het moederbord, met een P4 moederbord kom je binnen een half jaartje nergens meer.
JC
Pagina: 1