USB WCD milieu vriendelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissers
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-12-2024
Beste tweakers,

Ik ben aan het kijken naar wandcontactdozen met ingebouwde USB. Deze wil ik in mijn slaapkamer plaatsen om zo mijn telefoon/tablet s'nachts op te laden.

Nu weet ik dat als je een opladerblok in het stopcontact laat zitten als hij niks oplaad, dat dit redelijk wat onnodige stroom kost. Maar als ik mijn laadkabeltje in zo'n USB WCD laat zitten (zonder apparaat er aan) kost dit dan ook onnodig stroom.

Of te wel: is een USB WCD milieuvriendelijker dan een opladerblok in je stopcontact laten zitten?

Met vriendelijke groet,
Sebastiaan Vissers

Beste antwoord (via Vissers op 02-05-2016 14:36)

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 10:48

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Vissers schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:03:
ik had via www.gaveactie.nl een mooie aanbieding gezien, van een WCD met 2 usb poorten voor €8,95 (+ €5,95 vzk). hier zit een mooi logo op van de cablexpert, maar de WCD zal vermoedelijk wel per stapelkorting uit China komen. iemand ervaring met deze WCD?
Dus € 14,90 voor een stopcontact waarbij je twijfelt of het wel kwaliteit is, versus € 20 voor een 2USB exemplaar waarvan de kwaliteit in ottonet in "WCD met USB aansluiting" toch wel redelijk goed verdedigd is :)

Zie https://2usb.eu/2-usb-wall-outlet, voor € 20 ben je klaar, redelijke no-brainer volgens mij (8>

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Vissers schreef op maandag 02 mei 2016 @ 07:25:
Nu weet ik dat als je een opladerblok in het stopcontact laat zitten als hij niks oplaad, dat dit redelijk wat onnodige stroom kost.
Als het goed is niet. Onbelast mogen voedingen tegenwoordig maar 0.5W verbruiken volgens mij, sommigen halen 0.1W. Tenzij het een voeding van 10 jaar terug is.

Die dingen in het stopcontacten hadden niet bepaald een goed rendement en konden ook niet veel stroom leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Of je wel of niet het stekkertje erin steekt maakt niks uit (zit geen mechanische schakelaar ofzo erin). Maar het verbruik hoort ook laag genoeg te zijn van zo'n adapter (of inbouw) dat het verwaarloosbaar moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39101

Koop een erkend merk en geen bouwmarkt merk.

Ze verbruiken iets, hoeveelheid verschilt per merk.

b.v. Busch-Jaeger. Zie link.

https://www.busch-jaeger....ontactdoos-met-randaarde/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:58

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Interessant leesvoer over USB WCD: ottonet in "WCD met USB aansluiting"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik zal niet de allergoedkoopste chinese versie bij dealextreme bestellen. Die chinezen nemen het niet zo nauw met specificaties :p (Sterker, dat soort spul kan imo brandgevaarlijk zijn :X )

Maar, zoals gezegd, als je niet al te veel beknibbeld en een goed merk in huis haalt, valt het mee met de hoeveelheid stroom dat zo'n ding idle verbruikt.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07 13:54

SpamLame

niks

Vissers schreef op maandag 02 mei 2016 @ 07:25:
Beste tweakers,

Ik ben aan het kijken naar wandcontactdozen met ingebouwde USB. Deze wil ik in mijn slaapkamer plaatsen om zo mijn telefoon/tablet s'nachts op te laden.

Nu weet ik dat als je een opladerblok in het stopcontact laat zitten als hij niks oplaad, dat dit redelijk wat onnodige stroom kost. Maar als ik mijn laadkabeltje in zo'n USB WCD laat zitten (zonder apparaat er aan) kost dit dan ook onnodig stroom.

Of te wel: is een USB WCD milieuvriendelijker dan een opladerblok in je stopcontact laten zitten?

Met vriendelijke groet,
Sebastiaan Vissers
Zonder de details te weten over de WCD en losse oplader is er niks over te zeggen anders dan "het zal elkaar niet zoveel ontlopen, maar beide zijn onzuiniger dan het loskoppelen van een ongebruikte lader." Ofwel meten is weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissers
Beste tweakers,

bedankt voor jullie antwoorden!

aangezien mij middels reclames en moeders-bemoeienis is aangeleerd altijd mijn oplader uit het stopcontact te halen, was ik er een beetje vanuit gegaan, dat dit (nog steeds) een dingetje was. door jullie berichten, heb ik mijzelf iets beter ingelezen en voor €0,03 per jaar ga ik mijn oplader niet meer uit het stopcontact halen:) weer wat geleerd.

blijft alleen de vraag over of een USB WCD de moeite is. dit ziet er natuurlijk een stuk mooier uit, dan een stekkerdoos met 2 opladers naast mijn bed.

ik had via www.gaveactie.nl een mooie aanbieding gezien, van een WCD met 2 usb poorten voor €8,95 (+ €5,95 vzk). hier zit een mooi logo op van de cablexpert, maar de WCD zal vermoedelijk wel per stapelkorting uit China komen. iemand ervaring met deze WCD?

als ik een USB WCD van bv PeBa zou nemen ben ik €60,- kwijt, dat verdien ik in geen 300 jaar terug.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 10:48

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Vissers schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:03:
Dus € 14,90 voor een stopcontact waarbij je twijfelt of het wel kwaliteit is, versus € 20 voor een 2USB exemplaar waarvan de kwaliteit in ottonet in "WCD met USB aansluiting" toch wel redelijk goed verdedigd is :)

Zie https://2usb.eu/2-usb-wall-outlet, voor € 20 ben je klaar, redelijke no-brainer volgens mij (8>

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissers
duidelijk! tnx voor de hulp mensen
Pagina: 1