Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• still2fast4u
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15-06-2017
Mijn vraag
ik begrijp de logica niet van de ACM-100 KAKU systeem.
ze zeggen dat gewone lampen tot 200 watt kan en led amper 24 watt.
concreet heb ik in de woonkamer alleen al 8 x 6 watt spots dus 48 watt,
dus één enkele ACM-100 zou niet gaan en zou ik er dus 2 moeten aanschaffen voor de woonkamer alleen.
ik vraag me af op wat ze zich baseren want ik kan de logica hiervan niet vinden.
iemand al ervaring met de ACM-100 KAKU? en hoe is je opstelling hiervan?
ik doe dit namelijk voor duurzamer en ecologisch mijn huis op te stellen gezien ik totale renovatie bezig ben.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb op hun officiële website
U bent in staat om met deze ontvanger gloeilampen en halogeen verlichting van 20 tot 200 Watt draadloos te dimmen. Voor 12 Volt halogeen verlichting in combinatie met een draadgewonden (spoel)transformator is het minimale wattage 40 Watt. Dimbare LED en spaarlampen kunt u met deze dimmer dimmen van 3 tot 24 Watt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschil is, dat de dimmer de spanning regelt om zo de lamp te dimmen.
Gezien LED een driver (een speciale transformator) nodig heeft om van 230V wissel, 12V of 24v gelijkspanning te maken en tevens de frequentie aan te passen.

Deze driver heeft een constante stroom nodig, dus als je de spanning verlaag, zal de driver toch proberen om de stroom constant te houden.

Formule P = U x I

P= Watt
U = Spanning
I = Stroom

Nu reken: Hoeveel stroom, dus I, heeft de LED driver constant nodig!

P = 24 watt max
U= 230V

Dus 24 watt gedeeld door 230v = 0,1A

Dus 0,1 A heeft de driver constant nodig.

Als met deze dimmer de spanning maximaal dimt, blijft er iets meer dan 10% over, dus 90% minder spanning.

Dus 10% van 230V= 23V

Maar de driver blijft 0,1A trekken.

Dus het max. watt P = 23V U x 0,1A I = +/- 23 watt, dus 24 watt zoals geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl15
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-04 19:05
23*0,1 is 2,3 W