Card Reader met USB3 doorvoer, bestaat dat?

Pagina: 1
Acties:

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 13:48
Ik zoek een?
Interne SDHC / SDXC kaartlezer die op USB3 snelheid werkt. Maar ik wil de USB3 poorten op mijn behuizing niet opgeven, dus ik zoek een kaartlezer die ook een USB3-header als uitgang heeft, zodat ik daar de USB3-aansluiting van de behuizing weer kan aansluiten.

Liefst een 5.25", maar als dit alleen in 3.5" zou bestaan, dan gooi ik er wel een adapter tegenaan.

Dus zoiets:

MOBO USB3 header ---> kaarlezer ---> behuizing

Ik heb de pricewatch al eens doorgevlooid, maar ik heb daar nog geen kunnen vinden waarvan duidelijk is dat hij een UB3 uitgang heeft.

Wat is je budget?
Laten we zeggen 50 euro. Maar liefst zo min mogelijk.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb een Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 moederbord en een Fractal Design Define R4 Pearl Black behuizing.

Verwijderd

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:44

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Of iets als deze?

pricewatch: NZXT Aperture M

edit:
Ah, met onderstaande uitleg van RGAT snap ik je probleem, dat gaat inderdaad lastiger worden 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door IceStorm op 02-05-2016 07:11 ]

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Met een USB3 header, bedoel je de 20pin interne stekker?
Dat zal je iig niet vinden, een cardreader welke zelf op USB3 werkt en een ingebouwde USB hub heeft voor een extra 20pin...
De controllers die tot nu toe gelinkt zijn hebben voor zover ik kan vinden een kaartlezer die op USB2.0 werkt en dan wat losse poorten die USB3 zijn.
Misschien is het makkelijker een externe cardreader en een USB3 hub te kopen?
Of anders een PCIe USB3 controller welke een extra interne USB3 header geeft?

Fixing things to the breaking point...

• aap
Ja, dat is precies wat ik bedoel. Zover ik kan zien hebben de apparaten die Hazimix en Icestorm linken dat toch niet.

Ik had gehoopt dat zoiets toch zou bestaan. Ik heb geen zin nog weer een extra PCIe kaart hiervoor in te zetten, dus dan denk ik dat mijn plan B een externe kaartlezer wordt.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:11
Met een cardreader die zelf een USB3-poort heeft heb je toch nog steeds een USB3-poort op/aan je behuizing? Of wil je méér USB3-poorten in totaal?

Bij die NZXT werkt de cardreader overigens maar op USB 2-speed, iets wat wel meer van die cardreaders-met-USB-3-dingen doen... Dan kun je beter de pricewatch: Enermax Mighty Charger 5.25" nemen (of 3.5 inch: pricewatch: Enermax Voorpaneel ECR301 Mighty Charger 3.5 " )

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• aap
Paul schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:42:
Met een cardreader die zelf een USB3-poort heeft heb je toch nog steeds een USB3-poort op/aan je behuizing? Of wil je méér USB3-poorten in totaal?
  • Ik wil een cardreader op USB3 snelheid (gebruikt dus de enige USB3 header van mijn moederbord)
  • En ik wil de USB3 poorten op mijn behuizing aansluiten (daar heb ik dus ook een USB3 header voor nodig)
  • De cardreader hoeft in principe geen externe USB3 poorten te hebben; als hij maar SDxC kaartjes leest
Nou ja, wat ik eigenlijk wil, is een nette oplossing om snel SD kaartjes uit te lezen. Nu doe ik dat via zo'n extern dingetje dat je in een USB-poort steekt. Dat gaat maar op USB2-snelheid en het ziet er niet uit.

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

Hoholi

The only one

De Koutech IO-RCM330 is een interne card reader die verbonden word via usb3

Religion is Opium for the Masses

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:15

D4NG3R

kiwi

:)

aap schreef op maandag 02 mei 2016 @ 18:12:
[...]
  • Ik wil een cardreader op USB3 snelheid (gebruikt dus de enige USB3 header van mijn moederbord)
  • En ik wil de USB3 poorten op mijn behuizing aansluiten (daar heb ik dus ook een USB3 header voor nodig)
  • De cardreader hoeft in principe geen externe USB3 poorten te hebben; als hij maar SDxC kaartjes leest
Nou ja, wat ik eigenlijk wil, is een nette oplossing om snel SD kaartjes uit te lezen. Nu doe ik dat via zo'n extern dingetje dat je in een USB-poort steekt. Dat gaat maar op USB2-snelheid en het ziet er niet uit.
Wat jij wil, bestaat simpelweg niet.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

Hoholi

The only one

D4NG3R schreef op maandag 02 mei 2016 @ 23:42:
[...]

Wat jij wil, bestaat simpelweg niet.
Lees eens mijn post ;)

Religion is Opium for the Masses

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Lees zijn post eens goed door.

Hij wil de bestaande USB3 aansluitingen (die nu via de header op het moederbord verbonden zijn) kunnen aansluiten op de kaartlezer, welke vervolgens weer aangesloten word op het moederbord.

Edit: Al is dat wel een 2e, heeft de TS een USB3 poort vrij aan de achterkant?

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 02-05-2016 23:57 ]

• aap
Ja, ik heb wel een USB3 poort vrij op het IO-panel, maar ik vind het doorlussen van een kabel naar achter nogal een knullige oplossing, qua kabelmanagement. Dus dat gaat hem ook niet worden.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Omdat je 1 kabel moet wegwerken..?

Pagina: 1