Toon posts:

Torrent client alternatief

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Laatst mijn computer schoongeveegd en besloten om met een schone lei te beginnen. Ik heb altijd uTorrent gebruikt, maar zag al snel dat veel medetweakers hier ontevreden over waren door meegeleverde malware in het verleden (alsmede bij Bittorrent). Ben op zoek gegaan naar een alternatief, maar weet eigenlijk niet waar ik op moet letten. Ik heb windows op mijn pc.

Deluge, qbittorrent (linux alleen?), transmission, tixati zijn enkele alternatieven die ik tegen ben gekomen. Weet er echter niet veel van af en kan maar moeilijk doorgronden wat een goed werkend en vooral veilig (geen troep mee) programma is. Hopelijk kunnen jullie me helpen met een goede keuze.

Piet

Beste antwoord (via Verwijderd op 03-05-2016 15:33)

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

qBittorrent werkt hier prima. Deluge vond ik er iets strakker uitzien, maar qbittorrent haalt bij mij simpelweg de hoogste snelheden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Emiel1984

Made in NL

De malware waar je het over hebt wordt alleen geintalleerd als je daarvoor explicitiet toestemming geeft.
Als je dus tijdens een nieuwe installatie of update niet de moeite neemt om te lezen waar je toestemming voor geeft, dan kan het gebeuren dat je meer software installeerd dan je zou willen.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Nieuwe versie µTorrent levert cryptocoin-miner mee

Ik kijk altijd goed als er iets gevinkt moet worden, maar blijkbaar doen ze het dus ook stiekem. Het is nu wel opgelost, maar de cultuur is dus gewoon verziekt. Ben dus op zoek naar iets waarvan je op aan kunt, heb er alleen geen kennis over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:37

D4NG3R

kiwi

:)

In dat nieuwsbericht, welke ondertussen bijna een jaar oud is, zie je ook gewoon staan 'Decline Offer'.

Ik gebruik nog altijd uTorrent, maar dan wel een oudere versie. Al is het maar om alle advertisement bloatware te ontwijken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:08
uTorrent 2.2.1 (build 25154) is volgens kenners de beste build, zonder extra 'accessoires'.

Vervolgens moet je automatisch updaten uitzetten en nooit updaten.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op zondag 01 mei 2016 @ 23:16:
[...]

In dat nieuwsbericht, welke ondertussen bijna een jaar oud is, zie je ook gewoon staan 'Decline Offer'.

Ik gebruik nog altijd uTorrent, maar dan wel een oudere versie. Al is het maar om alle advertisement bloatware te ontwijken.
Bij het updaten ging het blijkbaar wel mis. En het is maar 1 van de redenen, de toenemende reclame/troep etc ook. Daarom ben ik simpelweg op zoek naar een torrent programma waar je niet allemaal trucs (oude versie van een of andere shady site, via utorrent zelf gaat het volgens mij niet) hoeft uit te halen om een normaal programma te hebben.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

qBittorrent werkt hier prima. Deluge vond ik er iets strakker uitzien, maar qbittorrent haalt bij mij simpelweg de hoogste snelheden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik draai Transmission op mijn NAS, in combinatie met Transmission Remote GUI op mijn Windows-machines. Groot voordeel: al mijn devices schoppen de torrents naar dezelfde client. Dus het maakt me niet uit of ik een torrent aanslinger vanuit mijn telefoon, PC, laptop of geautomatiseerd. Alles staat op dezelfde (voor mij logische) locatie.
Nadeel is dat ik vooralsnog geen (makkelijke) manier heb gevonden om op diezelfde Windows-machines snel effe een torrent aan te maken. Daarvoor heb ik op het ogenblik op een machine qBittorrent draaien.

[ Voor 6% gewijzigd door Jester-NL op 02-05-2016 11:14 ]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:45
Jeroenneman schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:57:
Hier sluit ik me geheel bij aan. Qbittorrent ziet er niet heel sexy uit, maar het is gewoon een heel praktisch en lichtgewicht programma. Het is overigens gewoon voor Windows te downloaden.

[ Voor 10% gewijzigd door Belecthor op 02-05-2016 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Heb qbittorrent gedownload. Geen reclame of troep, werkt snel en makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:27

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Mocht je wat anders willen proberen, probeer Tixati eens. qBittorrent is inderdaad ook een goede keus. ;)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Ik denk dat een hoop mensen van Utorrent zijn vertrokken vanwege reclame. Meeste zijn overgestapt op Qbittorrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 14:44
Zelf al jaren tevreden gebruiker van Vuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:55
Jumpman schreef op zondag 01 mei 2016 @ 23:21:
uTorrent 2.2.1 (build 25154) is volgens kenners de beste build, zonder extra 'accessoires'.

Vervolgens moet je automatisch updaten uitzetten en nooit updaten.
Eens. Gebruik hem zelf ook. Mocht 2.2.1 niet fijn zijn dan is 1.1.6 ook een goed alternatief dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zoals hierboven staat aangegeven Tixati waar ik erg over te spreken ben.
Simpel en snel in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Als alles wat je nodigt hebt een torrent client en het kiezen van een default download locatie. Zonder instellingen en poespas. Picotorrent.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:15
robcoenen schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 18:04:
Zelf al jaren tevreden gebruiker van Vuze.
Te bloated, te log, onoverzichtelijk... maar toch... ik gebruik het ook al jaren en ben er stiekem toch tevreden over...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Hier al een flinke poos Deluge, had problemen met Utorrent omdat deze geen gebruik kon maken van de volledige bandbreedte van mijn net.

Wat ik wel mis bij Deluge is de optie voor Torrent remote/web.

Maar de grootste op het moment zijn nog steeds Utorrent en Bittorrent.
Ik zou er gewoon een aantal downloaden (kost nauwelijks opslagruimte) en gaan uit proberen. Uiteindelijk gaat t erom wat jij fijn vindt.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Deluge icm een aantal nuttige plugins. De daemon draait op mn server en kan via de webinterface en diverse clients al het beheer uitvoeren. Al hoef ik eigenlijk niks te doen aangezien alles automatisch gaat incl torrents verwijderen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:00

Cyphax

Moderator LNX
Tsurany schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:25:
Deluge icm een aantal nuttige plugins. De daemon draait op mn server en kan via de webinterface en diverse clients al het beheer uitvoeren.
Dit heb ik ook gedaan, ook met Deluge. Erg fijne setup, mede omdat je ook via een client op je foon of tablet torrents kan toevoegen. Als je geen server hebt (een NAS kan ook wel waarschijnlijk) is een losse client als qBittorrent of Tixati misschien het handigst.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Picotorrent. Volgens de makers moet het min of meer uTorrent 2.0 worden zoals het vroeger was.

downloads: PicoTorrent 0.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:23
Verwijderd schreef op woensdag 4 mei 2016 @ 09:09:
Picotorrent. Volgens de makers moet het min of meer uTorrent 2.0 worden zoals het vroeger was.

downloads: PicoTorrent 0.10
thxs, de huidige qBitto killed mijn dns elke keer, tijd voor wat anders. (en nee krijg het niet voor elkaar dat op te lossen en google geeft niks)

no comment

Pagina: 1