Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Mijn vriendin wil een laptop kopen. Deze moet in ieder geval opklapbaar zijn en dus als tablet te gebruiker zijn.
Uiteindelijk is de keuze tussen twee stuks. Deze lijken wel erg op elkaar. Wie kan een doorslag gevend argument geven?

Wat ze ermee gaat doen:
-MS Office
-Internetten
-Een enkele keer Pinnacle voor videobewerking
-Vaak mee sjouwen

pricewatch: Lenovo Yoga 500 14 80N4012RNX
pricewatch: Asus Transformer Book Flip TP301UA-C4117T

De Lenovo heeft 8 GB aan werkgeheugen, de Asus 4. Maakt dat veel verschil in de praktijk? De Asus heeft weer een iets nieuwere I3 processor.
De Asus konden we even testen, voelde degelijk (aluminium behuizing).

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9Qz37At.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door tbenschop2 op 01-05-2016 22:24 ]

Beste antwoord (via tbenschop2 op 02-05-2016 20:47)

• ikvanwinsum
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:22

ikvanwinsum

/dev/null

Die laptops schelen elkaar niet zoveel... Het is denk ik vooral een kwestie van smaak. Wel heeft de Asus leuke functionaliteit zoals Wireless Display en een usb-c poort.

Ik zou de keuze iig niet van het werkgeheugen af laten hangen. Desnoods stop je er nog een reepje bij in. Of je het merkt dat je 4gb ipv 8gb hebt? Bij office en internetten waarschijnlijk niet, misschien bij pinnacle wel.

Persoonlijk zou ik voor de Asus gaan omdat:
  • die een nieuwere cpu heeft
  • heeft een usb-c poort en beschikt over WiDi
  • Veel breder bechikbaar is, wat erop duidt dat hij meer door anderen wordt gekocht
  • Asus voor mijn gevoel een beter merk is puur gevoel, verder nergens op gebaseerd
Waarom je voor de Lenovo zou kunnen gaan:
  • Ondersteunt wifi-ac
  • heeft een iets groter scherm
  • is een back-lit scherm ipv een edge-lit
Succes met kiezen!

[ Voor 0% gewijzigd door ikvanwinsum op 01-05-2016 23:57 . Reden: typo ]

U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ikvanwinsum
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:22

ikvanwinsum

/dev/null

Die laptops schelen elkaar niet zoveel... Het is denk ik vooral een kwestie van smaak. Wel heeft de Asus leuke functionaliteit zoals Wireless Display en een usb-c poort.

Ik zou de keuze iig niet van het werkgeheugen af laten hangen. Desnoods stop je er nog een reepje bij in. Of je het merkt dat je 4gb ipv 8gb hebt? Bij office en internetten waarschijnlijk niet, misschien bij pinnacle wel.

Persoonlijk zou ik voor de Asus gaan omdat:
  • die een nieuwere cpu heeft
  • heeft een usb-c poort en beschikt over WiDi
  • Veel breder bechikbaar is, wat erop duidt dat hij meer door anderen wordt gekocht
  • Asus voor mijn gevoel een beter merk is puur gevoel, verder nergens op gebaseerd
Waarom je voor de Lenovo zou kunnen gaan:
  • Ondersteunt wifi-ac
  • heeft een iets groter scherm
  • is een back-lit scherm ipv een edge-lit
Succes met kiezen!

[ Voor 0% gewijzigd door ikvanwinsum op 01-05-2016 23:57 . Reden: typo ]

U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Bedankt, daar kan ik wat mee.
Ik ben nog even verder gaan Googlen en kwam op andere fora gelijkwaardige "Asus vs Lenovo vergelijkingen" tegen (oudere modellen). Daar werd weer vaker de Lenovo aangeraden, die zou wat betrouwbaarder zijn.

Nog meer overwegingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celluiar
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-08 13:30
Mag ik vragen wat het uiteindelijk geworden is en of je vriendin tevreden is met de gemaakte keuze?