Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-09 13:58
Mijn vraag
..Zit te twyfel en tussen deze 4 k tv's De eerste is de lg 55uf695v 819 euro of de Sony KD55x8005.android tv1099 euro

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...al zitten Google allebei beetje t zelfde 50hz paneel .Mijn vraag is welke van de 2 heeft t betere contrast.En is is de 300 euro Sony t waard tegen over de lg.Er zyn zoveel sites die mekaar tegenspreken.

Alle reacties

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Voor aankoopadvies hebben we Consumentenelektronica Aankoopadvies. Een verhuizing die kant op dus.

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:09
plexter22 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 21:24:
Mijn vraag
..Zit te twyfel en tussen deze 4 k tv's De eerste is de lg 55uf695v 819 euro of de Sony KD55x8005.android tv1099 euro

...

...al zitten Google allebei beetje t zelfde 50hz paneel .Mijn vraag is welke van de 2 heeft t betere contrast.En is is de 300 euro Sony t waard tegen over de lg.Er zyn zoveel sites die mekaar tegenspreken.
Als je contrast belangrijk vindt moet je geen van beiden nemen. Ze hebben beiden een IPS paneel waardoor het contrast zeer matig zal zijn.

Als de keuze echter per se tussen die twee is zou ik voor de Sony gaan. Hun beeldverwerking is beter en hij heeft een normaal RGB paneel, niet een RGBW paneel zoals de LG (welke wel maar 3 subpixels per pixel heeft waardoor maar 1 op de 5 alle kleuren kan weergeven).

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Dit is een van de slechtste kopen die je momenteel kunt doen.

Geen UHD
Dit toestel is in werkelijkheid geen UHD-televisie en kan dus niet correct UHD-materiaal weergeven. Sterker nog, ook het weergeven van FHD-content zal hieronder lijden aangezien het de kleurreproductie niet ten goede komt.

Artikel van HDTVTest.co.uk over deze pixelstructuur

50 Hertz
Er zit maar een 50Hz paneel in het toestel. Hierdoor heb je een lage bewegingsresolutie waardoor scherpte tijdens bewegingen verloren gaat. Zeker als je kiest voor een UHD-televisie voor de resolutie, is dit gewoon geen goede combinatie - daar alle scherpte verloren gaat bij elke beweging die getoond wordt. Zodanig veel, dat de bewegingsresolutie bij een 50Hz UHD LCD-televisie tijdens bewegingen lager zal zijn dan dat van een goede 100Hz FHD LCD-televisie.

Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...

IPS
Het toestel komt met een IPS-paneel. Nu is IPS op zichzelf geen slechte techniek, echter valt het contrast in televisies met IPS-panelen echt ontzettend tegen. Het contrast wordt gezien als het belangrijkste eigenschap voor een goede beeldkwaliteit. Een toestel kan een hoge resolutie hebben, perfecte kleurweergave en een uitstekende beelduniformiteit, een laag contrast zal het beeld direct minder indrukwekkend maken. En aangezien het toestel qua resolutie en kleurweergave dus ook niet goed presteert, is het inleveren van contrast heel erg zonde.

Geen HEVC
Het gebrek aan WebOS 2.0 zorgt ervoor dat het toestel geen ondersteuning heeft voor HEVC-content. Eigenlijk is het sowieso schandalig dat er anno 2015 / 2016 überhaupt nog toestellen zonder HEVC-decoder worden verkocht. Het toestel is daarmee niet in staat om content gecodeerd met de HEVC-codec af te spelen, wat de encoder is als het aankomt op UHD-content.

Dit geldt overigens -- op het HEVC-verhaal in bepaalde modellen na -- voor de gehele UF6-serie van LG.

Oh en tip: Schrijf "ij" niet als "y". Nu lijkt het net alsof dit topic is geopend door een meisje van 15.

• apis29
  • Niet online
plexter22 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 21:24:
Mijn vraag

...

InEtVa schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:00:
[...]

Als je contrast belangrijk vindt moet je geen van beiden nemen. Ze hebben beiden een IPS paneel waardoor het contrast zeer matig zal zijn.

Als de keuze echter per se tussen die twee is zou ik voor de Sony gaan. Hun beeldverwerking is beter en hij heeft een normaal RGB paneel, niet een RGBW paneel zoals de LG (welke wel maar 3 subpixels per pixel heeft waardoor maar 1 op de 5 alle kleuren kan weergeven).
De 55" versie heeft geen IPS paneel (de Sony) ... en dan dus ook een veel beter contrast.

• plexter22
Dank je wel voor de info zat ook te kijken naar de lg 55uf850v .dat is misschien dan de nog betere keus.

Mvg plexter

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:17
Absoluut, de uf850v is een prima toestel en niet te vergelijken met de andere 2. De refresh rate is 100hz en hij ondersteunt de juiste formaten voor bijvoorbeeld UHD Netflix. Ik heb deze vorig jaar voor mijn broer geselecteerd toen hij op zoek was naar een nieuwe tv, hij is er nog steeds erg content mee.

edit: typo

[ Voor 4% gewijzigd door anie op 02-05-2016 17:24 ]

• plexter22
Dus deze overtreft de Sony en de lg 55uf6 95.

Mvg plexter

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:09
apis29 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:39:
[...]

[...]

De 55" versie heeft geen IPS paneel (de Sony) ... en dan dus ook een veel beter contrast.
Je hebt inderdaad gelijk, even over het hoofd gezieb dat het om de 55 inch ging :$
plexter22 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:17:
Dank je wel voor de info zat ook te kijken naar de lg 55uf850v .dat is misschien dan de nog betere keus.

Mvg plexter
Dan kan je voor dat geld beter voor de Panasonic CX700 gaan, die heeft een 100hz VA paneel, waardoor het contrast stukken beter is.

• plexter22
Wou toch mededelen dat t de lg55uf850v geworden.Mooie prys goede specs en revieuw gelezen.morgen word die bezorgd.😊😊😊😊.

Bedankt medewerkers

Mvg plexter

• plexter22
Mede tweakers bedoel ik woordenboek stond aan

• apis29
  • Niet online
anie schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:23:
Absoluut, de uf850v is een prima toestel en niet te vergelijken met de andere 2. De refresh rate is 100hz en hij ondersteunt de juiste formaten voor bijvoorbeeld UHD Netflix. Ik heb deze vorig jaar voor mijn broer geselecteerd toen hij op zoek was naar een nieuwe tv, hij is er nog steeds erg content mee.
plexter22 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 21:37:
Wou toch mededelen dat t de lg55uf850v geworden.Mooie prys goede specs en revieuw gelezen.morgen word die bezorgd.😊😊😊😊.

Bedankt medewerkers

Mvg plexter
Er zijn veel aanwijzingen dat de 55" en kleiner 50Hz zijn ... Een methode om dit te controleren zou moeten zijn dat of er helemaal geen Trumotion menu in zit of de Custom optie heeft niet beide de-blur en de-judder.

Hier resp. de 65" en 55" UF800v:

Afbeeldingslocatie: http://images75.fotosik.pl/95/469ce13cd3f87d6agen.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images77.fotosik.pl/95/30512a87d0b29abbgen.jpg

En alsnog: het contrast van de Sony is veeeeel beter ...

[ Voor 21% gewijzigd door apis29 op 02-05-2016 23:41 ]

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-10 16:19
Heeft de Sony dan geen IPS paneel als het contrast daar zoveel beter mee is ?

• apis29
  • Niet online
karine1 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 19:20:
Heeft de Sony dan geen IPS paneel als het contract daar zoveel beter mee is ?
Nee, in de 55X8005C zit een 50/60Hz Samsung VA paneel ... In de 49X8005C zit wel een LG IPS paneel.

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-10 16:19
Ik heb in de week in mediamarkt rondgekeken en daar waren ook redelijk wat tv's met weerspiegeling in, heeft dat ook iets met dat IPS paneel te maken ?
Jij zou dus zeker geen tv met IPS paneel kopen, waarom gebruiken de fabrikanten dit dan toch ?

• apis29
  • Niet online
karine1 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:14:
Ik heb in de week in mediamarkt rondgekeken en daar waren ook redelijk wat tv's met weerspiegeling in, heeft dat ook iets met dat IPS paneel te maken ?
Jij zou dus zeker geen tv met IPS paneel kopen, waarom gebruiken de fabrikanten dit dan toch ?
Het is wel zo dat tegenwoordig de IPS paneel modellen bijna altijd een spiegelend oppervlak hebben maar het is niet zo dat VA panelen dat per definitie niet hebben. Die JU7500 spiegelt vanwege hun Ultra Clear Panel, niet per se omdat ie curved is. JU7000 spiegelt ook bijv. maar er zit wel een soort van anti-reflectie filter in de Ultra Clear panelen (werkt beter voor verlichtings- dan raamreflectie). Zo'n matte laag op een tv laat de kleuren er minder uitspringen ... zwart lijkt ook zwarter bij een glossy, dat zal vast ook meewegen bij de keus voor glossy bij IPS tegenwoordig. Echt mat zie je dan ook allang niet meer terug bij tv's i.t.t. 10 jaar geleden.

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 03-05-2016 23:41 ]

• plexter22
Heb gister de 55uf850v binnen gehad .moet zeggen ben er zeer te vrede mee .wel poosje bezig geweest naar men eigen smaak in te stellen.Maar zowel full hd als 4k is echt een plaatje.contrast valt reuze mee.Zat beetje in de war naar wat ik gelezen had.web os is wat puzzelen maar werk als een speer .Dan t geluid Harmon kardon had zijn steentje by gedragen . Heel goed geluid uit zoon platte tv. Erg tevreden met men aankoop.

Mvg plexter

• apis29
  • Niet online
plexter22 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:21:
Heb gister de 55uf850v binnen gehad .moet zeggen ben er zeer te vrede mee .wel poosje bezig geweest naar men eigen smaak in te stellen.Maar zowel full hd als 4k is echt een plaatje.contrast valt reuze mee.Zat beetje in de war naar wat ik gelezen had.web os is wat puzzelen maar werk als een speer .Dan t geluid Harmon kardon had zijn steentje by gedragen . Heel goed geluid uit zoon platte tv. Erg tevreden met men aankoop.

Mvg plexter
En hoe ziet het Trumotion menu eruit bij User/Gebruiker?

• plexter22
Na nu een tyd je in huis te hebben totaal geen spijt van de 55uf850 v .De mediaspeler is ook top staat een 3tb hd usb 3.0 op helemaal gevuld met films en draait echt alles .Van vob tot m2ts tot mkv divx h 264
H265 mp4 .popcorn hour kon ook de deur uit hahaha.

Mvg plexter
Pagina: 1