Toon posts:

Datum verkeerd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 765373

Topicstarter
ik zit met een lacieNas schijf. Ik kan deze benaderen via mijn iMac, het eigenaardige is dat
de datum van geen kanten klopt
Als ik via info kijk zie ik volgende zaken staan
Aanmaak 29 november 2021
Laatst geopend 10januari 1970

gevolg is natuurlijk als ik wens te kijken wanneer documenten zijn aangemaakt of gewijzigd deze data ook op 2022 staat
hoe kan ik deze datum juist zetten aub

groeten
Pascal Vandermeulen

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:32

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Begin eens met te melden wel model ? Waarschijnlijk moet je in de webinterface de datum/tijd aanpassen of middels een NTP server (+juiste tijd zone) deze laten syncen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Anoniem: 832927

Ik heb een vraag welke hier aan is gelinkt.

Ik werk veel met Adobe, Coreldraw en Office bestanden. Sinds vanochtend staat de datum van de bestanden die ik opsla opeens op 1 - 1 - 2000. Terwijl de klok van Windows zelf (rechtsonder) wel goed werkt.

Ik heb op internet gezocht hoe ik in de Lacie schijf de datum weer aan kan passen (Dit is mij eerder wel gelukt, echter werk ik nu met Windows 7 en kan met uitleg via internet geen juiste handleiding vinden om de data weer correct te krijgen bij opslaan.)

Klopt het dat het niet aan het batterijtje in deze pc kan liggen; aangezien de datum rechtsonder wel klopt? Het gaat om een LaCie network space design by Neil Poulton 500GB Space EK product code 301387EK made in China.

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 832927 op 20-10-2017 10:43]

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wanneer je een file op een netwerkshare schrijft, is het de server die de datums zet. Dus als jouw files op een NAS de verkeerde timestamps hebben, ligt dat niet aan de klok van je PC, maar aan die van de NAS.

Je moet de webinterface van de NAS gebruiken om de tijd daar goed te zetten.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-02 16:26

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Meestal kun je wel een NTP (timeserver) instellen hiervoor. Haal hij zelf de juiste tijd op en voorkom je dit soort problemen.

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee