Datum verkeerd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 765373

Topicstarter
ik zit met een lacieNas schijf. Ik kan deze benaderen via mijn iMac, het eigenaardige is dat
de datum van geen kanten klopt
Als ik via info kijk zie ik volgende zaken staan
Aanmaak 29 november 2021
Laatst geopend 10januari 1970

gevolg is natuurlijk als ik wens te kijken wanneer documenten zijn aangemaakt of gewijzigd deze data ook op 2022 staat
hoe kan ik deze datum juist zetten aub

groeten
Pascal Vandermeulen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:45

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Begin eens met te melden wel model ? Waarschijnlijk moet je in de webinterface de datum/tijd aanpassen of middels een NTP server (+juiste tijd zone) deze laten syncen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 832927

Ik heb een vraag welke hier aan is gelinkt.

Ik werk veel met Adobe, Coreldraw en Office bestanden. Sinds vanochtend staat de datum van de bestanden die ik opsla opeens op 1 - 1 - 2000. Terwijl de klok van Windows zelf (rechtsonder) wel goed werkt.

Ik heb op internet gezocht hoe ik in de Lacie schijf de datum weer aan kan passen (Dit is mij eerder wel gelukt, echter werk ik nu met Windows 7 en kan met uitleg via internet geen juiste handleiding vinden om de data weer correct te krijgen bij opslaan.)

Klopt het dat het niet aan het batterijtje in deze pc kan liggen; aangezien de datum rechtsonder wel klopt? Het gaat om een LaCie network space design by Neil Poulton 500GB Space EK product code 301387EK made in China.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 832927 op 20-10-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wanneer je een file op een netwerkshare schrijft, is het de server die de datums zet. Dus als jouw files op een NAS de verkeerde timestamps hebben, ligt dat niet aan de klok van je PC, maar aan die van de NAS.

Je moet de webinterface van de NAS gebruiken om de tijd daar goed te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 14:58

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Meestal kun je wel een NTP (timeserver) instellen hiervoor. Haal hij zelf de juiste tijd op en voorkom je dit soort problemen.