Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:08
Ik zoek een?
5,5 inch scherm, 2gb geheugen, minimaal quad core 1.3 ghz, + rootable.
verder de standaard dingen zoals bluetooth, gps
4G hoeft van mij niet.

Wat is je budget?
budget rond 150

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik doe er veel mee daarom kan ik het niet doen met te weinig intern geheugen

Wat heb je zelf al gevonden?
Zie bij de kijkshop een Alcatel voor 133, die voldoet aan veel van mijn eisen maar is dat uberhaupt iets?.

Verder: ik heb altijd Chinese telefoons gehad. Nu wil ik op dit moment geen Chinese telefoon omdat ik dan misschien te lang moet wachten op de bezorging, heb hem wel deze week weer nodig eigenlijk.
De laatste die ik had was de Ecoo e04 3gb 16gb octa core 1,7 ghz. Was ik zeer blij mee totdat ik er op ging liggen. Nadeel was wel de batterijduur maar daar kon ik wel mee leven. Een accu kostte voor dat ding ook niets.

Wat ik nu mis....ik kijk op internet maar ik heb moeite om een fatsoenlijk toestel te vinden. Ik kom om in de sites, welke is nu nuttig in mijn geval?
Je wordt overladen met info. Terwijl ik gewoon een smartphone wil met bovenstaande specs. Al dan niet met een abonnement zonder internet. Wil best een 15 euro per maand oid betalen.

Ik hoef geen IPhone of Samsung. Dat zijn prima apparaten maar in mijn optiek aan de prijzige kant. Ik ben arm. Zal trouwens ook niet gaan lukken met mijn budget. Ik wil trouwens ook niet rondlopen met zo'n duur toestel, vroeg of laat sneuvelen ze weer bij mij.

Dus die Alcatel is de enige kandidaat die ik nu heb. 5,5 inch is echt een must, minder wil ik echt niet. Ben er aan gewend.

[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 01-05-2016 20:55 ]

Beste antwoord (via Harribo op 02-05-2016 10:25)

Verwijderd

De Prime is wel 200 euro. Misschien de gewone Redmi Note 2. 170 euro bij Amazon.de. Vlugge levering.
's Morgens besteld volgende dag in huis.
http://www.amazon.de/Xiao...words=xiaomi+redmi+note+2

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2016 09:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Pop 3 heeft slechs 1 GB system ram.
Kijk eens naar de Wiko Pulp Fab 4G.
5,5" scherm. 2Gb system ram. 16GB opslag, uit te breiden.
Batterij: 2820 mAh
pricewatch: Wiko Pulp FAB 4G Zwart

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2016 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2016 @ 21:23:
De Pop 3 heeft slechs 1 GB system ram.
Kijk eens naar de Wiko Pulp Fab 4G.
5,5" scherm. 2Gb system ram. 16GB opslag, uit te breiden.
Batterij: 2820 mAh
pricewatch: Wiko Pulp FAB 4G Zwart
Kijk dat soort antwoorden heb ik nodig. En deze zijn mensen wel wat tevreden over denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn schoonzoon heeft de de 5" versie, de Wiko Pulp 4G(zonder Fab in de naam) en is er zeer tevreden over.
Hier zijn enkele gebruikers ervaringen. Krijgt goede scores:
http://www.testfreaks.nl/...pulp-fab-4g/user-reviews/

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2016 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Prime is wel 200 euro. Misschien de gewone Redmi Note 2. 170 euro bij Amazon.de. Vlugge levering.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2016 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ok en de batterijduur dan?
Volgens mij is die batterij zo leeg?
En wat betreft rooten?

Mijn Ecoo was ook vrij snel leeg, dat was ook wel te verwachten met een MTK OctaCore. Die schijnen stroom te vreten.
Hoewel ik er wel mee kon leven, wil ik toch, als het even kan, nu 1 die even wat langer mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Wat vind je van de: pricewatch: WileyFox Swift Zwart heeft helaas maar een 5" scherm en valt misschien beetje buiten je budget(al is die momenteel voor €141,- te koop op Amazon.de), maar is verder wel een toptoestel.

Telefoon draait standaard op CyanogenOS en rooten is met een paar muisklikken gedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 02-05-2016 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik heb inmiddels via Amazon.de die Xiaomi Redmi gekocht. Lijkt me zeer goed toestel, een beetje sneller dan die Wiko, die mij trouwens ook wel een goede optie leek. Qua prijs is het hetzelfde dus ik ben voor Xiaomi gegaan.
Die verkoper op Amazon.de van die Xiaomi is wel nieuw....hoop maar dat dat goed gaat?
rens-br schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:58:
Wat vind je van de: pricewatch: WileyFox Swift Zwart heeft helaas maar een 5" scherm en valt misschien beetje buiten je budget(al is die momenteel voor €141,- te koop op Amazon.de), maar is verder wel een toptoestel.

Telefoon draait standaard op CyanogenOS en rooten is met een paar muisklikken gedaan.
Inderdaad 5 inch. Ik wil echt een 5,5 inch. Ben er aan gewend.
Ook Quad Core, terwijl die Xiaomi Octa Core is.
Wel weer een Qualcomm cpu, die schat ik qua verbruik iets hoger in dan die Mediatek (MTK)
Geen slecht toestel hoor maar vind de specs van die Chinese dingen toch altijd meer waar voor je geld.

Gelijk ff hoesje bij gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Harribo schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:25:
Ik heb inmiddels via Amazon.de die Xiaomi Redmi gekocht.
Veel plezier met je aankoop dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:46:
[...]

Ok en de batterijduur dan?
Volgens mij is die batterij zo leeg?
En wat betreft rooten?

Mijn Ecoo was ook vrij snel leeg, dat was ook wel te verwachten met een MTK OctaCore. Die schijnen stroom te vreten.
Hoewel ik er wel mee kon leven, wil ik toch, als het even kan, nu 1 die even wat langer mee gaat.
Ik doe 2 dagen met de batterij met wat appen, mail lezen en Nu.nl lezen. Zit een forse batterij in.

Ik heb op het forum in 1 vd laatste posten precies weggezet hoe je stap voor stap de EU Rom erop zet icm TWRP. Heb je vragen dan hoor ik het wel.

Heb je hem nu al besteld? Jammer. Ik heb een shop voor je zodat je geen importkosten betaald. Edit: zie dat hij uit Duitsland komt? No worries dan.

nb: Vergeet je temperedd glass niet ter bescherming van je scherm.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Redmi Note 2 is best een goed toestel. De batterij is te vervangen. In geval van nood kan je een tweede bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:31:
Heb zelf ook de gewone 2 al is die Prime al voor rond €160,- te krijgen ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Die smartphone die ik besteld heb, staat niet meer op Amazon.de. Wordt meteen de advertentie verwijderd als de verkoper door zijn voorraden heen is? Hij had er nog 11 of zo vanochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:45:
Die smartphone die ik besteld heb, staat niet meer op Amazon.de. Wordt meteen de advertentie verwijderd als de verkoper door zijn voorraden heen is? Hij had er nog 11 of zo vanochtend.
Vreemd, moet een populaire smartphone zijn.
Hier heb je nog een:
http://www.amazon.de/gp/o...p_0?ie=UTF8&condition=all
Die komt uit China, dus langere wachttijd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2016 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Nou ja het kan dat hij nu niet meer in voorraad is natuurlijk. Maar aangezien dit mijn eerste keer is dat ik wat bij Amazon.de bestel en de verkoper nieuw is, heb ik er nog niet meteen een goed gevoel bij.
Neem aan dat je ook bij Amazon.de een soort garantie hebt, mochten dingen mis gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles bij Amazon besteld valt onder dezelfde voorwaarden, wat ook de oorsprong is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Nou lekker zooitje daar bij Amazon.
Ik heb voor de zekerheid maar even een email gestuurd naar Amazon.de , krijg ik terug:
Wegen ein Katalog Fehler, haben wir den Artikel auf unsere Webseite entfernen.

Ich bitte um Ihr Verständnis in dieser Angelegenheit!

Dazu in diesem Fall bitte ich Ihnen diesen Artikel zu stornieren.
Dus ik heb het teruggedraaid.
Maar sorry, wat als ik nu geen email had gestuurd??? Al die tijd voor Jan met de korte achternaam kunnen wachten?
Ik vind dit ronduit belachelijk en ik die reden van hun snap ik ook geen hout van. Dubieus allemaal.

Ok kreeg nog een andere tip in hetzelfde mailtje:
http://www.amazon.de/gp/o...mbc?ie=UTF8&condition=new
Zelfde telefoon maar die moet uit China komen, dat gaat lang duren.

Kan ik nog elders ergens net zo snel dezelfde smartphone bestellen? Nu heb ik nog niets.

edit: is dit een snelle veilige plek? :
http://www.honorbuy.com/79-xiaomi-redmi-note-2

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 02-05-2016 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ok dank, heb hem besteld
Hoop dat het dit keer wel goed gaat.

Ik heb al een hoesje besteld. Anders toch maar de Wiko.

Over dat Amazon.de gebeuren. Er staat wel ff die 170 gereserveerd van mijn credit card,
Ik heb de bestelling teruggedraaid maar krijg ik nu ook automatisch mijn geld weer terug?

Ik krijg de indruk dat Amazon(.de) totaal geen verantwoordelijkheid neemt voor zijn verkopers?
In dat geval is het toch een enorme risico om daar wat te kopen?
Ik bedoel, je geeft je credit card nummer op en een of andere aso kan er dan gewoon geld vanaf schrijven?
Of zie ik dit verkeerd?
Ik hoop het anders zien ze mij nooit weer bij Amazon (wat toch een bekende site is).

@rudi: volgende keer goed kijken of een verkoper nieuw is of niet. Ik ben er dus zelf ook in getuind

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 02-05-2016 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal moet je een mail krijgen van Amazon, over de annulatie.
Kan wel een paar dagen duren.
Ik koop al jaren bij Amazon. Nooit problemen gehad.
Mijn smartphones koop ik bij Coolblue. Goede en vlugge service.
Maar Xiaomi verdelen ze niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2016 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Heb er inderdaad nu een email van gehad. Alleen daarin wordt totaal niet gerept over dat je je eigen bestelling moet terug draaien en over geld praten ze helemaal al niet. Raar.
Enfin zal wel goed komen, hou mijn credit card wel in de peiling.

Tja in Nederland zijn al dat soort dingen gewoon een stuk duurder.
Xiaomi hebben ze inderdaad niet.

Mocht deze foon ook niets worden, dan overweeg ik wel een Wiko. Mensen zijn er positief over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De Wiko is inderdaad ook een goede keuze. Minder snel dan de Redmi Note 2, maar zeker voldoende voor dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Heb trouwens als reserve een huawei y360 gekocht bij kijkshop.
Komt een hoop troep apps bij. En de quad core is niet heel snel of ik ben verwend met mijn octa core. Ik gebruik ook wel veel zware apps.
Verder degelijk toestel.
Heb hem ook ff geroot mbv kingoroot.

Volgende week krijg ik die Xiaomi van gearbest.
Reserve toestel nooit weg. Is ook wat kleiner dus mooi mee te nemen op stap

[ Voor 19% gewijzigd door Harribo op 05-05-2016 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:59:
Heb trouwens als reserve een huawei y360 gekocht bij kijkshop.
Komt een hoop troep apps bij. En de quad core is niet heel snel of ik ben verwend met mijn octa core. Ik gebruik ook wel veel zware apps.
Verder degelijk toestel.
Heb hem ook ff geroot mbv kingoroot.

Volgende week krijg ik die Xiaomi van gearbest.
Reserve toestel nooit weg. Is ook wat kleiner dus mooi mee te nemen op stap
Check wel ff welke ROM erop staat. Mijn advies flash deze: http://www.smiui.net/redminote2_hermes.php Gebaseerd op de weekly EU Rom maar bijna alle Xiaomi rommel is er af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Dank
maar ik root hem altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ok heb dus nu tijdelijk die huawei y360.
Maar ben er eigenlijk niet blij mee.
Probleem is het geheugen van 512 mb waardoor hij te traag is ondanks de andere specs.

Heb hem gehaald bij een kijkshop. Op hun site stond niet duidelijk dat er maar 512 mb in zat.
Nu staat op de bon dat je een smartphone niet mag ruilen of retourneren.
Dat kan toch helemaal niet? Wij hebben toch een wet waarin is vastgelegd dat je dingen die je koopt binnen zoveel dagen terug mag brengen??? Reacties graag?

Ik vind dit beleid enigszins begrijpelijk voor smartphones maar buitengewoon asociaal van de kijkshop. Laatste keer dat ik daar iets dergelijks dan koop.

Edit:stond wel op hun site die 512 mb, over heen gelezen

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 10-05-2016 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit op de EU Rom er standaard op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:20:
Ok heb dus nu tijdelijk die huawei y360.
Maar ben er eigenlijk niet blij mee.
Probleem is het geheugen van 512 mb waardoor hij te traag is ondanks de andere specs.

Heb hem gehaald bij een kijkshop. Op hun site stond niet duidelijk dat er maar 512 mb in zat.
Nu staat op de bon dat je een smartphone niet mag ruilen of retourneren.
Dat kan toch helemaal niet? Wij hebben toch een wet waarin is vastgelegd dat je dingen die je koopt binnen zoveel dagen terug mag brengen??? Reacties graag?

Ik vind dit beleid enigszins begrijpelijk voor smartphones maar buitengewoon asociaal van de kijkshop. Laatste keer dat ik daar iets dergelijks dan koop.

Edit:stond wel op hun site die 512 mb, over heen gelezen
Ben bang dat het tweedehands met verlies verkopen gaat worden. De moeite niet om hier een rechtszaak over aan te spannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:57

Croga

The Unreasonable Man

Harribo schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:20:
Alleen als je iets via Internet koopt. Als je gewoon iets in de winkel koopt, is er geen wettelijk recht om het terug te brengen. Eens gekocht is definitief tenzij de winkel daar zelf van af wijkt (wat in dit geval blijkbaar niet zo is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:37:
[...]
Ben bang dat het tweedehands met verlies verkopen gaat worden. De moeite niet om hier een rechtszaak over aan te spannen.
Inderdaad, ben ik ook achter.
Dat wordt markplaats. Zonde van zo'n telefoon dat er maar 512mb in zit, dat is het enige euvel verder alles top.
Croga schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:41:
[...]
Alleen als je iets via Internet koopt. Als je gewoon iets in de winkel koopt, is er geen wettelijk recht om het terug te brengen. Eens gekocht is definitief tenzij de winkel daar zelf van af wijkt (wat in dit geval blijkbaar niet zo is).
Na wat informatie te hebben ingewonnen is dit inderdaad zo.
Nieuwe wereld voor mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 11-05-2016 10:03 ]

Pagina: 1