Vraag

• 1107972
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-01 23:57
Beste mede-tweakers.

Na vanmiddag al de visite uit het huis te hebben gewerkt wilde ik studio sport kijken om het verloop van de competitie te volgen. Helaas toch mijn schrik bleek het bovenste deel van het beeld verkleurd te zijn. Er licht een soort witte waas over het scherm en als je goed kijkt zijn het horizontale witte stippellijnen. Soms blijft ook een deel van het beeld te hangen. Kortom erg vervelend en hinderlijk bij het kijken.

Zonder foto is het natuurlijk niet gebeurt dus hierbij ook een foto van de situatie.
Afbeeldingslocatie: http://www.excel-pool.nl/kapot_th.jpg

De tv waar het om gaat is een circa 5 jaar oude tv van het merk symsung. Type is UE46D6510WSXXH. Wel moet ik toegeven dat hij vrij intensief gebruikt wordt. Denk aan ongeveer 5 uur per dag en in het weekend het dubbele.

Zelf heb ik ook al even proberen te zoeken wat de oorzaak. En na enig zoekwerk kwam ik eigenlijk er op uit dat het waarschijnlijk gaat om een los geraakte / gescheurde flexprint-verbinding tussen de kolomdriver-print en de glasplaat IN (de rand van) het panel. http://www.circuitsonline.net/forum/view/109479

Mocht dit correct zijn dan betekend het zeer waarschijnlijk dat repareren geen optie is aangezien het paneel niet meer of slecht leverbaar is en dan de kosten hier ook niet tegenop wegen.

Graag zou ik echter nog van een mede-tweaker een second opinion horen en wat zijn (of haar) advies is.

Mocht iemand ook weten wat de oorzaak hiervan is hoor ik dit ook graag. Vooral als dit betekend dat ik dit in de toekomst kan voorkomen.

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via 1107972 op 02-05-2016 09:33)

Verwijderd

Dit is inderdaad een probleem in het panel. het panel zal vervangen dienen te worden.
heb het even voor je nagekeken maar panel is niet meer leverbaar.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Dit is inderdaad een probleem in het panel. het panel zal vervangen dienen te worden.
heb het even voor je nagekeken maar panel is niet meer leverbaar.

• 1107972
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-01 23:57
Dank voor de snelle reactie. Dan maar eens gaan kijken voor een nieuwe tv vanavond.